Author Topic: Films downloaden  (Read 10674 times)

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Films downloaden
« on: 22 June 2011, 23:07:07 »
Hallo mensen,
Mijn vraag aan jullie is , welke bestanden moet ik kiezen om films te downloaden en vervolgens te branden op een dvd+r schijf en daarna af te spelen op een blue ray speler.
Mijn probleem is dat ik niet weet wat al die benamingen die bij de downloaden films staan betekenen.
Dus hoe doen jullie het,ik zie rar,dvd5,enz enz.
Kunnen jullie mij misschien op weg helpen,ik ben hier pas mee begonnen,ik heb grabit en news4.usenet4u
Alvast bedankt voor jullie reacties,groet van een rotterdammer

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Films downloaden
« Reply #1 on: 23 June 2011, 12:52:17 »
http://www.binaries4all.nl/beginners

Begin met het lezen van bovenstaande handleiding, dan wordt e.e.a. vanzelf duidelijk. Let ook even op de melding over auteursrechtelijk beschermd materiaal die in die handleiding staat...

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #2 on: 23 June 2011, 20:10:34 »
Bedankt hoor,
Helaas helpt het mij niet verder,heb alles al gelezen , en nu zie ik de bomen door het bos helemaal niet meer.
Ik heb spotnet,usenet4u,grabit,shrink,quickpar gedownload,krijg het niet werkend.
Komt gewoon omdat ik het niet begrijp,ik heb een duidelijk stappenplan nodig.
Kan wel een film downloaden,dan staat hij op spotnet,maar wat is met de downloadknop nsb,moet ik die nu aanvinken of wat,als ik dat doe kan de pc het bestand weer niet openen.
Ik wordt hier gek van,ga er mee stoppen.
Groet van een rotterdammer :embarrassed:

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #3 on: 25 June 2011, 12:12:13 »
Nou ik ben toch doorgegaan,nu heb ik een film gedownload met sabnzbd,mijn vraag is nu hoe ga ik die branden op een dvd met 4,7 gb?
De gedownloade films zie ik niet terug in de map downloads,wel het nzb bestand,hoe nu verder?
Kan iemand mij helpen hiermee,ben al dagen bezig,moet toch lukken zeg.
Groetjes van een Rotterdammer :-*

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Films downloaden
« Reply #4 on: 26 June 2011, 10:55:44 »
Bij het branden van een DVD, helpt een van deze handleidingen misschien wel: http://www.binaries4all.nl/imgburn/ of http://www.binaries4all.nl/nero/ .
Als je die al niet gelezen hebt. ;)

Het helpt echt om de handleidingen op deze site serieus door te lezen als je niet van dit soort dingen af weet.
En als je door de bomen het bos niet meer ziet, ga dan pas met een handleiding bezig als je er aan toe bent. Probeer niet alles in 1 keer te doen.

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #5 on: 26 June 2011, 18:59:24 »
Hallo Red Dwarf/Blanche.
Allereerst wil ik jullie heel hartelijk danken voor jullie hulp,toppie.
Ik ben helaas nog niet veel verder , ik heb alle handleidingen gelezen,er blijven echter zoveel zaken niet goed gaan.
Ik moet bij de payserver een tweede betaling doen,de eerste is al op,ik heb gedownload maar geen enkele film kunnen branden,de bestanden waren gewoon niet goed ogf onvolledig.
Payserver is usenet4u , als nieuwsreader heb ik sabnzbd,verder wil ik spotned gebruiken.
Die SABnzbd kan ik niet goed geinstalleerd krijgen op mijn pc ( 2 weken oud , met I7 proccessor )vanwege geen legale handtekening of zo.
IMG burn geeft als startscherm meer mogelijkheden,welke moet ik hebben om een dvd met film te branden.
Ik kom er vollopig niet uit,terwijl ik dat vaak wel heb dat ik er uit kom,ben niet helemaal een leek op de pc.
Hebben jullie tips,of op en aanmerkingen dan hoor ik het graag van jullie,het moet toch gaan lukken.
tot zover groetjes van mij, :tongue:

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Films downloaden
« Reply #6 on: 27 June 2011, 07:11:36 »
Welke optie moet je in ImgBurn hebben? Dat ligt eraan wat je wilt branden. Als je een Image (.iso) wilt branden moet je "write image to disc" hebben. Als je een VIDEO_TS folder hebt moet je "write files/folders to disc" hebben.
Daarna zou het vrij eenvoudig moeten zijn. Stop een lege DVD in je brander, selecteer wat je wilt branden, druk op de knop om het branden te beginnen, wacht tot ImgBurn klaar is.

Ik heb zelf al een tijdje geen DVD meer gebrand, dus ik kan wat dingen vergeten zijn. Maar dit zijn de basis handelingen voor ImgBurn. Je kunt uiteraard een hoop andere dingen instellen. Maar die kunnen nu op dit moment alleen maar verwarring brengen.

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #7 on: 28 June 2011, 16:11:58 »
Oke nu heb ik diverse files in de download map,welke neem ik , die van full disk , nzb bestand ,ik heb geen video ts bestand,gr van rotterdammer

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Films downloaden
« Reply #8 on: 28 June 2011, 17:22:06 »
Een nzb is geen film. Dat weet je, omdat je de handleidingen hebt doorgelezen.  :) Het bestandstype "full disk" ken ik niet. En het gaat bij DVD bestanden niet om een video ts bstand maar om een "VIDEO_TS"  map/folder (Let op de "underscore"). Daarin staan in het geval van DVD bestanden, bestanden met onder andere extensies als: .IFO, .VOB en .BUP.
Als het gaat om een "image" bestand is dat vaak (maar niet altijd) een .iso bestand.

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #9 on: 28 June 2011, 19:07:52 »
Hey,ga nu eerst met mijn vrouw naar het ziekenhuis, onze jongste zoon en zijn vriendin krijgen een baby,7 cm ontsluiting,dus waarschijnlijk zijn we snel weer oma en opa, tot laterssss,en bedankt,gr rotterdammer
 
ps voor de tweede maal :) :)

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Films downloaden
« Reply #10 on: 28 June 2011, 20:56:29 »
Gefeliciteerd, alvast.

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #11 on: 29 June 2011, 01:29:34 »
Dank je, en het is inderdaad gebeurt,een prachtige dochter die luisterd naar de naam loella,met twee puntjes op de e.
Ben op dit ogenblik via sabnzbd een film aan het downloaden,of het lukt deze te branden ?
voor nu welterusten,rotterdammer
 

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #12 on: 01 July 2011, 10:56:28 »
Nou het moet zijn Joella,met twee puntjes op de e,alles is goed gegaan.
Nu heb ik de filmThe Day that the Earth Stood still gedownload met SABnzbd
Volgende bestanden heb ik nu , FullDisc ( inhoud folder,nzb,ed ) maar ook Day_Earth_Stood_F1 , hierin zit BDMV map en CERTIFICAAT map.
Wat moet ik nu hebben , ik zie niet iets staan met specifiek de film hierin,ik heb verschillende dingen geprobeerd,echter gaan film op mijn dvd speler.
Ik ben al wat verder maar het lukt schijnbaar nog niet,
Groetjes Rotterdammer

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Films downloaden
« Reply #13 on: 01 July 2011, 17:02:47 »
BDMV, mijn eerste gedachte is dat het dan om een blu-ray disc gaat. Maar ik heb zelf geen blu-ray en heb er ook nooit mee gewerkt. Zoals ik al heb gezegd is een NZB-bestand geen film. Die kun/moet je niet branden. De term FullDisc kan ik wel vertalen maar kan ik niet in verband brengen met wat voor filmtype dan ook. Ook die CERTIFICAAT map zegt me niets. Ik zou gaan zoeken met Google. Dit is dan een site waar ik uit kom

http://www.dvscene.nl/video/afspelen-blu-ray-bdmv-stream.html

rotterdammer23

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 9
Re: Films downloaden
« Reply #14 on: 02 July 2011, 13:35:43 »
Hallo,je hebt inderdaad het gaat hier om een blue ray film.
Is dus ook groot qua omvang,daarom past hij niet op een gewone disk van 4,7 gb,dus dat weten we ook weer.
je bent een echte hulp,bedankt daarvoor,die link was zeer hulpzaam.
Ik ga door,moet eens lukken , nou groetjes van een rotterdammer. :d

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Films downloaden
« Reply #15 on: 02 July 2011, 23:22:22 »
[sluit]