Author Topic: Het Grote CaiWay Topic  (Read 16698 times)

Webdrifter

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Het Grote CaiWay Topic
« on: 10 September 2007, 13:10:32 »
Het werd hoogtijd voor een CaiWay topic.

Want CaiWay staat, op de overigens geweldige site van Binaries4all, volstrekt onterecht nog steeds als een goede provider aanschreven.

De snelheid/prijs verhouding van CaiWay mag dan redelijk zijn maar hun nieuwsserver is een drama.

Retentie maximaal 10 dagen, maar de meeste posts zijn vanaf dag 1 al zwaar beschadigd.
Zodat je met de meegeleverde par bestanden nog niet uit komt.

Verder hanteren ze een "fair use policy" waarbij ze 100 Gig eigenlijk al genoeg vinden.
En daar komen wij nieuwsgroep downloaders natuurlijk totaal niet mee uit.

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #1 on: 10 September 2007, 14:27:51 »
Ik ben ook een caiway gebruiker en ik spreekt het tegen. Hoe is dat nou mogelijk.
Heb wel Ultra en daar is het echt niet 100Gig per maand. Maar je zal wel een lager abonnement hebben en ja dan vind ik het gebruikelijk dat ze je evt. bellen en verzoeken om het rustiger aan te doen of een duurder abonnement te gebruiken.
Retentie van 10 dagen is best veel voor een provider.
Vertel mij eens welke provider een goede newsserver heeft??
Ja xs4all maar die voert lang niet alle groepen.
Tweakdsl heeft een goede newsserver, maar voor de rest ........ ja met beperkingen zoals downloadlimiet of max. 100Kb met 2 lijntjes.
Ik heb gelezen op forum van ftd dat men pas actie gaat ondernemen bij 300Gig of meer ism Ultra.
En ik weet ook zeker dat ze je na 1 week gaan bellen als je de 1e week bv. 24 u per dag de lijn vol zou trekken met alleen maar downloaden van server.
Hier ben ik tevreden met caiway ism Ultra. Tevens heb ik er ook nog Eweka bij en heb zelden dat ik rarbestanden hoef te herstellen.
Kost wat maar je geniet.

Maar er zijn toch genoeg alternatieven of is caiway het enige wat je kunt nemen??

Succes in ieder geval

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #2 on: 10 September 2007, 17:09:02 »
Bij deze een sticky van gemaakt

eetse

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #3 on: 13 September 2007, 12:27:00 »
policies naar aanleiding van Fair use worden niet meer zo aangehouden... van 200 a 300 gig wordt niet veel meer van gezegd.
Ik kan het weten...hint

Wel veel storing op de eigen newsserver waardoor er veel incompleet is.

Groet EETSE

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #4 on: 13 September 2007, 15:50:21 »
Nou ja veel??
Als je net iets wil downen wat gepost is tijdens een storing tja dan ist incompleet.
Lees net op caiway.anounce het volgende:

Dit bericht is van belang voor alle CAIWAY abonnees.

Als gevolg van een storing is het mogelijk dat geplaatste berichten in
de nieuwsgroepen incompleet zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

CAIW Network Operations Center.


U bent dus gewaarschuwd dat het weer een tijdje inclompeet kan zijn.

Optie: neem gewoon een payserver of koop een aantal GIG in dan krijg je alles compleet binnen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Groeten

leitz

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #5 on: 12 October 2007, 16:40:11 »
ik heb nu sinds kort Caiway en ik moet zeggen dat ik de newsserver erg matig vind;
kom vaak tegen dat sommige groepen gewoon niet aanwezig zijn op de server en inderdaad door storingen veel incompleet.
bovendien word hij geknepen ik haal met mijn 8mb abbo zo'n 900KB/s met grabbit ...
op zich is het inderdaad voor een newsserver van een provider aardig goed maar aan de andere kant betaal je ook een berg centen
mijn 8mbit abbo kost wel 35 euro in de maand .... hiervoor had ik wanadoo/orange (overigen echt een bagger provider) met eweka en daar
was is 20 euro voor 20mb abbo en 6 euro voor eweka kwijt ...
Caiway is dus duur, wel kwalitatief goed, prettige helpdesk geen onwijze wachtrijen etc en snelle service .
ik snap overigens dat download beleid ook niet zo, als ze van mij verwachten dat ik een hoger abbo neem gaat het alleen maar harder .. (heb ik gelijk ook een mooi excuus  >:D )
« Last Edit: 12 October 2007, 16:41:15 by leitz »

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #6 on: 13 October 2007, 10:08:32 »
900 kiloByte/s is een zeer goed resultaat voor een 8 Megabit abo, in mijn ogen. Ik zelf zou niet veel meer dan zo'n 800 kiloByte/s verwachten bij die snelheid.
« Last Edit: 14 October 2007, 12:42:51 by Red Dwarf »

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #7 on: 13 October 2007, 12:01:30 »
Tja sommigen denken echt dat ze hele hoge snelheden kunnen halen, maar 900KB/s is gewoon zeer goed te noemen voor een 8mbit abonnement.
Heb zelf bij caiway het 12mbit abonnement en haal constant 1450KB/s met newsleecher via Eweka/caiway/astraweb.
Kortom qua snelheid zit het gewoon goed.
En wat betreft die newsserver van caiway: ach ik lig er niet wakker van, want heb Eweka erbij.
Een binariesserver is geen hoofdtaak van een provider. Tis leuk als je die erbij krijgt, maar een stabiele internetverbinding is prio 1 van een provider.

c

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #8 on: 07 December 2007, 21:14:41 »
Er schijnt trouwens vanaf 1 januari 2008 wat te veranderen bij Caiway qua nieuwsservers. Ik las iets over 5 euro duurder. En je moet je aanmelden of zo, zodat je een wachtwoord krijgt.

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #9 on: 07 December 2007, 21:20:04 »
Klepel klok? :respect: Per 1-1-2008 wordt de snelheid verdubbeld. Das 1.
En 2 per 1-4-2008 kun je gebruik blijven maken van de caiway binariesserver maar dan kost het je 5 euro extra.
Nu is deze nog gratis maar het is een extra waarvan we jaren hebben kunnen profiteren.
De retentie en snelheid van binariesserver wordt verhoogd, maar details volgen in 1e kwartaal 2008.
Ik hou het wel bij Eweka en Astraweb, want qua retentie zal caiway nooit kunnen concureren met een payserver.

pork

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #10 on: 26 January 2008, 17:52:23 »
hé Migow, is jou snelheid al verdubbeld? Zit hier nog steeds op......

Kan ik nog andere andressen invoeren bij SABnzbd behalve caiway? ik bedoel als server en dan Free natuurlijk, eweka komt nog wel eens aan de beurt.

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #11 on: 26 January 2008, 19:21:23 »
Nee snelheid nog niet verhoofd. Maar komt vast en zeker :)

En wat betreft een freeserver? Ik gebruik Eweka dus ik ben er niet echt van op de hoogte, maar
kijk eens op dit forum zou ik zeggen.

http://www.binaries4all.nl/forum/index.php/topic,3140.0.html

Groeten

pork

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #12 on: 26 January 2008, 23:34:19 »
mmm daar kom ik niet echt uit daar...
als caiw 5,- gaat vragen ga ik wel naar eweka.
overigens werkt die SABnzb nu goed op de Mac, pfff heb al wat films weggegooit omdat ze het niet deden, maar deze repareerd eindelijk! Ik zag hem zelfs repareren vanaf eweka :o

Camelsystem

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 27
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #13 on: 27 January 2008, 10:33:11 »
Ik weet niet of het al aan bod is gekomen hier, maar CaiW heeft SpeedXS overgenomen.
SpeedXS heeft momenteel 70 dagen retentie, dus ik neem aan dat we daarvan gebruik gaan maken over een paar maanden. Dan is 5 euro goed besteed is mijn optiek, ik heb al even een testaccountje genomen en het is een goede nieuwsserver.

pork

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #14 on: 27 January 2008, 12:40:18 »
ja zag het ook in de mailbox, geef eens een link die ik kan toevoegen aan mijn progje naast news.caiway.nl.

pork

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het Grote CaiWay Topic
« Reply #15 on: 05 February 2008, 10:51:30 »

weer iets opgelopen, maar denk nog niet de geplande verdubbeling :'(
via news.caiway.nl pak ik toch 5 draadjes met totaal ±1500Kb/s, zou dat ook verdubbeld worden? :o