Author Topic: Kan het zijn dat op bepaalde (USA?) servers bestanden niet te vinden zijn?  (Read 3671 times)

mad25

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 7
Hallo,


Ik heb de afgelopen jaren verschillende newsservers (payservers) uitgeprobeerd (eerst een paar Nederlandse, waarvan 2 echt ruim een 2 jaar per provider). Aangezien ik steeds meer incompletes kreeg (die ook met parren niet compleet te krijgen waren) naar een paar buitenlandse providers overgestapt. Bij al deze providers viel me op dat ik daarbij een heleboel uberhaupt niet binnen kon halen (bijv kopietjes van xboxgames, apps en dergelijke). Newsleecher begon dan ineens een enorm lage snelheid te hanteren, en de bestanden werden gewoon niet gedownload. Eerst dacht ik nog: da's toeval ... Maar gisteren een proefabonnement bij een Nederlandse payserver genomen en een paar nZb's gepakt die me eerder niet waren gelukt en warempel, de download werd gewoon binnengetrokken ... Nou is dan ook mijn vraag: komt dit vaker voor bij (Amerikaanse?) payservers? Wordt daar vaker (op last van de rechter of wat dan ook) gesommeerd het een en ander van de servers te verwijderen? De betreffende payservers claimen allemaal 99,9% compleetheid en dergelijke, en de snelheid is gewoon heel goed... (heb onder meer Supernews, Giganews en anderen geprobeerd)...

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Ik kwam deze link tegen toen ik op usenet censorship zocht http://www.usenetsecrets.com/category/censorship/

mad25

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 7
Hmm, daar staat dan inderdaad wel zo'n beetje in wat ik bedoel (trouwens goede zoekterm, had ik op die manier niet aan gedacht!) .. Vraag ik me enkel nog af (en dat moet ik dan denk ik maar aan bijv. supernews vragen) of als iets van hun US server is weggehaald, dit ook voor hun europese server geldt .. Misschien wel een mailtje waard ;)

Woodehh

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Hmm, daar staat dan inderdaad wel zo'n beetje in wat ik bedoel (trouwens goede zoekterm, had ik op die manier niet aan gedacht!) .. Vraag ik me enkel nog af (en dat moet ik dan denk ik maar aan bijv. supernews vragen) of als iets van hun US server is weggehaald, dit ook voor hun europese server geldt .. Misschien wel een mailtje waard ;)

Over t algemeen wel. Het bedrijf is aansprakelijk en wordt door de DMCA aangesproken. Amerikaanse partijen zijn aansprakelijk voor al hun content. Inclusief de Europeese servers van deze partij.

Het is daarom ook slim om een Europeese partij te gebruiken.

proxydude

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Dit kan en het komt steeds meer voor helaas misschien heb je hier wat aan http://www.nzbusenet.com/usenet-dmca-problemen/ ?