Author Topic: SPOTNET: retentie van provider is verhoogd naar 650 d maar zie slechts tot 300d  (Read 3877 times)

deboraey

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Hallo,
Mijn usenet provider  Usenet4u heeft de retentie verhoogd tot meer dan 650 dagen voor alle groepen.
Op mijn oude desktop (heel traag, met XP) staat spotnet v1.7.4 en daar zie ik inderdaad automatisch de oudere spots verschijnen tot de gezegende leeftijd van 498 dagen.
Op mijn nieuwe laptop (win 7), die ik kocht ter vervanging van de oude desktop, heb ik de nieuwste versie spotnet v1.8.1 gedownload . . MAAR de oudste spots zijn slechts 296 dagen oud. . . . Bij SPOTS TONEN heb ik in beide gevallen wel ONBEPERKT ingesteld. Heb ik op de laptop dan nog iets verkeerd ingesteld? . . . ik zou echter niet weten wat. . . ?
Kan ik eventueel die oude versie v1.7.4 nog installeren op de laptop? Die is veel vollediger blijkbaar . . . en waar vind ik die nog ? Ik heb wel nog het setup bestand van spotnet v1.7.4 op de desktop.
Ik wil graag nog een serie downloaden maar kan de eerste afleveringen dus alleen op mijn oude desktop vinden . . . downloaden hier is terrrrgend (!) traag. . en de bedoeling was om volledig over te schakelen naar de laptop en de destop naar de schroothoop te sturen.
Wat doe ik best?
Hellup alstublieft,
     G.
 

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
De retentie van 650 dagen is de binaries retentie.
Bij de eerste keer bijwerken bepaald de header/text retentie het aantal spots dat zichtbaar is.
Blijkbaar is deze momenteel bij Usenet4u 296 dagen. De reden dat via de oude desktop ook oudere spots zichtbaar zijn is omdat de niet meer beschikbare headers al verwerkt zijn in de database.

Spotnet 1.7.4 kan alsnog geïnstalleerd worden op de nieuwe laptop.
Oude Spotnet versies kunnen gedownload worden via http://www.spot-net.nl/ (rechtsonder)
Installeer op de nieuwe laptop Spotnet 1.7.4 en start deze niet.
Kopieer van de oude desktop (XP) de volgende bestanden:
news.usenetu.nl.db (database met spots en reacties)
servers.xml (server instellingen)
filters.xml (filter instellingen)
settings.xml (programma instellingen)
Deze staan bij XP in = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Plaats deze bij Windows 7 in = C:\ProgramData\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven
Start hierna op de nieuwe laptop Spotnet 1.7.4.

Als het werkt Spotnet afsluiten en Spotnet 1.7.6 eventueel installeren.
Dit omdat hiermee "fout 32" voorkomen kan worden waardoor de database het niet meer doet.
Maak ook een backup van de database zodat deze gebruikt kan worden wanneer de database beschadigd.
Hierdoor blijven dan oudere spots zichtbaar.

Er kan ook spotplanet gebruikt worden voor spots die niet zichtbaar zijn door een beperkte header retentie.
Deze toont de spots (niet de reacties) die ook zichtbaar zijn in Spotnet.

Opmerking: Een database gemaakt in Spotnet 1.7.x kan niet gebruikt worden Spotnet 1.8.x.
« Last Edit: 01 January 2012, 02:19:02 by 2396597 »

deboraey

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Ga ik proberen om dit jaar nog (!) uit te proberen; alvast super THXs voor de duidelijke uitleg . . . en een prettig eindejaarsfeest toegewenst. . .
Gerda