Author Topic: Post probleem Eweka newserver icm Grabit  (Read 1450 times)

gwbuiter

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Post probleem Eweka newserver icm Grabit
« on: 06 March 2014, 13:40:12 »
Hallo allemaal.

Ik zit met een eigenaardig probleem, en waarna ik na ruim 2 uur chatten met een supportmedeweker van Eweka nog geen bevredigend antwoord heb gekregen op mijn vraag. Dus probeer ik het maar hier, in de hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben al enkele jaren een tevreden gebruiker van Grabit wat betreft downloaden, en het plaatsen van een berichten in newsgroepen. tot ik afgelopen maand in zee ging met de newserver van eweka, vanwege hun hoge retentie.
Het downloaden loopt prima. newsreader72.eweka.nl, poort 119.  zelfs kon ik via deze zelfde serverinstellingen (nadat ik dat eerst moest activeren via Eweka) berichten plaatsen in een nieuwsgroep. zonder problemen.  tot nu.....
Als ik nu via grabit een eenvoudige message wil plaatsen in een nieuwsgroep, krijg ik de melding "Posting not allowed on this server"

Ik las op de support site van eweka dat ik om te kunnen posten andere serverinstellingen moest gebruiken. Was mij nog niet eerder opgevallen, en heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. zeker niet omdat het gewoon werkte. Maar ok.
Ik heb naast mijn standaard server om te downloaden een extra server aangemaakt om te kunnen posten (lees: het gaat dus puur en alleen om het plaatsen van txt berichten) zoals Eweka op hun support website aangeeft moest ik daarvoor de volgende instellingen gebruiken: post.eweka.nl, poort 119,  en uiteraard gebruikersnaam en wachtwoord.

Maar het werkt niet.....
Ik kan geen update doen om de groepen binnen te halen, en dus ook niet de groep aanmaken waar ik mijn berichten in wil plaatsen. Ik krijg dan de melding "connection error"  Ik heb voor de zekerheid Grabit verwijderd, serverinstellingen verwijderd, opnieuw geinstalleerd...gebruikersnaam en wachtwoord gecheckt. alles klopt. maar het werkt niet.

Heeft iemand hier een passende oplossing voor?   Ik ben vast niet de enige met dit probleem vermoed ik.


Alvast hartelijk dank,

mvg
G.W. Buiter

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Post probleem Eweka newserver icm Grabit
« Reply #1 on: 07 April 2014, 06:54:04 »
Een tweede programma installeren om je reply te posten? Kan bijvoorbeeld zelfs thunderbird. Kan je in elk geval weer downloaden.