Author Topic: Het grote Online (provider) topic  (Read 71340 times)

angel83

  • Explorer
  • **
  • Posts: 14
Re: Het grote Orange topic
« Reply #25 on: 23 November 2006, 11:33:32 »
zover als ik alles gelezen heb  begrijp ik eruit dat wanadoo/orange het niet doen

temiste kan alleen bij hun nieuws groepen
klopt dit?


Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #26 on: 23 November 2006, 11:45:09 »
Ja, je kunt inderdaad alleen de nieuwsgroepen gebruiken van de nieuwsserver die je ingsteld hebt. Het kan inderdaad zijn dat Orange bepaalde nieuwsgroepen niet voert.

angel83

  • Explorer
  • **
  • Posts: 14
Re: Het grote Orange topic
« Reply #27 on: 23 November 2006, 11:49:11 »
ik heb dus internet via de kabel van casema maar mn e-mail is van wanadoo

ik snap er nog niet zoveel van ben via een vriend hier terecht gekomen
maar moet dus een payserver gaan nemen om toch te kunnen downloaden?
of zijn er andere mogelijkheden?

groetjes Angelique

angel83

  • Explorer
  • **
  • Posts: 14
Re: Het grote Orange topic
« Reply #28 on: 23 November 2006, 13:04:45 »
nou het is me gelukt hij doet het !!

nu nog uitvogelen hoe ik moet downloaden

j_badabing

  • Explorer
  • **
  • Posts: 20
Re: Het grote Orange topic
« Reply #29 on: 27 November 2006, 19:11:32 »
Als je orange hebt dan kan je echt als beste een payserver nemen, want die niewsgroepen zijn echt bagger.

Emma

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #30 on: 30 November 2006, 18:32:33 »
Ik ben ook nieuw

Mijn provider is wanadoo, maar ik kan niet op hun nieuwsgroep

Emma

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #31 on: 30 November 2006, 18:39:09 »
Laat maar het is eindelijk gelukt

Snahtje

  • Respected visitor
  • ****
  • Posts: 55
Re: Het grote Orange topic
« Reply #32 on: 14 December 2006, 22:55:15 »
Snelheid via Orange is inderdaad slecht maar ook nog heel veel incompleet. Vooral de laatste tijd.Is dat bij jullie ook zo?
Groetjes,
Snahtje.

jordyjansen1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 86
Re: Het grote Orange topic
« Reply #33 on: 27 December 2006, 22:51:11 »

Ik ben ook nieuw

Mijn provider is wanadoo, maar ik kan niet op hun nieuwsgroep


wanadoo is nu orange dus je moet wel op news.orange.nl kunnen komen.
(ik ben zelf ook orange)

angel83

  • Explorer
  • **
  • Posts: 14
Re: Het grote Orange topic
« Reply #34 on: 06 January 2007, 21:50:18 »
het is me allemaal gelukt met downloaden en zo
maar het is echt bagger hoor zo vreselijk langzaam duurd gemiddeld meer als een dag om een film binnen te halen
dus ik ga ook maar eens opzoek naar een payserver
en ik kan dit echt iedereen aanraden met wanadoo\orange

muistroom

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #35 on: 14 January 2007, 16:46:37 »
Beste mensen.
Ik ben gisteren ook begonnen met FDd met grabit.
Alles ging goed, echter halverwege stopte de download en nu krijg ik , wat ik ook probeer article not found!
Ook ik zit bij Wanadoo. Doe ik iets fout?? 8)

Dyke

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 33
Re: Het grote Orange topic
« Reply #36 on: 15 January 2007, 18:50:50 »

Beste mensen.
Ik ben gisteren ook begonnen met FDd met grabit.
Alles ging goed, echter halverwege stopte de download en nu krijg ik , wat ik ook probeer article not found!
Ook ik zit bij Wanadoo. Doe ik iets fout?? 8)

Het bericht 'article not found' wil zeggen dat de gevraagde file(s) niet meer aanwezig zijn op de server van Orange.
De retentie (tijd dat een artikel/file op de server staat) is zeer kort bij Orange.
Kan in grote groepen soms wel eens hooguit 1 dag zijn. Daarna zijn de file's verdwenen.

afghi12

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #37 on: 18 January 2007, 22:26:07 »
Hallo,

Ik werk sinds kort met Newsleecher (v.3.5 beta) En weet nog zeer weinig van het programma en hoe die nieuwsgroepen werken. Ik heb de beschrijving op de site goed doorgenomen, en heb mijn provider (orange) als server toegevoegd (news.orange.nl) En hier is mijn probleem: Ik downloade een NZB vanaf het internet. En ik wilde mijn download starten. Dus hij las de NZB in en ik ging naar "Queue" Daar was de eerste file (regel) Rood en de tekst was "Intializing" en dan "Downloading" MET een max download rate van 0.3 kb/s!!! Maar wat ik vreemd vind is dat als ik "Fetch Entire group list" Aanklik dan is mijn download rate opeens 300 kb/s.

kan iemand mij helpen?(!)

BVD

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #38 on: 18 January 2007, 22:38:19 »
Blijkbaar staat die post dan niet meer op de server van Orange. Probeer eens een wat recentere post te downloaden.

afghi12

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #39 on: 19 January 2007, 15:44:49 »
Maar de NZB is van 7 dagen geleden! Wat is dan het probleem?!

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #40 on: 19 January 2007, 15:48:37 »
Dat de retentie op de server van orange waarschijnlijk geen 7 dagen is. Kortom, de bestanden zullen alweer van de server verdwenen zijn.

Wil je een server met een langere retentie? Dan zul je een payserver aan moeten schaffen.

Mr. [H]eadshot

  • Explorer
  • **
  • Posts: 11
Re: Het grote Orange topic
« Reply #41 on: 28 January 2007, 20:25:23 »
Hoi,

Ik hoor altijd van iedereen dat nieuwsgroepen top is.

Ik heb misschien een jaar geleden GrabIt gedownload en ik ben er mee gaan werken. Het was in die tijd nog Wanadoo en het liep eigenlijk allemaal wel aardig. Ik wist niet dat mensen veel hoger dan 45 kb/s konden halen, wat dus eigenlijk heel langzaam is, dus ik ben gewoon vrolijk verder gegaan.

Volgens mij zijn de echte problemen begonnen met de overgang naar Orange. Ik zat tussen 5 en 1 maand geleden veel op FTA en FTR en eigenlijk alles wat werd aangeboden was incompleet of helemaal niet te vinden. De retentie die ik ongeveer heb gemeten ligt onder de 3 dagen!

Ik download zelf niet veel meer, ik ben het dus soort van afgeleerd door de kwaliteit server, maar de snelheid, compleetheid en ook nog eens de retentie van Orange zijn echt verschrikkelijk. Het is serieus een schande en gelukkig, voor hen, staat het niet op de http://www.orange.nl/ want dit zou heel veel mensen afschrikken.

Als m'n vader ooit voor een andere provider gaat zal ik eerst eens goed in het tabel op http://www.binaries4all.nl/ kijken of de nieuwsserver wel oke is.

Voor iedereen die wel veel download en Orange heeft raad ik echt aan om een payserver te nemen. Ik doe dit zelf niet omdat ik het toch niet in voldoende mate zal gebruiken maar als je het wel zou gebruiken moet je het echt doen! Enige andere optie is overstappen.

Bedankt Orange.

Groetjes, John.

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #42 on: 29 January 2007, 13:58:34 »
Mijn mening is dat je de keuze van provider niet moet laten afhangen van de nieuwsserver die erbij geleverd wordt. Dit is namelijk een dienst die niet in je contract omschreven staat en waar je dus ook geen rechten aan kunt ontlenen. Gevolg is dat een provider zich ook niet hoeft te verantwoorden voor de kwaliteit van die extra dienst en de bewuste dienst ook zomaar stop kan zetten. En dat is in het verleden nogal eens gebeurd.

Kortom, kies je provider op basis van snelheid/prijs/service en neem er gewoon een payserver bij als je van usenet wilt downloaden.

domi357

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #43 on: 30 January 2007, 17:57:09 »
Even een aanvulling. Ik heb zelf het oude Wanadoo/Orange plus abbo. en ik kan gewoon met max. snelheid downloaden. Retentie is slecht maar gewoon een prepaid payserver ernaast voor de verloren bestanden.

tiz0r

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #44 on: 31 January 2007, 09:51:10 »
wat was die website ook alweer waar je kunt zien hoever je van een centrale afligt?

greetz

jordyjansen1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 86
Re: Het grote Orange topic
« Reply #45 on: 16 February 2007, 12:19:53 »
Ik kan nog steeds niet downloaden het is nu ongeveer 1,5 maand geleden dat ik niet kon downloaden meer op newbin met orange.
HIj geeft aan host connection limit reached
Connection to server : orange failed

Kan iemand helpen aub

Jop

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Orange topic
« Reply #46 on: 17 February 2007, 11:47:34 »

Mijn mening is dat je de keuze van provider niet moet laten afhangen van de nieuwsserver die erbij geleverd wordt. Dit is namelijk een dienst die niet in je contract omschreven staat en waar je dus ook geen rechten aan kunt ontlenen. Gevolg is dat een provider zich ook niet hoeft te verantwoorden voor de kwaliteit van die extra dienst en de bewuste dienst ook zomaar stop kan zetten. En dat is in het verleden nogal eens gebeurd.

Kortom, kies je provider op basis van snelheid/prijs/service en neem er gewoon een payserver bij als je van usenet wilt downloaden.


Internet kunnen we al langer met leuke snelheden dus lijkt mij wel degelijk van belang tegenwoordig om je keuze deels af te laten hangen van nieuwsservers.
Wil zelf overstapen op nieuwe provider en Eweka. Je leest in dit forum ook over knijpen van poorten, e.d. Dus zelfs met een payserver kun je nog problemen hebben met downloaden door je provider. Probeer via dit forum erachter te komen wie een goede provider weet icm Eweka......
 :respect: voor de mensen die zoveel tijd in dit forum steken  :respect:

jordyjansen1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 86
Re: Het grote Orange topic
« Reply #47 on: 02 March 2007, 17:50:08 »

Ik kan nog steeds niet downloaden het is nu ongeveer 1,5 maand geleden dat ik niet kon downloaden meer op newbin met orange.
HIj geeft aan host connection limit reached
Connection to server : orange failed

Kan iemand helpen aub

Duurt wel lang voordat ik antwoord krijg.  :'(

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het grote Orange topic
« Reply #48 on: 02 March 2007, 20:41:19 »
Payserver?

Pimm

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 7
Re: Het grote Orange topic
« Reply #49 on: 09 March 2007, 00:39:19 »
Hallo, ik heb een Wanadoo family adsl abbo, draadloos 20 mb. Deze werkt goed en haal voor gewone internetdoeleinden een hoge downloadsnelheid van om en nabij de 20 mb. Ik heb sinds kort een payserver erbij genomen, te weten Tweaknews. Het betreft het 10 mb abbo van Tweaknews. Ik gebruik als newsreader NewsbinPro. Ik krijg echter aan downloadsnelheid nooit meer dan 3.8 mbps/492 KBps. Ik lees op dit forum dat mensen toch ruim boven de 500 KBps zitten en ik heb zelfs snelheden van 1200 KBps gelezen. Op andere forums heb ik gelezen dat een TCP optimizer de snelheid kan verhogen, maar bij mij heeft dat geen resultaat gehad. Ook heb ik Wanadoo al gebeld, maar die geven alleen maar aan dat de verbinding goed is. :(
Ik heb in de periode voor het afsluiten van de payserver met name torrents gedownload en de snelheid daarvan (dus zonder payserver) was vrijwel gelijk aan de snelheid die ik nu heb met een payserver. Nu vind ik € 7,50 niet veel, maar voor dat geld wil ik wel met een aanzienlijk hogere snelheid kunnen downloaden.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en vooral, hoe ik mijn snelheid zou kunnen verhogen?

Alvast bedankt voor het meedenk werk. :respect:

Groetjes Ingrid
« Last Edit: 09 March 2007, 00:41:59 by Pimm »