Author Topic: Windows 8  (Read 3181 times)

Jaap397

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Windows 8
« on: 04 December 2012, 17:17:58 »
Beste allemaal,


Ik heb een probleem met downloaden nu ik Windows 8 heb geïnstalleerd. Zowel met Ziggo als met Eweka is de snelheid zeer wispelturig. Vaak vallen connecties weg en starten later weer met downloaden. Zo duurt het binnenhalen van bestanden lang. Ik heb ook al geprobeerd om de virusscan en firewall uit te zetten, maar niets helpt. Hebben jullie de oplossing?


Bedankt


EDIT: Opgelost door SmartScreen uit te schakelen
« Last Edit: 05 December 2012, 13:24:02 by Jaap397 »

Jaap397

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Windows 8
« Reply #1 on: 04 December 2012, 17:22:27 »
Even vergeten te melden dat ik verschillende readers heb gebruikte en dat het probleem op meerdere pc's bestaat. Ook een ander modem heb ik al gebruikt

geersa

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Windows 8
« Reply #2 on: 23 August 2013, 15:00:15 »
ik heb net de spotnet en launcher gedownload en heb nu een windows8 besturingssysteem. ik heb het smartscreen reeds uitgezet, snelheid verdubbelde maar blijf hangen op 500 kb/s. ik download alleen via de blauwe pijl en had met mijn oude xp machine zo'n 1-2 mb/s snelheid. ik zit bij ziggo. wat moet ik nu nog veranderen om sneller te downloaden? nog geen sapbzn gedownload had ik ook niet bij xp. wat is er vanderd?

Hubble

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Windows 8
« Reply #3 on: 17 November 2013, 19:39:36 »
Ik heb ook win 8 maar heb geen problemen. Ik zit wel bij UPC.
Misschien ligt het aan Ziggo, maar dat lijkt me ook weer vreemd omdat Ziggo van UPC is.
Wellicht eens opnieuw instaleren ipv bestanden uit XP kopieren. Denk aan DLL bestanden die dan niet meekomen.


2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Windows 8
« Reply #4 on: 17 November 2013, 23:49:43 »
@Hubble:
UPC is (nog) niet de eigenaar van Ziggo. UPC had op 27 juli 2013 zijn belang in Ziggo uitgebreid tot 28,5%.
Op 16 oktober 2013 is er een voorlopig bod op alle aandelen Ziggo gedaan door Liberty Global, eigenaar van onder meer UPC, door Ziggo afgewezen.

Verder zijn Ziggo en UPC met betrekking tot de aangeboden usenet server erg verschillend.
Ziggo bied toegang tot een usenet server zonder extra kosten.
UPC heeft al langere tijd geen usenet server meer. Hierdoor is een usenet server van een ander nodig.

@geersa: Worden beide pc's gelijktijdig gebruikt voor downloaden?
Zo ja, controleer of de snelheid beter word als maar 1 pc aan het downloaden is.

Edit: Zie nu pas dat het bericht van geersa al wat ouder is.
« Last Edit: 17 November 2013, 23:52:02 by 2396597 »