Author Topic: Afspeelproblemen Blu-ray  (Read 3565 times)

whittie

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Afspeelproblemen Blu-ray
« on: 23 March 2011, 08:41:01 »
Sinds kort heb ik blu-ray brander.  Nu dit zich het, voor mij, merkwaardige feit voor dat in de pc de film probleemloos afspeelt, maar dat in mijn (Panasonic) blu-ray set geen beeld krijg, wel geluid. Eén film doet het wel goed. Ik gebruik Nero 10 als brandprogramma. Ik heb van alles geprobeerd, maar wat ik ook doe, het probleem blijft.
Ik ben helemaal nieuw met het branden van blu-ray en heb wel ontdekt dat het allemaal niet zo makkelijk gaat als met dvd's. De bestanden komen binnen als mkv-bestanden. Ik heb ook gevonden dat deze met het programma tsmuxer uitgepakt kunnen worden. Dat lukt dus allemaal wel. Maar dan gaat het dus mis bij 3 van de 4 films die ik nu heb.
Ik zal het ongetwijfeld niet allemaal goed doen.
Wie kan me helpen? Hartstikke bedankt.
« Last Edit: 23 March 2011, 21:37:58 by whittie »

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: Afspeelproblemen Blu-ray
« Reply #1 on: 25 March 2011, 11:21:14 »
Ik heb geen ervaring hiermee, maar heb op het eerste gezicht twee gedachtes:
- Je speler kan niet goed omgaan met zelfgebrande discs of
- De disc is niet helemaal 'compatible' gebrand en wijkt op een punt af van hoe het qua formaat op de disc gebrand hoort te worden. Je speler verslikt zich daarin.


Al eens geprobeerd af te spelen in blueray spelers van vrienden/familie?

whittie

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Afspeelproblemen Blu-ray
« Reply #2 on: 28 March 2011, 16:49:08 »
Het probleem is opgelost. Het probleem bleek bij Nero te liggen. Ondanks dat ik de laatste versie daarvan heb aangeschaft. Op het w3eb vond ik het advies om te branden met Imgburn, een gratis programma. En het werkt. Films spelen zonder problemen af met geluid EN beeld.
Bedankt voor het meedenken.

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: Afspeelproblemen Blu-ray
« Reply #3 on: 28 March 2011, 17:03:21 »
Prima! Aanvulling tenslotte voor de liefhebber: Imgburn handleiding