Author Topic: Het grote Online (provider) topic  (Read 71339 times)

bakroe

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Orange topic
« Reply #50 on: 11 April 2007, 04:24:02 »
Beste lezers,
Sinds enkele jaren download ik via torrents. Ik kreeg steeds meer te horen over nieuwsgroepen en uiteindelijk kwam ik op binaries4all terecht. Ik heb hier dan ook alles doorgenomen. Ik heb een proefversie van NewsLeecher gedownload en alles lukte aardig en wel. Ik downloadde met +/- 45 kb/s, dat kon wel kloppen omdat Orange hier vast een beperking op heeft gezet.
Nu ik weet dat dit allemaal wel werkt, ben ik van plan een beroep op Eweka te gaan doen. Dan wil ik daarvoor betalen en kan mijn downloadsnelheid lekker omhoog gaan. Mijn downloadsnelheid op de top (heb een testversie van 1GB gedownload) zat op een gemiddelde van 300 kb/s. Wil dit zeggen dat ik met Eweka dan niet hoger dan 300 kb/s zal komen?? (dit is overigens ook mijn top met torrents) Want ik lees dat men wel meerdere MB's (soms wel 15 tot 20) kan halen!
Daarnaast lees ik veel over het openen van meerdere lijnen (meestal 4). Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk?

Ik wil dolgraag downloaden via nieuwsgroepen, heb al FTD op mijn pc geplaatst zodat ik zie wat er allemaal binnenkomt. Nu wil ik alleen deze vragen beantwoord hebben.

Graag zie ik een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Bakroe.
« Last Edit: 11 April 2007, 04:25:49 by bakroe »

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #51 on: 11 April 2007, 06:40:23 »
Hoe snel je kan downloaden hangt in eerste instantie af van je internet abonnement als dat een 3 Mb abo is zul je niet sneller dan die 300 kiloByte/s kunnen downloaden.

bakroe

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Orange topic
« Reply #52 on: 11 April 2007, 12:03:11 »
Ik ben in bezit van ADSL Family, deze kan wel tot 20mb gaan (wordt beweerd).
Nu ik hier op het forum lees, kan ik niet plaatsen of deze 20mb nou gehaald wordt of mijn normale snelheid (met torrents welke 300kb/s is).

Bedankt voor de reactie overigens  8)

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #53 on: 11 April 2007, 18:41:58 »
Ik heb met torrents nog nooit mijn maximale snelheid gehaald. En welke snelheid jij met jouw abo kunt halen weet ik niet. Kun je niet in de statuspagina van je modem kijken of zo? Zodat je weet op welke snelheid je modem verbinding maakt. Ik weet wel dat je voor de maximale snelheid van 20 Mb eigenlijk niet verder dan zo'n 1,5 a 2 km van je telefooncentrale mag wonen. Laat een routeplanner eens berekenen wat de kortste weg is van jouw adres naar jouw centrale, dan heb je wel een aardige indruk van de lengte van de telefoonlijn tot jouw centrale. Vul anders je postcode en huisnummer eens in op deze site

http://pcdb.bbned.nl/

Rick2

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #54 on: 19 April 2007, 17:53:02 »
Ik heb nu zo'n 3 jaar wanadoo (nu orange ) en heb nog nooit een hogere snelheid gehad dan 50 kb daarom gebruik ik nu eweka erbij ( ik maak overgens gebruik van draadloos ) dan haal ik met eweka namelijk 400 kb maar wat zo raar is dat ik iemand ken die heeft ook een livebox met kabel en die downt met een snelheid van 400 kb zonder payserver .
Iemand die dit kan verklaren of vreet draadloos echt zoveel snelheid??????

Wie kan mij helpen ?????????

Gr Rick


Rick2

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #55 on: 19 April 2007, 18:25:26 »

Ik heb met torrents nog nooit mijn maximale snelheid gehaald. En welke snelheid jij met jouw abo kunt halen weet ik niet. Kun je niet in de statuspagina van je modem kijken of zo? Zodat je weet op welke snelheid je modem verbinding maakt. Ik weet wel dat je voor de maximale snelheid van 20 Mb eigenlijk niet verder dan zo'n 1,5 a 2 km van je telefooncentrale mag wonen. Laat een routeplanner eens berekenen wat de kortste weg is van jouw adres naar jouw centrale, dan heb je wel een aardige indruk van de lengte van de telefoonlijn tot jouw centrale. Vul anders je postcode en huisnummer eens in op deze site

http://pcdb.bbned.nl/


is 2380 meter te veel om maximum speed te halen ???????????????

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #56 on: 20 April 2007, 06:45:01 »
Ja, dat is te ver. Maar desondanks zou je denk ik toch een behoorlijke snelheid moeten kunnen halen, sneller dan 400 kByte/s. Blijft nog mijn vraag over, wat is de daadwerkelijke snelheid waarmee je modem verbinding maakt met 't internet. Wat voor snelheid haal je trouwens als je bijvoorbeeld gaat testen met http://www.speedtest.nl

Rick2

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #57 on: 22 April 2007, 18:12:23 »

Ja, dat is te ver. Maar desondanks zou je denk ik toch een behoorlijke snelheid moeten kunnen halen, sneller dan 400 kByte/s. Blijft nog mijn vraag over, wat is de daadwerkelijke snelheid waarmee je modem verbinding maakt met 't internet. Wat voor snelheid haal je trouwens als je bijvoorbeeld gaat testen met http://www.speedtest.nl


Maar ik heb wel :

ik heb draadloos ,wanadoo family en heb met eweka er dan bij 400 kb zonder eweka 20 /50 kb .
en mijn snelheid van de modem is 54.0 mbps .
En mijn ping snelheid van speedtest is 44.0 .
En mijn download snelheid van speedtest licht hoger dan ik echt krijg die ligt namelijk op de 1050 kbps.


    Uitvoeren Test Status Resultaat
 Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar  154.3 KByte/sec
                (=1234 kbps)
 Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar  81.4 KByte/sec
                (=651 kbps)
 Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar  371.0 Conn/min
 Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar  43.0 ms


payserver word gebruikt en is deze maand bruikbaar weet niet of dit invloed heeft op de cijfers?????   :( :( :(



Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #58 on: 23 April 2007, 06:27:33 »
Een payserver heeft helemaal geen invload op de snelheid van je verbinding. Dat is iets tussen je provider, Orange/Wanadoo in dit geval, en jouw. De snelheid waarmee je modem verbinding maakt kan onmogelijk 54 Mbit/s zijn, al was het alleen maar omdat die snelheid technisch onmogelijk is. Afgezien daarvan heb je een abo van maximaal 20 Mbit/s.

De snelheid die je bij speedtest haal is niet indrukwekkend. De snelheid gemeten door die site is ook niet altijd nauwkeurig, maar toch.

Samenvattend, denk ik toch dat het probleem bij jouw verbinding ligt, probeer eens een reset van je (ADSL) modem. Als dat niet helpt, bel dan eens de helpdesk.

Rick2

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #59 on: 23 April 2007, 12:49:29 »
Ok maar die snelheid geeft hij aan als hij op het computertje de muis er bij houd en als je dit doet bij kabell is dit meestal 100.0 mbps

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het grote Orange topic
« Reply #60 on: 23 April 2007, 13:11:18 »
Dat zegt alleen maar wat over de snelhied van thuis netwerk. Dat heeft geen enkele relatie met de snelheid van internet.
100mbps ga je echt niet halen de komende jaren....

Rick2

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #61 on: 23 April 2007, 20:39:44 »
denk het inderdaad niet , helemaal niet met adsl misschien als glasvezel bij ons word aan gelegd

Bedankt voor je hulp

jarisoft

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #62 on: 26 November 2007, 21:00:32 »
orange  heeft inderdaad een knijper op de snelheid gezet.
ze zeggen dat dit is om de rest van de verbindingen niet teveel te belasten.
heb zelf tweakdsl als newsserver en ga met de volle 20mb aan snelheid.
heb een complete dvd( 4.5 gb) binne 40 minuten binnen

lefthandluke

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #63 on: 18 December 2007, 15:10:35 »
Bijna alle vragen hier gaan over downloaden. ik wil graag de andere kant op....Wellicht geen slimme vraag: hoe doe je dat eigenlijk: uploaden?  :9~Ik wil een docu op FtD zetten, zeg maar in alt.binaries.boneless. Downen gaat al heel lang prima via mijn payserver, maar Eweka wil me echter niet laten uploaden. Vraag 1: is dat normaal bij Eweka of moet ik een instelling veranderen?
Mijn provider is Orange. Hoe kan ik uploaden naar news.orange.nl? Moet ik dan een wachtwoord invoeren of een newsaccount openen of zo iets? Ik krijg een mleding dat crossposten niet is toegestaan in boneless.. Say what...????
Alle hulp maakt blij, alvast bedankt...

Luke

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Het grote Orange topic
« Reply #64 on: 18 December 2007, 16:00:26 »
kijk hier maar  http://www.binaries4all.nl/beginners/  of hier  http://www.binaries4all.nl/powerpost/
eweka heeft eigen server voor uploaden: upload.eweka.nl
wel je eigen loginnaam/password in vullen
succes

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het grote Orange topic
« Reply #65 on: 18 December 2007, 16:51:51 »
Heel subforum over uploaden (posten): http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/board,5.0.html

PTish

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #66 on: 24 January 2008, 19:03:10 »
Ik behaal momenteel een max snelheid van 130kb/s met mijn orange abonnement.
De volgende newsservers heb ik in gebruik:
news.orange.nl
news.wanadoo.nl
news.euronet.nl

Deze laatste was nog niet genoemd volgens mij. Euronet is een zusterbedrijf van Orange.

FarFab

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #67 on: 25 January 2008, 13:36:19 »

Ik behaal momenteel een max snelheid van 130kb/s met mijn orange abonnement.
De volgende newsservers heb ik in gebruik:
news.orange.nl
news.wanadoo.nl
news.euronet.nl

Deze laatste was nog niet genoemd volgens mij. Euronet is een zusterbedrijf van Orange.


Ik heb ze alle 3 gedaan.
Maar het lukt echt niet.
Telkens staat er dat hij geen verbinding kan maken  :(
Ik ben er nu al gewoon een paar dagen mee bezig.
Maar ik krijg het echt niet.
Het ligt niet aan de films.
Want ik heb meerdere geprobeerd.
Heeft iemand hetzelfde probleem?
Of kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.

PTish

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Orange topic
« Reply #68 on: 28 January 2008, 17:30:25 »
Okay, ik heb nu een aantal lijntjes draaien die me een snelheid van 170kb/s opleveren.

Dit is wat ik heb gedaan:

Ga naar de website van orange en log daar in met je gegevens. Als het goed is, kun je ergens een nieuw e-mailadres aanmaken.
Maak er 1 aan en onthou de gegevens.

Ga naar  je newsreader programma (in mijn geval GrabIt).
Voeg daar een server toe met de volgende gegevens:
news.orange.nl
username@orange.nl
password

(vul natuurlijk je eigen username en password in).

Maak nog een server aan met dezelfde username en password, maar dit maal @wanadoo.nl ipv @orange.nl (zowel server als username).

Doe beide stappen ook voor het andere e-mailadres wat je hebt.

Maak vervolgens nog een news.orange.nl server aan en laat username en password leeg.

Start vervolgens de eerste 4 servers en de lege als laatste.
Momenteel heb ik 12 lijnen op deze manier aan het draaien gekregen met een snelheid van 170kb/s
Nog niet veel, maar het werkt in ieder geval.

Edit:
Gewoon wat proberen, ik heb nu zelfs 14 lijntjes aan de gang gekregen voor een snelheid van 200kb/s
Ik heb niet geprobeerd om nog meer e-mailadressen aan te maken en die ook nog eens te laten draaien, maar dat zal vast ook wel lukken.
« Last Edit: 28 January 2008, 17:59:41 by PTish »

Mr. [H]eadshot

  • Explorer
  • **
  • Posts: 11
Re: Het grote Orange topic
« Reply #69 on: 29 January 2009, 19:57:49 »
Weet iemand of het erg verbeterd is nu het Online heet? Ik vraag mij dit af omdat het spamfilter drastisch verbeterd is (nul spam mails met normaal zo'n 50 per dag) dus misschien werken ze aan de weg ;) Alvast bedankt voor reacties!

sanane

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #70 on: 16 October 2009, 20:14:33 »
Hoi, kep hulp nodig,
ik kryg de volgende melding wanneer de "BATCH" wil connecten;
Unable to connect to news:119 (Sockter Error # 11001   Host not found)

Hoe kan ik dit fixen?


Dankjewel

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: Het grote Orange topic
« Reply #71 on: 16 October 2009, 20:40:57 »
Je hebt geen newsserver ingevuld.  http://www.binaries4all.nl/grabit/servers.php

sanane

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #72 on: 16 October 2009, 21:27:13 »
Oh oke,

kep casema, dus heb het ingevuld daar

en nu staat er

Communication error

??


EDIT;

Hostnaam via watismijnip.nl gevonden
wat ik van daar intyp kryg ik weer die

Unnable to connect bla bla
« Last Edit: 16 October 2009, 21:33:53 by sanane »

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: Het grote Orange topic
« Reply #73 on: 16 October 2009, 22:54:49 »
Nee, je moet je newsserver adres van je provider invullen. Maar volgens mij is dat niet veel hoor. Je zou hier kunnen kijken of die ertussen staat http://www.binaries4all.nl/serveradressen/


germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Het grote Orange topic
« Reply #74 on: 17 October 2009, 13:07:11 »
orange is online geworden

adres is nu news.online.nl