Author Topic: Lijbrandt  (Read 9971 times)

peppe16

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Lijbrandt
« on: 15 October 2012, 18:27:53 »
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe provider n.l. Lijbrandt. Bij Lijbrandt is het niet nodig om bij Spotnet een gebruikersnaam en wactwoord in te vullen. Bij Ziggo had ik een download snelheid van tussen de 3 en 4 mb, bij Lijbrandt heb ik nog maar 300KB. Heeft nog een Lijbrandt gebruiker ook dit probleem gehad en kan hij mij misschien helpen. Als ik een aantal minuten aan het zoeken ben en ik klik iets aan dan krijg ook de fout melding dat er geen wachtwoord is ingevuld, doe ik het toch dan krijg ik geen verbinding.

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Lijbrandt
« Reply #1 on: 16 October 2012, 22:16:03 »
Controleer of Spotnet 1.8.1 is geïnstalleerd (via help, over). Deze houd een verbinding open na het bijwerken van Spotnet zodat er voor het openen van een spot geen nieuwe verbinding gemaakt hoeft te worden.

Specificaties van de usenet server van Lijbrandt
serveradres: news.lijbrandt.nl
Aantal verbindingen: 2
Snelheid: 512kb
Inlog: niet nodig voor gebruikers van deze ISP
poort: 119

Spotnet kiest standaard 4 verbindingen. Twee voor header, 1 voor downloads en 1 voor uploads.
Pas dit aan tot 1 voor headers, 1 voor downloads en 1 voor uploads.

servers.xml
Code: [Select]
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.lijbrandt.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.lijbrandt.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.lijbrandt.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Maak dit bestand "alleen lezen".

Er bestaat nog steeds de kans dat er foutmeldingen gegeven worden als er regelmatig reacties geplaatst worden. Dit gebeurt als er binnen een korte tijd Spotnet word bijgewerkt, de nzb word opgehaald en een reactie word geplaatst. Spotnet kan ingesteld worden voor "NZB opslaan" (staat bij Bewerken, Downloadknop). Sluit daarna Spotnet en open de nzb bestanden met een andere usenet reader. Hierdoor kan er gedownload worden met 2 verbindingen i.p.v. met één.

Als alternatief voor Spotnet kan SpotLite gebruikt worden. Deze gebruikt maximaal 1 verbinding.
« Last Edit: 16 October 2012, 22:26:20 by 2396597 »

peppe16

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Lijbrandt
« Reply #2 on: 17 October 2012, 08:18:01 »
Hallo bedank voor je reactie, ook dat heb ik allemaal geprobeerd maar geen resultaat. Toevallig ben ik gisteren naar een computerwinkel geweest en deze regelt Lijbrand aansluitingen hij vertelde me dat Lijbrandt bewust de zaak aan het "knijpen" is. Als ik zie op dit forum hoeveel klachten er zijn van providers die slechte verbindingen, service of te lagen snelheden aanbieden, dan wat ze in hun folder beloven dan wordt toch eens tijd dat hier iets tegen ondernomen wordt. Misschien met behulp van anderen een post plaatsen en de gegevens door geven aan een consumenten programma misschien zijn ze hier gevoelig voor.

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Lijbrandt
« Reply #3 on: 17 October 2012, 18:48:54 »
Ik raad je aan een payserver te nemen, die kan je waarschijnlijk betere service bieden dan je provider.

peppe16

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Lijbrandt
« Reply #4 on: 22 October 2012, 08:08:33 »
Ik heb bij Lijbrandt alle gegevens opgevraagd met betrekking tot het downloaden van newsservers. Het klopt inderdaad, de snelheid is maar 500KB, je kunt voor 7.50 per maand met een snelheid van 100mb downloaden.

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Lijbrandt
« Reply #5 on: 22 October 2012, 14:03:13 »
Er zijn ook goedkopere alternatieven.
Keuze payserver
test servers zonder verplichtingen