Author Topic: Hitnews payserver, al snel incomplete bestanden!? Alternatieven?  (Read 6135 times)

R.uben

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 85
Hoi!

Ik heb een payserver bij Hitnews. Nou was ik altijd tevreden, maar ik merk de laatste tijd dat bestanden vaak incompleet binnen komen.
Het gaat dan om vrij oude posts. Maar hitnews advereert met 850 dagen retentie! Bij downloads van 290 dagen bijv heb ik 'al' problemen (was voorheen 100 gewend, dus het is al een vooruitgang natuurlijk!) Maar toch jammer dat de 850 niet werkt.

Ligt dit aan Hitnews? Mijn provider? (news.kpn.nl niet ingebruik overigens) Of aan de upload zelf...

Misschien tips voor een ander payserver waarbij je wel oude posts binnen kan halen!?
Thnx

Alphawezen

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Hitnews payserver, al snel incomplete bestanden!? Alternatieven?
« Reply #1 on: 09 December 2012, 19:52:13 »
zelf kwam ik via gratis nieuwsgroepen op newshosting uit waar ik daadwerkelijk posts van over 1500 dagen binnen haal, al meer dan een jaar zeer tevreden over.
« Last Edit: 21 February 2013, 14:18:06 by Alphawezen »

Mootje

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Hitnews payserver, al snel incomplete bestanden!? Alternatieven?
« Reply #2 on: 19 December 2012, 20:59:20 »
Hoi Ruben,

Ik heb precies het zelfde probleem.
Ik weet niet of je het ook hebt !!! maar bij mij is het grote (GB) in size act en size exp precies het zelfde.
en toch zegt newsleecher blocks needed.
als ik in me map kijk waar al die rar en par's staan dan zie ik dat al die rar's het zelfde grote hebben,,,, en ja par's zitten ook erbij,maar
in newsleecher zelf staat achter al die rar BROKEN in het rood.
Ter info had NL 3.9 final toen naar 4.0 en nu 5 beta 6 maar de probleem blijft het zelfde.
meer dan 50% wat ik binnen haal is niet compleet of currupt.
Oja ik gebruik hitnews,R&E staat aan en handmatig repareren lukt ook niet want dan krijg ik dit (CRC niet correct.het bestand .......... is beschadigd) of (archief heeft onbekende formaat of is beschadigd)

ik ben nu al 3 dagen bezig om het uit te zoeken hoe en wat en waarom,helaas is het me niet gelukt om het te oplossen.
Mocht jij of iemand anders een oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag.

Groetjes Mootje,


hankspank

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Ik heb ook problemen met Hitnews, maar dan vooral met de snelheid. Bij oudere posts download ik met een 10de van de snelheid die mijn verbinding aan kan (KPN glasvezel). Een paar maanden geleden zeiden ze dat ze daar iets aan gingen doen. Nu maar weer een mail gestuurd...