Author Topic: Het grote Online (provider) topic  (Read 71339 times)

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Het grote Online (provider) topic
« on: 03 September 2006, 16:56:49 »
Het grote Orange topic

Hier een centraal topic om al je ervaringen, problemen en opmerkingen over de provider Orange (voorheen Wanadoo) of de nieuwsserver van Orange te plaatsen.

De nieuwsserver van Orange is te bereiken via onderstaand adres:
- news.orange.nl
« Last Edit: 09 January 2010, 10:57:47 by Daniël »

hakkie1976

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Orange topic
« Reply #1 on: 04 September 2006, 11:37:42 »
Lees net ergens dat de snelheid van Orange met de helft gecapd is en een ontzettend hoge snelheid niet snel gehaald wordt. Wat houdt dit in praktijk in als de snelheidmeter tussen de 8 en 15Mbit aangeeft?? Kan je nog gewoon met 3 lijntjes bijvoorbeeld 500 kb/s binnenhalen?? Iemand enig idee?? BVD!!

Edit:  Niemand met Orange alhier???


« Last Edit: 06 September 2006, 09:41:47 by hakkie1976 »

jomny

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #2 on: 14 September 2006, 00:06:23 »
Hai hai,

Ik heb ook orange en ben sinds kort de nieuwsgroepen aan het ontdekken. De eerste binarie die k tracht te downloaden met grabit heeft wel een zeer lage snelheid. Ik haal maximaal 45 kb/s. Ik zou verwachten dat ik een veel hogere snelheid zou halen met de nieuwsservers. Heeft iemand ook dit probleem eerder gehad? Hoe kan ik mijn snelheid verhogen, want met deze snelheid kan ik net zo goed via Ares downloaden waar ik een veel hogere snelheid haal.

jomny


chrips

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 840
Re: Het grote Orange topic
« Reply #3 on: 14 September 2006, 00:50:12 »

Hai hai,

Ik heb ook orange en ben sinds kort de nieuwsgroepen aan het ontdekken. De eerste binarie die k tracht te downloaden met grabit heeft wel een zeer lage snelheid. Ik haal maximaal 45 kb/s. Ik zou verwachten dat ik een veel hogere snelheid zou halen met de nieuwsservers. Heeft iemand ook dit probleem eerder gehad? Hoe kan ik mijn snelheid verhogen, want met deze snelheid kan ik net zo goed via Ares downloaden waar ik een veel hogere snelheid haal.

jomny





Ha

Da kans is groot dat je provider de snelheid heeft ingesteld op deze snelheid. Probeer het eens met een payserver dan zal je snelheid waarschijnlijk hoger zijn dan nu mits je een verbinding hebt die hoger is dan 50KB/s.
Er zijn nu veel payservers die een snelheid van 20MB aan kunnen en ook geven. Ik gebruik zelf een payserver die 20Mb geeft en zit regelmatig op die snelheid.


Chrips

Peter666

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 87
Re: Het grote Orange topic
« Reply #4 on: 15 September 2006, 05:15:04 »

Lees net ergens dat de snelheid van Orange met de helft gecapd is en een ontzettend hoge snelheid niet snel gehaald wordt. Wat houdt dit in praktijk in als de snelheidmeter tussen de 8 en 15Mbit aangeeft?? Kan je nog gewoon met 3 lijntjes bijvoorbeeld 500 kb/s binnenhalen?? Iemand enig idee?? BVD!!

Edit:  Niemand met Orange alhier???


Bedoel je dat news.orange.nl een snelheid had van circa 500 kb/s? Ik heb daar nooit meer dan 40-45 kb/s gehaald. Daarom heb ik Orange Family in combinatie met Eweka en haal wel maximum snelheid. (bij mij ca 16 mBit/s).

Of bedoel je dat Orange de snelheid van het abbo in het algemeen zou hebben ingekrompen? Bij mij in Rotterdam niet. En bij http://www.orange.nl/adsl/adsl_family/ geven ze ook gewoon max 20 op afhankelijk van je verbinding.
« Last Edit: 15 September 2006, 05:20:25 by Peter666 »

hakkie1976

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Orange topic
« Reply #5 on: 17 September 2006, 01:14:53 »

Bedoel je dat news.orange.nl een snelheid had van circa 500 kb/s?
Nee dat bedoel ik niet (zie vraagtekens achter de zin).............ik was benieuwd welke snelheid gemiddeld gehaald wordt met nieuwsgroepen van Orange aangezien ze de snelste snelheid bieden voor het laagste bedrag. Maar dat is dus slechts 50 kb/s..............zeer traag dus.

chrips

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 840
Re: Het grote Orange topic
« Reply #6 on: 17 September 2006, 04:40:43 »

Nee dat bedoel ik niet (zie vraagtekens achter de zin).............ik was benieuwd welke snelheid gemiddeld gehaald wordt met nieuwsgroepen van Orange aangezien ze de snelste snelheid bieden voor het laagste bedrag. Maar dat is dus slechts 50 kb/s..............zeer traag dus.



Ha

Misschien zijn ze wel de goedkoopste met het aanbieden van adsl maar je kunt je beter afvragen waarom zijn ze zo goedkoop  ;).

Chrips

abcoonline

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #7 on: 25 September 2006, 17:40:02 »
Ik heb dit probleem ook,

ik haal maximaal 45 KB/s!

ik belde orange.. en wat voor antwoord ik kreeg was : het zijn de instellingen van je programma.

Maar dit heb ik allemaal gecheckt als het goed is..

Weet iemand een oplossing ?

Gebruikt orange toevallig een andere poort voor de nieuwsgroepen? ik kan ook niks op de website van orange vinden over nieuwsgroepen.

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #8 on: 25 September 2006, 17:44:21 »
Volgens mij zit er bij orange nog steeds een snelheidsbeperking op de nieuwsserver, dat was bij wanadoo tenminste wel altijd zo...

abcoonline

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #9 on: 25 September 2006, 21:19:20 »
Ja maar als andere sneller halen.. zoals 500 kb/s en ik haal maar 45 kb/s :(

Dan lijkt het toch een probleem :P

chrips

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 840
Re: Het grote Orange topic
« Reply #10 on: 25 September 2006, 22:02:13 »

Ja maar als andere sneller halen.. zoals 500 kb/s en ik haal maar 45 kb/s :(

Dan lijkt het toch een probleem :P



Ha

Ik heb heel even gezocht op de site van www.orange.nl en daar kan ik niet snel zien of vinden met welke snelheid je van de nieuwsserver kunt downloaden. Dus ga er maar vanuit dat de snelheid van 50KB/s zo is op de server waar je inlogt bij Orange. En als die wel hoger zou zijn dan 50KB/s zal het makkelijk te vinden zijn op de site van Orange. Stel dat ze een niewsserver hadden staan van bijvoorbeeld 500KB/s zou dit makkelijk te vinden zijn op de site van www.orange.nl want dat zou een goede zet zijn van deze provider. Dus lees het antwoord van Blanche nog eens zo zit het in elkaar en niet anders  :).  


Chrips
« Last Edit: 25 September 2006, 22:03:15 by chrips »

abcoonline

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #11 on: 26 September 2006, 01:04:40 »




Ha

Ik heb heel even gezocht op de site van www.orange.nl en daar kan ik niet snel zien of vinden met welke snelheid je van de nieuwsserver kunt downloaden. Dus ga er maar vanuit dat de snelheid van 50KB/s zo is op de server waar je inlogt bij Orange. En als die wel hoger zou zijn dan 50KB/s zal het makkelijk te vinden zijn op de site van Orange. Stel dat ze een niewsserver hadden staan van bijvoorbeeld 500KB/s zou dit makkelijk te vinden zijn op de site van www.orange.nl want dat zou een goede zet zijn van deze provider. Dus lees het antwoord van Blanche nog eens zo zit het in elkaar en niet anders  :).  


Chrips



Dan is het nog vreemd, dat andere wanadoo gebruikers 500 kb/s halen.. en ik niet.. en het ligt niet aan de instellingen..

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #12 on: 26 September 2006, 08:23:04 »
Misschien werkt dat truckje nog wel om met meerdere mail-accounts op de newsserver in te loggen?

abcoonline

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #13 on: 26 September 2006, 09:47:58 »
hoe kan dat ? als je maar 1 mailadres kan ik voeren..?

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #14 on: 26 September 2006, 10:24:01 »

Dan is het nog vreemd, dat andere wanadoo gebruikers 500 kb/s halen.. en ik niet.. en het ligt niet aan de instellingen..


Maar weet je zeker dat dat vanaf de orange server is, of dat ze die snelheid met een payserver oid halen? En wat betreft dat trucje, volgens mij was het zo dat je meerdere email accounts aan kon maken en dat je dan daarmee ook in kon loggen...

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Orange topic
« Reply #15 on: 26 September 2006, 15:27:25 »
Wat hij zei. ;) Het was zoiets als voor ieder mailadres een aparte server toevoegen in je newsreader, met de nieuwe login-gegevens. Ik heb geen Orange, dus ik kan je daar verder niets over vertellen.

ZaP

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #16 on: 30 September 2006, 22:32:39 »
hall, ik heb wanadoo family met 20mbit, heel vreemd dat de livebox zelf aangeeft dat wij maar 10 mbit krijgen. Dus ik ga binnekort maar eens een mailtje sturen naar wanadoo.

En wat ook heel vreemd is, is dat ik een website heb en als die server heel even offline is gegaan dan kan ik hem een hele dag neit zien (geen ping/ftp/http op alle pc's op mijn ip) terwijl de server maar 40 min offline was. En een kennis die ook hetzelfde pakket heeft van wanadoo (orange) die kan hem wel zien, en andere mensen ook hoe zou dit komen?

abcoonline

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Orange topic
« Reply #17 on: 02 October 2006, 16:03:49 »
Bij mij is het ook heel raar..

Ik haal maar 1100 kb/s ookal heb ik een 20 mbit verbinding..

Moet toch meer te bepalen wezen..

ok, ik woon in zeeland wel in de hoofdstad middelburg maargoed beetje snelheid verlies mag erwezen, maar zoveel ?

Ik haal dus ongeveer 10 mbit! ik gebruik overgens wel een andere server nu.. eweka heb ik abbo op genomen werkt wel lekker, en haal ik dus ook die 1100 kb/s.

Weet iemand hoe dit zit ?



[EDIT] ik las dit net op de website van Orange :

Wat is de snelheid van de newsserver voor Orange abonnees?
Vanaf 1 augustus 2005 hebben Orange abonnees maximaal drie threads met maximaal 64 kbit/s (8 Kbyte). In totaal is voor hen vanaf deze datum dus 192 kbit/s (24 Kbyte) beschikbaar. Orange ADSL Plus en Cable Power abonnees behouden de hoogst mogelijke snelheid.

Als je Orange ADSL Plus of Cable Power hebt, gebruik dan de logingegevens van je account. Als je dat doet wordt je herkend op de newsserver en krijg je de hoogst mogelijke snelheid. Als je geen Orange ADSL Plus of Cable Power abonnement hebt, kun je overwegen je abonnement op te waarderen.

Echt triest! [/EDIT]
« Last Edit: 02 October 2006, 16:24:27 by abcoonline »

j_badabing

  • Explorer
  • **
  • Posts: 20
Re: Het grote Orange topic
« Reply #18 on: 17 October 2006, 10:46:15 »
Ik ga dan denk ik beginnen aan het avontuur met de payserver.

Hoor goeie verhalen.

Kenn

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #19 on: 20 October 2006, 16:20:25 »
Ik ging weg bij chello omdat ik meer voor minder wou, en bij chello 90% incomplete is.
Nou denk ik eindelijk een leuke provider te hebben, krijg ik dit :( .
Gratis nieuwsservers laten me ook in de steek..

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Het grote Orange topic
« Reply #20 on: 20 October 2006, 17:44:24 »
Dit is maar weer eens een bevestiging van ik ook altijd zeg: 'kies nooit een provider op de nieuwsserver die geboden wordt'. Oplossing is wellicht een payserver aanschaffen?

simonsays31

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #21 on: 30 October 2006, 23:13:50 »
zover ik weet en gebruik gaat het bij orange als volgt;

De snelheid van de server van orange is hoger te krijgen. Hiervoor hoef je geen duurder abonnement te nemen.
De hoogste snelheid (ADSL) hangt altijd af van de afstand tot de dichtsbijzijnde telefooncentrale.
Bij orange (voormalig wanadoo) kan je meerdere e-mail adressen aanmaken.
Elk email adres krijgt maximaal drie threads van totaal max ongeveer 50KB
Met elk e-mail adres kan je met newsleecher een server configureren.  
Dat is dan steeds max ongeveer 50KB.
x (aantal) email adressen = x maal 50 KB.

en dat werkt tot aan je maximaal aantal e-mail adressen en je max. haalbare snelheid van je verbinding.
Je moet dan in newsleecher eerst alle verbindingen op "pause" zetten, connecten en de verbindingen per drie threads (server) "resumen", anders gaat het fout.
« Last Edit: 30 October 2006, 23:28:27 by simonsays31 »

pvdz

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 32
Re: Het grote Orange topic
« Reply #22 on: 31 October 2006, 09:28:22 »
Oke,  ik heb dit in GrabiT gedaan en inderdaad 4-emailadressen zijn aan het 'lopen', maar de snelheid is niet wezenlijk omhoog gegaan, ongeveer 10KB/s :'(

mcsluis

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Orange topic
« Reply #23 on: 17 November 2006, 10:06:51 »
Mensen ik gebruik wanadoo(orange) icm met eweka payserver. Ik gooi vier lijntjes open en download met zo'n 2100 kb/s oftewel 15mbit. Dan kan ik tegelijkertijd nog prima snel internetten. Dus gewoon 7,50 per maand betalen voor een payserver.

angel83

  • Explorer
  • **
  • Posts: 14
Re: Het grote Orange topic
« Reply #24 on: 23 November 2006, 10:49:44 »
hallo

ik ben nieuw

het heeft al een tijdje geduurd voor ik grabit aan de praat kreeg dat is ondertussen gelukt maar krijg meteen weer een volgend probleem als ik dus een groep heb aan gemeld en wil die updaten
krijg ik acces denied to your node  

ik heb de news.wanadoo.nl gebruikt en news.orange.nl maar ze doen het niet

en meteen nog een vraagje ik heb ftdv3 erop staan is dit nou het zelfde als binaries? ik snap er nog niet zoveel van

alle hulp is welkom
alvast heel erg bedankt
groetjes Angelique