Author Topic: Spotnet en Grabit  (Read 10561 times)

moongoofy

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Spotnet en Grabit
« on: 13 November 2012, 10:38:51 »
Lieve mensen,
Mijn vader heeft mijn computer sneller gemaakt en hij heeft spotnet en grabit eraf gegooid...
Nu ben ik druk bezig om het allemaal weer erop te krijgen, dat was niet het probleem...
Maar ik snap niet hoe al die instellingen moeten staan... De vorige keer heeft een vriend van mij het gedaan, maar die zit nu lekker in het buitenland en voor de rest weet niemand in mijn omgeving de instellingen...
Hoe kan je met spotnet dingen binnen halen en ze met grabit automatisch downloaden??
Ik hoor het graag, want ik ben hier nu al geruime tijd mee bezig maar ik denk dat jullie mij sneller kunnen helpen :)
Groetjes!

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #1 on: 13 November 2012, 22:38:19 »
Handleiding voor Spotnet en GrabIt.

moongoofy

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #2 on: 18 November 2012, 17:38:18 »
Hey,
Thanks voor de info, alleen kan ik spotnet niet samen met Grabit synchroniseren...
Het schijnt dat spotnet die functie er sinds kort af heeft gegooid??????
Ik download nu met spotnet zelf, maar dat duurt zo lang...
Ik heb spotlite geprobeerd, maar dat lukt me niet...
Heeft er iemand tips hoe ik dit toch weer voor elkaar kan krijgen????
x

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #3 on: 18 November 2012, 20:24:06 »
Het is nog steeds mogelijk om Spotnet te gebruiken met een willekeurige newsreader waaronder dus ook GrabIt.

Stel de NZB knop in via Bewerken, Downloadknop. Standaard is de 1e optie. Kies de  2e of 3e optie.
Opties:
Downloaden = NZB word geopend door SABnzbd die bij Spotnet zit.
NZB openen = NZB word geopend door het programma dat ingesteld staat voor NZB's
NZB opslaan = NZB word opgeslagen en kan in een ander programma geopend worden.

Als de NZB niet geopend word in het gewenste programma dit handmatig instellen. Download een NZB en selecteer de NZB, rechtermuisknop-klik, Openen met, Programma kiezen, ga naar de exe van het programma, plaats een vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen".

moongoofy

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #4 on: 19 November 2012, 19:40:02 »
Hij doet het nu wel... ontzettend bedankt voor de info!!

moongoofy

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #5 on: 19 November 2012, 19:51:04 »
Okay, hier mijn volgende probleem...
ik krijg constant een 502 autification melding bij Grabit..
Ik heb 8 lijnen, heb hem al teruggebacht naar 4 maar snap niet goed wat ik nu fout doe...
Sorry voor mijn onkundigheid, maar het werkte allemaal prima...
x

vos-je

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #6 on: 08 December 2012, 11:51:03 »
Ik heb ook een vraag betreffende Spotnet en Grabit. Ik ben een leek op dit gebied, dus wellicht doe ik iets verkeerd.
Mijn probleem is het volgende;
Met spotnet zoek ik naar een bijvoorbeeld een ebook. vervolgens download ik het bestand en meestal kan ik het vanuit de download map direct gebruiken.
Het komt ook voor dat de gedownloade bestanden nzb-bestanden zijn. Ik dat geval gebruik ik Grabit om deze bestanden  uit tepakken met extract folder.
Echter wat er dan gebeurd is dat het bestand, wel wordt uitgepakt, maar ook opnieuw wordt gedownload.
Wat doe ik fout, of dubbel?

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Spotnet en Grabit
« Reply #7 on: 10 December 2012, 07:02:30 »
Een NZB is de lijst met bestanden die bij de download horen. Een NZB is zo in elkaar gezet dat een nieuwsreader (zoals bijvoorbeeld GrabIt), die kan gebruiken om de 'echte' bestanden te downloaden. Als je de NZB download gaat GrabIt automatisch bezig om de bestanden in de NZB te downloaden. Als je dat al buiten de NZB om gedaan hebt, gaat GrabIt inderdaad die bestanden nog een keer downloaden.