Author Topic: pars willen niet gepost worden met yenc PP (blijven een blauwe Q  (Read 1006 times)

patsat

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Hallo forumleden.

Het is al weer jaren geleden dat ik me actief bezig hielt met posten in de binaries. Heb dit toch weer een beetje opgepakt. En ik zie dat de meeste programma's nog wel een beetje hetzelfde zijn als toen.
Maar met YencPP snap ik het toch even niet meer. Had een cd geupt met 10% par2 aangemaakt door Yenc, dit gepost, en alles was perfect.
Wilde dit nu met een DVD doen maar de par2 bestanden bleven een blauwe Q ipv een groene om ze te kunnen posten.
Heb alles vele malen nagekeken, echter zonder resultaat. Heb het toen maar met quickpar zelf gedaan. Dat ging direct goed.
Wat er volgens mij fout gaat is het feit dat er na de naam van het bestand bijv. muziek genaamd komt te staan MUZIEK.part0.vol0000+0001.par2
Met die term part0 ertussen lijkt het mis te gaan.
Ik heb de bestanden uiteraard gesplitst ingepakt (83 bestanden van 50MB) waar winrar elk bestand 3 cijfers gaf. Alles begon dus met 0. (dus part001.rar part002.rar tot part083)
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft hoor, maar quickpar maakte gewoon bestanden aan met  MUZIEK.vol000+01.PAR2.

Dus ik weet het niet meer. Wat doe ik in Yenc nu fout (de default max lines staan op 3000, par2 op 384000)

Wie oh wie weet raad. Of moet ik de par2 maar gewoon blijven maken in quickpar en is hier geen zinnigs op te melden.

Alvast bedankt

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Gewoon maken met quickpar is het veiligst en eenvoudigst.