Author Topic: Het grote Tele2 topic  (Read 52500 times)

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Het grote Tele2 topic
« on: 03 September 2006, 17:03:59 »
Het grote Tele2 topic

Hier een centraal topic om al je ervaringen, problemen en opmerkingen over de provider Tele2(voorheen Zonnet/Versatel) of de nieuwsserver van Tele2 te plaatsen.

De nieuwsserver van Orange is te bereiken via onderstaand adres:
- news.tele2.nl

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #1 on: 03 September 2006, 19:33:20 »
Ben na 1 jaar er weer weg. Althans 23 september ben ik definitief af van Versatel. Had een 20MB + voetbal. Heeft bijna 11 maanden vlekkeloos gewerkt. Echter vanaf 2 augustus ellende gekregen. Snelheid van 1800K terug naar rond 1200K. Das nog niet zo erg, maar voetbal hapert. Waarom? Snelheid varieert enorm Ene moment 1700K andere 100K. Datastroom voor multimediabox is dus niet genoeg. Gevolg: blokkerig beeld en stilstaand beeld. Diverse malen aangegeven aan helpdesk en 3x lijnmeting geweest. 10 dagen totaal offline gelegen en storingscall loopt nog steeds, maar krijg je echt geen antwoord op. Splitter tussenuit gehaald, kabels vervangen, modem van iemand anders geleend maar niets hielp. Dan mag ik toch wel stellen dat het probleem niet bij mij ligt.
Ben blij dat men 3 weken geleden hun voorwaardes aangepast hebben, want anders zat ik er nog een jaar aan vast. Nu zit ik weer op de kabel en heb meteen maar telefonie erbij genomen.
Wat newsserver betreft: je kan nu voor aantrekkelijke prijs gebruik maken van tweaknews en das toppie. Had daar net een account aangevraagd, maar daar kan ik dus geen gebruik meer van maken. Echter neefje draait erop en das tot volle tevredenheid.
Het voetbal en 20MB heeft echt 11 maanden perfect gewerkt met zo af en toe eens een hapering, maar als je storing krijgt dan is de service beneden pijl. Helpdesk is best luisterend alleen schiet je er niets mee op.
De service begint pas na 23 September, want me emailadres mag ik gewoon blijven gebruiken  :respect:
« Last Edit: 03 September 2006, 19:34:23 by Migow »

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #2 on: 04 September 2006, 15:13:44 »

Het grote Tele2 topic

Hier een centraal topic om al je ervaringen, problemen en opmerkingen over de provider Tele2(voorheen Zonnet/Versatel) of de nieuwsserver van Tele2 te plaatsen.

De nieuwsserver van Orange is te bereiken via onderstaand adres:
- news.tele2.nl


Newsserver Orange?? tikvoutje wellicht :)

marcosan

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #3 on: 05 January 2007, 18:48:27 »
egt niet...

gsslm

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #4 on: 22 March 2007, 12:59:03 »
hoeveel kb halen jullie met tele 2

w.e-coyote

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 5
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #5 on: 11 April 2007, 10:47:18 »
Ik haal ongeveer 60 kbps. Veel te laag naar mijn zin. Hoe kan ik a) dit verbeteren met tele2 zelf? Is het mogelijke om meerdere "lijntjes" te hebben? b) hoe werkt het precies met gratis newsservers? Ik heb geprobeerd om freenet.de op te zetten. Het aanmaken van een account gaat allemaal prima maar hoe moet Outlook Express ervan overtuigen dat freenet.de ook een optie is? Probleem dat ik heb is dat ik geen verbinding kan maken met de server.

Enige suggesties?

Bij voorbaat dank,

crazybody

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #6 on: 14 July 2007, 18:30:38 »
Sinds kort probeer ik tot de schare der binaries-users te behoren. Dit tracht ik te doen middels de newsreader GRABIT via de tele2 server,omdat ik tele2 abonnee ben. Echter, als ik de beschikbare newsgroepen wil downloaden krijg ik bij het verbinden status 502 access denied. terwijl het downloaden met Windows Mail via de zelfde poort wel lukt..... Kan iemand mij verder helpen? Een telefoongesprek met de klantenservice bood, door gebrek aan parate kennis aan tele2-kant, helaas geen soelaas!

Alvast bedankt, Crazybody

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #7 on: 15 July 2007, 11:38:40 »
"acces denied" wijst vaak op een verkeerde login (gebruikersnaam/wachtwoord).

crazybody

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #8 on: 15 July 2007, 21:24:25 »
Met windows mail (de vista versie van outlook Express) maak ik verbinding met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord, en dan lukt het wel....... Alleen, helaas pindakaas, is deze mailapplicatie geen geen binaries newsreader....  

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #9 on: 16 July 2007, 06:46:22 »
En is de servernaam ook hetzelfde?

Migow

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 459
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #10 on: 16 July 2007, 14:57:35 »
Dit is een nieuw topic voor een nieuwe server. Voortaan hebben we news.tele2.nl. Dat is een server bij TweakNews.

Maximaal aantal connecties: 2
Snelheid: 256 Kbit/s ofwel 35 KB/s per connectie, totaal ongeveer 0,5 Mbit of 70 KB/s.
Retentie: ongeveer 50 dagen.
Beschikbare groepen: alle

Als je hogere snelheden wilt kun je een extra abonnement nemen bij www.tweaknews.nl (voor het Tele2/Versatel netwerk zijn speciale aanbiedingen beschikbaar).

Als je wilt weten hoe nieuwsgroepen werken kijk dan op http://nl.wikipedia.org/wiki/Usenet

Wil je meer weten over dowloaden uit nieuwsgroepen kijken zie dan www.binaries4all.nl/beginners en http://www.softcity.nl/showthread.php?t=5901

Alle oude versatel.nl/.net servernamen verwijzen nu naar deze nieuwe server, dus je krijgt niet meer connecties door extra servers te gebruiken. Het enige dat voorlopig nog beschikbaar is is textnews.versatel.nl, deze biedt langere retentie op tekstgroepen en snellere respons maar heeft alleen tekstgroepen.

Zie ook http://www.tele2.nl/klantenservice/nieuwsberichten/tele2-nieuwsgroepen-verbeterd/

Dit is er te lezen bij http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?t=14114

Wellicht dat je daar verder geholpen kan worden??

RonnyB

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #11 on: 18 April 2008, 15:52:25 »
Ik heb thuis dus tele2 compleet lite. En download met 70 KB/s (2 connecties).
Maar ik had er hitnews als payserver bijgenomen (als test).
Nu kom ik tussen de 270 en 300 KB/s (8 connecties).

Als ik een extra abonnement neem bij tweaknews.nl, hoe hoog wordt mijn downloadsnelheid dan waarschijnlijk?
En dan zal ik hitnews niet nodig hebben neem ik aan?

Morpheus-NL

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 84
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #12 on: 18 April 2008, 15:59:03 »
Wat voor verbinding heb je liggen.

Want als je een verbinding hebt van maximaal 3mbit upload. Kom je nooit hoger dan de snelheid die je nu ook haalt bij hitnews en eweka.

RonnyB

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #13 on: 18 April 2008, 16:10:01 »
http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/lite/
Daarom had ik het ook over een extra abbo. Dus een soort van upgraden.

Morpheus-NL

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 84
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #14 on: 18 April 2008, 17:55:52 »
Daar staat idd aangegeven dat je maar maximaal 3mbit haalt. Dit is dus gelijk aan ongeveer 380kbyte. Maar met afstand en alles eraf gerekend kom je idd dan uit denk ik wel op max 300kbyte aan download snelheid.

Dus al pak je een andere payserver dan nog helpt het niks want je zit aan je maximale snelheid.

RonnyB

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #15 on: 18 April 2008, 18:27:17 »
Maar tweaknews is toch niet gewoon een payserver?
Dat is toch om je abbo te 'upgraden'?

http://www.tweaknews.nl/?page=news/home/tele2

Mijn vraag was namelijk als je een extra abbonement nam bij tweaknews, hoe snel je dan ong zal kunnen downloaden.
« Last Edit: 18 April 2008, 19:00:12 by RonnyB »

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #16 on: 19 April 2008, 15:37:51 »
Nee, het is een abbo om je nieuwsserver te upgraden.

Je verbinding zelf wordt er niet sneller van!

Robin89

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #17 on: 11 July 2008, 15:44:04 »
Beste mensen,

ik download met Grabit via tele2....
heb hier een 20mb aansluiting liggen, en het downloaden gaat opzich wel.
alleen mijn downloads lopen niet continu door, oftewel het ene moment gaat het bijvoorbeeld met 400kb/s, en daarna licht de verbinding stil.

iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben??

Morpheus-NL

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 84
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #18 on: 11 July 2008, 18:23:21 »
Welke newsserver gebruik je?

Coulthard

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #19 on: 17 July 2008, 22:33:25 »
Ik heb een 20Mbit abonnement en heb me gisteren aangemeld bij Eweka.

Ik download dus met ruim 1,5 MB p/s met 8 connecties.

Ben zeer tevreden moet ik zeggen.

EK88

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #20 on: 13 August 2008, 14:42:31 »
Hey wat een leuk forum..

Ik heb een vraagje, misschien kan iemand hier mij helpen:

Stel je hebt een Tele2 abo 20Mbit (dus uit de news.tele2.nl haal je 50-60kb/s :( ). Je gebruikt daarnaast via bv. newsleecher nog een aantal gratis nieuwsservers  :).

Wat is het maximum wat je aan download kan halen?

(Anders gezegd: in theorie haal je natuurlijk al geen 20Mbit, maar capped/knijpt Tele2 je download uit nieuwsservers? En op hoeveel dan?).

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #21 on: 23 August 2008, 19:47:05 »
zover ik weet (gebruik tele2 20mbit) wordt niet capped moet erbij zeggen dat ik payserver gebruikt
en kom op downloadsnelheid van 1,5 MB/s

wat limiet betreft zal mee vallen haal ong. 400gb per maand binnen zonder problemen

EK88

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #22 on: 24 August 2008, 12:03:51 »
Hey, bedankt voor de reactie.

Ik ben benieuwd welke payserver dat is... Als het die is waar Tele2 mee samenwerkt (Tweaknews ofzo) dan snap ik dat ze die natuurlijk niet cappen. Maar je hebt wel een punt. Want als ik een andere payserver zou nemen (bv. eweka ofzo) dan verwacht je natuurlijk dat je wel hogere snelheden kan halen. Of zou Tele2 je "dwingen" om gebruik te maken van Tweaknews? En al het het andere verkeer over de nieuwspoorten toch cappen?

Btw Ik haal (maar) maximaal 700kb/sec aan download (uit gratis nieuwsservers).

Ik denk dat er 1 proef op de som is: gewoon bij Tweaknews een abo nemen. Als ik dan ineens meer dan 700kb/sec haal, dan capped Tele2 dus nieuwsgroepen verkeer....

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #23 on: 24 August 2008, 13:58:06 »
download met alt.binz via hitnews.eu

EK88

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Het grote Tele2 topic
« Reply #24 on: 27 August 2008, 13:27:40 »
Ok, thanks, dan heeft het er dus niets mee te maken.

Denk dat ik maar eens moet uitzoeken waarom ik niet boven die 700 kb/sec kom....