Author Topic: Het grote Online (provider) topic  (Read 71339 times)

sanane

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #100 on: 21 November 2009, 00:17:49 »
Die afbeelding was van google; liet als voorbeeld zien hoe het moest.

en by my is het niet zo.

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: Het grote Orange topic
« Reply #101 on: 21 November 2009, 00:23:24 »
Grijs is correct want het zijn allemaal spots ipv post en spot. Dit is sinds de laatste update zo.

Welk addon gebruik je om een nzb te maken? En welke site opent dan? Want snap er eerlijk gezegd nog weinig van.

sanane

  • Explorer
  • **
  • Posts: 15
Re: Het grote Orange topic
« Reply #102 on: 21 November 2009, 00:26:18 »
Ik gebruik

NZB Buddy ofzo iets..

Hy opent geen site als ik erop klik; het geeft een fout aan, die ik al eerder heb gemeld.

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: Het grote Orange topic
« Reply #103 on: 21 November 2009, 00:28:27 »
Je hebt pm. Wel even ftd afsluiten voordat je ftd watchdog gaat installeren.
« Last Edit: 21 November 2009, 00:31:40 by Darkling »

Doffer

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Orange topic
« Reply #104 on: 05 December 2009, 16:57:21 »
Hallo

Werkt de online, orange en wanadoo server bij jullie ook zo slecht de laatse weken?

Hier ging het altijd goed, todat ineens het downloaden niet meer constant verliep. Ik heb veel pieken en dalen alleen zijn de dalen 0 en de pieken niet hoger dan mijn max download voorheen. Dus totaal is het een stuk langzamer geworden.
Dan is nu sinds een aantal dagen dat de lijntjes naar de online en orange server niet meer werken. Alleen de lijnen naar de wanadoo server lopen nog.
De afgelopen maand ben ik van 600kb/s naar minder dan 100kb/s gegaan. Voorheen had ik 1500kb/s.

Frankie-G15

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #105 on: 25 December 2009, 22:03:26 »
He ik heb had ook eerst Orange/Wanadoo maar dat is nu Online geworden.
Ik downloaden eerst met Torrents maar hoorden van een vriend van me dat het sneller zou gaan met nieuwsgroepen.
Dus ik het hele proces doorlopen en ik heb grabbit herinstalleer en ook FTD op deze site mijn newsserver opgezocht ( news.online.nl ) Maar nu doet hij het niet ?
Ik weet niet wat ik fout doe ?
Kan iemand me AUB helpen ?

Bij Voorbaat Dank en prettige dagen !


galaatje

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #107 on: 22 January 2010, 22:18:09 »
He wat heerlijk, er zijn meer mensen die problemen hebben met Orange/Online.

De link die hiervoor gegeven hebt, hebben we doorlopen. Helaas zat op de laptop geen Outlook meer. gelukkig kan je in Windows Mail precies hetzelfde doen. De dingen zitten alleen op een iets ander plaatsje telkens.
Vervolgens hebben we bij GrabIt news.online.nl ingevuld. Nou doet hij het echter nog niet.
Ergens ander heb ik gelezen dat mensen soms ook email adres en wachtwoord daar invullen. Zorgt dat ervoor dat je dan wel verbinding krijgt bij GrabIt?

groetjes Galaatje

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #108 on: 23 January 2010, 09:40:02 »
als goed is wel

galaatje

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #109 on: 23 January 2010, 20:15:42 »
Nou, dat heeft dus niet gewerkt.
We hebben email adres en wachtwoord in GrabIt en in Windows Mail (de opvolger van outlook) ingevuld.
Het mocht niet baten. Nog steeds mag ze niet downloaden.

Heeft er nog iemand ideeen?

groetjes Galaatje

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #110 on: 24 January 2010, 01:10:07 »
Zover ik weet hoef je geen username/password in te voeren. Maar wat ik begrepen heb is de newsserver van online waardeloos en kun je beter een payserver nemen.

Rayzsion

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #111 on: 08 February 2010, 21:18:56 »
Heey, even een vraagje,Ik ben hier net nieuw.. Maar heb er toch al wel een uurtje achter gezeten en heb netjes de handleiding gelezen, Die ik zeer fijn vond!  :d Maar nu kom ik dus met het volgende probleem want ik een beetje onduidelijk vind:


Citaat uit handleiding:Om te kunnen downloaden, moet je toegang hebben tot een nieuwsserver.De meeste internetproviders hebben een eigen nieuwsserver. Kijk op onzepagina met serveradressenom te zien of jouw provider ook een nieuwsserver heeft. Als je hetadres van de nieuwsserver van jouw provider gevonden hebt (bijvoorbeeldnova.planet.nl), dan is deze stap succesvol afgerond. Biedt jouwprovider geen nieuwsserver aan, of is de kwaliteit heel slecht (meer informatie), dan kan je een abonnement nemen bij een payserver (meer informatie).Payservers zijn niet gratis, maar zijn vele malen beter (bijvoorbeeldqua snelheid, retentie en compleetheid van de bestanden) dan eennieuwsserver van een provider.

Ik snap niet zo goed wat je hier met je server adres moet doen.
Ik heb op die pagina gekeken en aangezien ik KPN heb stond dit erachter:
news.kpnplanet.nl


Wat moet ik nu doen?

Ik heb al geprobeerd naar die site te gaan maar dan komt er bij mij:


De wachttijd voor de verbinding is verstreken      De server op news.kpnplanet.nl doet er te lang over om te antwoorden.    *   Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het           over enkele ogenblikken opnieuw.    *   Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.    *   Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw           computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

  Ik heb ook al geprobeerd verder te gaan, Maar SABnzbd zegt dan:

Welcome to SABnzbd.exe 0.4.12
SABnzbd needs a free tcp/ip port for its internal web server.
    Port 8080 on localhost was tried , but it is not available.
    Some other software uses the port or SABnzbd is already running.
   
    Please restart SABnzbd with a different port number.
   
    Press Startkey+R and type the line (example):
          "C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8081
   
    If you get this error message again, please try a different number.
   
Program did not start!



Ik hoop dat het nu voor jullie een beetje overzichterlijk is en ik hoop egt dat jullie mij kunnen helpen!

Bijvoorbaad Dank,

« Last Edit: 08 February 2010, 21:23:57 by Rayzsion »

galaatje

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #112 on: 08 February 2010, 21:34:46 »
Ik heb zelf internetplusbellen van KPN.
bij mij werkt:  nova.planet.nl

Rayzsion

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #113 on: 08 February 2010, 21:52:28 »
Aah ik snap het nu.. lol ik dacht nu dat ik er even helemaal niks meer van snapte maar gewoon de handleiding bij blijven en goed lezen en het komt wel goed :p

Sorry dan voor mijn onnozzele post.
Ik snap hem zelf nu al ^^

ps. Dikke duim omhoog voor de Handleiding!! :d

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het grote Online (provider) topic
« Reply #114 on: 09 February 2010, 07:31:38 »
De enige domme en onnozele vragen zijn de vragen die je niet stelt  :d . Mooi dat het gelukt is en natuurlijk bedankt voor het complimentje  :)