Author Topic: van DVD9 omzetten naar een DVD5  (Read 8474 times)

Maze

  • Explorer
  • **
  • Posts: 12
van DVD9 omzetten naar een DVD5
« on: 04 April 2012, 19:09:14 »
hallo mensen,
ik heb geprobeerd te zoeken op compres (en allerlei varianten daarop ) maar kreeg geen resultaten.
Links en rechts gekeken in verschillende rubrieken/topisc maar kom het toch niet 1,2,3, tegen.
Wat ik dus graag zou willen weten is er een programma wat de inhoud van een DVD9 ( VOB bestanden) vanaf mijn harde schijf naar een DVD 5 kan omzetten? ("harde schijf" benadruk ik omdat bijv. het programma "Clone DVD" het niet vanaf je harde schijf omzet. Je moet het dan eerst op een DVD9 (8,5 gig) schrijf branden en dan kan je hem clonen/compressen naar een DVD5 schijf. Op zich werkt dat prima alleen kan ik naderhand dus die 8,5 dvd's weggooien en dat vind ik toch wel zonde.
Dit omdat mijn dvd speler geen DVD9's (de 8,5 gig schijfjes dus) leest.
Bij voorbaat dank,
 
gr. Maze


Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #1 on: 04 April 2012, 21:36:48 »
zoek eens op shrink DVD. Dan zou je wel verschillende opties tegen moeten komen. Het eerste wat je dan tegen komt is waarschijnlijk het programma DVDShrink, maar er zijn meer programma's die iets soortgelijks doen/kunnen. Nero bijvoorbeeld. Een andere zoekopdracht die je kunt proberen is "DVD9 naar DVD5".

Oh ja, en als de DVD9 die je hebt een disc image is zou je die kunnen mounten met bijvoorbeeld DeamonTools. Het lijkt mij dat je dan geen "echte" DVD hoeft te branden.
« Last Edit: 04 April 2012, 21:39:47 by Red Dwarf »

Maze

  • Explorer
  • **
  • Posts: 12
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #2 on: 05 April 2012, 01:39:27 »
Bedankt Dwarf voor je antwoord.
Aan demontool had ik ook gedacht maar het zijn VOB bestanden (geen iso of image) en die leest demontool dus niet, daarom had ik het er ook al special voor de duidelijkheid in mijn berichtje bijgezet dat het VOB bestanden zijn. Ik weet niet welke Nero dit kan doen, de mijne in ieder geval niet, ik heb Nero Express 8.
Maar ik zal eens op shrink DVD en de tweede optie "DVD9 naar DVD5" zoeken, bedankt voor die tip.
 
gr. Maze

Ik heb net op shrink, shrink DVD en DVD9 naar DVD5 gezocht, en wat denk je? Ik krijg precies deze drie berichtjes van dit topic te zien, meer niet. Ik ga die termen nou op google loslaten.
« Last Edit: 05 April 2012, 01:47:48 by Maze »

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #4 on: 05 April 2012, 06:26:43 »
Met een programma als ImgBurn zou je die VOB bestanden om kun zetten in een .ISO image.

Maze

  • Explorer
  • **
  • Posts: 12
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #5 on: 05 April 2012, 15:18:23 »
Bedankt voor de link 2396597, ik ga die 3 progs die in de link genoemd worden opzoeken en uitproberen. Klinkt inderdaad als dat het via één van die drie moet lukken.
En RedDwarf dat is ook een goede optie die jij geeft om het om te zetten naar een img/iso bestand via ImgBurn ga ik ook opzoeken.
Nou met 1 van die 4 moet ik toch wat kunnen zou ik zo denken.
Ik laat het hier weten of en hoe het gelukt is.
 
gr. Maze

Maze

  • Explorer
  • **
  • Posts: 12
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #6 on: 10 April 2012, 02:16:56 »
Nou het is me gelukt.
Ben er achter gekomen dat het inderdaad met Nero gaat. Alleen ik had dus Nero 8 en die heeft die optie niet. Blijkt dat het vanaf Nero 9 wel kan. Die heb ik dus geïnstalleerd en jawel vanaf mijn harde schijf een DVD9 direct branden naar een DVD5 !
Bedankt voor het meedenken en de tips.
 
gr. Maze

SpeedyGonzales

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #7 on: 05 May 2012, 09:20:13 »
Wat ikzerlf heel veel gebruik is DVDFAB 8

Ideaal pakket voor zowel dvd als bluray

Darkling

  • Regular visitor
  • ***
  • Posts: 48
Re: van DVD9 omzetten naar een DVD5
« Reply #8 on: 08 July 2012, 22:21:59 »
Misschien een beetje late reactie, maar het omzetten van dvd9 naar dvd5 kan je het beste doen met dvdrebuilder. Dit duurt wel een tijdje maar de kwaliteit is perfect.