Author Topic: Newsreader zoekmachines. News search  (Read 15246 times)

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Newsreader zoekmachines. News search
« on: 17 November 2011, 16:59:05 »
 Maak gebruik van lightningusenet en vwb de nieuwsgroepen van Grabit en Spotnet. Het zoeken naar spots mbv Grabit geeft altijd een veel beter/groter resultaat dan zoeken mbv Spotnet. Ik heb m’n GrabIt abonnement echter “moeten” beëindigen omdat ik niet langer mbv PayPal wil betalen.
Ik zoek dus nu een newsreader en –searcher zo makkelijk in gebruik als GrabIt (en/of Spot-Net), die zoveel zoekresultaten aanleverd als de GrabIt searchfunctie maar waarvoor niet- of anders dan mbv PayPal betaald kan worden.
Ben niet echt terzake kundig, eigenlijk tevreden met Lightningusenet maar in vergelijking met Spot-Net levert zoeken mbv Binsearch.info óók veel meer spots op.
- Zoeken mbv Binsearch en downloaden mbv. Grabit vind ik echter niet overzichtelijk/makkelijk.
-Heb NZBIndex weer gevonden. Zelfde “ellende”.
-Ook Sabnzbd weer geďnstalleerd. Werkt prima als alternatief voor GrabIt. Maar ik kan er niet mee zoeken op het internet.
-Newsleecher ken ik nog van lang geleden. Ik heb gezien dat er voor SuperSearch betaald moet worden maar ik heb geen idee wat het zoekresultaat brengt. Ook is “Ultraleecher” uit en internet zegt: "UltraLeecher is bijna een exacte kopie van Newsleecher maar dan wel met de opmerking dat de zwakke of mindere punten van Newsleecher eruit zijn gehaald en/of verbetert. Het is niet gratis." Wie kan er iets vertellen over Newsleecher, Ultraleecher en SuperSearch? Zit SuperSearch geďntegreerd in News- en/of Ultraleecher of is dat ook zo’n vervelend losstaand programma/site? Zoekt SuperSearch ook direct in de nieuwsgroepen, en niet alleen onder aangemelde spots,  waardoor er veel meer te vinden is?
Ben “leek” op het gebied van nieuwsgroepen. Ben er jaren geleden ‘ns ooit mee bezig geweest en heb deze materie recent weer opgepakt. Wie kan me advies geven? Alle info welkom.
 
Fred
 

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #1 on: 17 November 2011, 17:41:22 »
Ik kan wat over Newsleecher zeggen, omdat ik dat zelf gebruik. De SuperSearch server haalt zelf de headers op van een aantal usenet providers (niet zelf te bepalen) en  bewaart de headers van 1000+ dagen van de meest populaire nieuwsgroepen. De retentie van niet alle groepen is zo hoog, geloof ik. In totaal worden vele duizenden groepen geďndexeerd. SuperSearch is een tabblad waar je kunt zoeken, zoals je ook zoekt op bijvoorbeeld Google. Persoonlijk ben ik erg tevreden met Newsleecher. Wat je vind zijn geen spots, maar matches op header niveau.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #2 on: 18 November 2011, 19:00:56 »
Hallo Red Dwarf,

Uw naam (5 "sterren") ben ik al vele malen eerder tegengekomen en "gaf me weer hoop". Zoals gezegd ben ik vele jaren eerder ook 'ns met het nieuwsgroepen-gebeuren bezig geweest (met kennis 0 getest) en toen heb ik Newsleecher als eerste afgeschreven. Uw naam, én sterren,  hebben me er van overtuigd newsleecher opnieuw uit te proberen en het resultaat zag er inderdaad netjes uit. Ook uitleg op de site sprak me wel aan al had ik m'n twijfels of ik diezelfde tekst járen geleden ook al 'ns niet gelezen heb. Whatever; als ik mbv "Newsleecher SuperSearch" zoek naar bv. "Huis Anubis" of "Bende van Oss" word ik, op vrijdagavond nb., geconfronteerd met zoekresultaat 0 en dát is nou precies waarom ik GrabIt-search zo goed vond. Vond altijd wel wat
Zo'n newsreader met geďntegreerde zoekmachine zoek ik. Kunt U me iets anders aanbevelen? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Fred

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #3 on: 19 November 2011, 00:30:12 »
Ik krijg wel resultaten te zien als ik die zoektermen gebruik. Ik weet niet waarom jij ze niet te zien krijgt. Misschien heb je het aantal dagen dat terug gekekn wordt te laag ingesteld. De meest recente resultaten die ik zie zijn 2-3 dagen oud.

Zoals ik al zei ik ben tevreden met Newsleecher. Persoonlijk kan ik Newsleecher aanbevelen. Het is eenvoudig in gebruik. En aangezien ik een goede payserver gebruik, al is die wel vrij duur, kan ik heel vaak wel downloaden wat ik wil hebben. Er zijn wel meer nieuwsreaders met geďntegreerde zoekdiensten. Dit vergelijkend overzicht kan je misschien helpen.
http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.php

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #4 on: 19 November 2011, 06:54:23 »
Goede morgen Red Dwarf,

Group Retention: 30 days, dát bedoel je toch?

http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.php: kén ik uiteraard. =Leidraad aan de hand waarvan op forums ben gaan informeren.

Via het SpotNet-forum word ik aldus geďnformeerd over iets wat ik ook niet wist: "Mensen kunnen in SpotNet een een spot aanmelden met een verwijzing naar zo'n bestand in de niewsgroepen. Maar lang niet van alle bestanden in de nieuwsgroepen wordt een spot aangemeld in SpotNet. Het grootste gedeelte is niet op SpotNet te vinden. Grabit zoekt waarschijnlijk direct in de nieuwsgroepen en ziet dus alle bestanden. Dit is naar alle waarschijnlijkheid de reden waarom je met Grabit veel meer vindt dan met SpotNet."
Mijn vraag: Hoe zoekt "Newsleecher SuperSearch"?

Iets wat ik ook niet kan vinden: Zijn "Newsleecher" en "Newsleecher SuperSearch" wél anders dan mbv. PayPal te betalen? (iDEAL-betaling of dmv creditcard?)

U schrijft "En aangezien ik een goede payserver gebruik": Ik heb, ˝ jaar geleden, ook gebruik gemaakt van NewsXS Usenet en ik dacht niet dat ik daarvan onder de indruk was. Op http://www.binaries4all.nl/payservers/ is veel te vinden maar waar moet ik, als leek, naar zoeken?

M'n Lightningusenet-abonnement loopt nog even. Leveren 2 payservers naast elkaar geen problemen op? (Een wat oudere pc, draadloos modem?) Van deze server maak ik gebruik mbv 8 connections (geen keuze) en bij NewsXS Usenet indertijd van 24. Nu heb ik daarover ook al 'ns ooit 'n forum geraadpleegd maar daar kwam, dacht ik, uit dat 8 (threads?) meer dan voldoende was.
Uw visie in deze? Heeft het überhaubt zin om voor extra threads (geloof ik) te betalen?

Alle info welkom!
« Last Edit: 19 November 2011, 08:12:10 by Fred Bond »

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #5 on: 19 November 2011, 11:44:40 »
Group retention 30 days?? Waarvan?

SuperSearch werkt niet met spots, net zoals met de search in GrabIt, worden headers afgezocht. De huidige retentie van SuperSearch is iets van 1000+ dagen.

Van Newsleecher kun je gebruik maken via creditcard, dat is wat ik doe.
 
Ja, je kunt twee servers naast elkaar gebruiken in Newsleecher. Ik heb dat een tijdje gedaan toen mijn toenmalige internet provider ook nog een binary usenet server runde. Volgens dat overzicht werkt GrabIt op dat gebied niet goed.

Aantal threads. Ik gebruik 8 threads. En in mijn geval is dat meer dan voldoende. Ik heb daar nog niet zo lang geleden mee getest en met 4 threads haal ik ook mijn maximale download snelheid. Aantal threads vermeerderen voor een hogere downloadsnelheid werkt alleen als je al niet op je maximale snelheid zit. Je zou kunnen zeggen dat er een maximum per connectie is. En dat maximum kan verschillen per neiuwsserver. Een advies op dat gebied is daarom moeilijk te geven. Testen is het devies.

Ik heb niet veel ervaring met andere programma's dan Newsleecher. Ik ben daar vrij lang geleden bij terecht gekomen en heb nooit echt serieus met andere programma's gewerkt. Daarom kan ik niet goed beoordelen hoe goed of slecht andere programma's zijn. Als ik zou moeten overstappen op een ander (gratis) programma zou dat denk ik sabnzbd worden. Dat programma in combinatie met bijvoorbeeld binsearch.info is denk ik een goed werkende combinatie.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #6 on: 19 November 2011, 14:30:29 »
Hallo Red Dwarf,
 
NewsXS Usenet met 24 threads indertijd was ook maar 1 of 2 maanden ter proef. Resultaat was inderdaad niet overeenkomstig m’n verwachtingen. Uw uitleg verklaart eea.

Newsleecher draait inmiddels en ik ben vooralsnog zeker te spreken over SuperSearch. Heb SABnzbd weer verwijderd.

en internet zegt: "UltraLeecher is bijna een exacte kopie van Newsleecher maar dan wel met de opmerking dat de zwakke of mindere punten van Newsleecher eruit zijn gehaald en/of verbetert."
 
staat op http://www.snelrennen.nl/nieuwsgroepen/nieuwsreader.php 
Nog zo’n artikel over Ultraleecher dd. 4-1-2007 (!!!!!) http://www.newbinaries.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=47 en
http://filesharingtalk.com/threads/134727-UltraLeecher-And-NewsLeecher-AutoPAR-And-UnRAR-Feature  2006   (!!!!!)
Ik heb niet veel ervaring met andere programma's dan Newsleecher. Ik ben daar vrij lang geleden bij terecht gekomen en heb nooit echt serieus met andere programma's gewerkt.
 
Met zo’n goede kritieken (??) zal Ultraleecher toch niet onopgemerkt aan U voorbij zijn gegaan? Komt toch van eenzelfde bedrijf, of niet soms? Kan ik hierover nog ergens iets vinden of hoort Ultraleecher eigenlijk in de categorie “das war einmal”?
 
Newsleecher hoorde eigenlijk niet tot m’n favorieten. Uw info heeft dat veranderd. Bedankt.
« Last Edit: 19 November 2011, 20:30:49 by Fred Bond »

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #7 on: 20 November 2011, 09:27:05 »
Ander subject op dit forum: Re: Download snelheid met newsleecher
Die downloadsnelheid kan Newsleecher dus wel halen en ook met minder dan 10 lijntjes weet ik uit eigen ervaring. Ik ben er dus niet van overtuigt dat het probleem bij Newsleecher zelf ligt. Dat je het met Altbinz wel lukt suggereert dat het ook niet aan je provider ligt. Je zou eens kunnen testen met je Anti-Vrus uitgeschakeld.
De door Newsleecher aangegeven downloadsnelheid ligt beduidend lager dan die welke Spot-Net vermeldt.

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #8 on: 20 November 2011, 12:18:23 »
Om het onbeleefd te zeggen, Ultraleecher is een "rip-off". Kopiëren is een vorm van vleierij zullen we maar zeggen. Misschien is het in de loop der tijd wel meer geworden dan een kopie, maar ik zie geen reden om over te stappen. Omdat de gebruikers van nieuwsreaders allemaal min of meer hetzelfde eisen, is het te verwachten dat nieuwsreaders in de loop der tijd vergelijkbare kenmerken ontwikkelen. Als je er op die manier tegenaan kijkt is het eenzelfde bedrijf.

Newsleecher voldoet aan mijn eisen en verwachtingen. Dat is voor mij de reden om Newsleecher te blijven gebruiken. Geld is voor mij op dit moment ook geen reden om op een goedkoper of gratis programma over te stappen.

Quote
De door Newsleecher aangegeven downloadsnelheid ligt beduidend lager dan die welke Spot-Net vermeldt.

Ik neem aan dat je het hebt over de snelheid waarmee headers worden gedownload door Spotnet? Ik gebruik zelf geen Spotnet, Ik gebruik meestal SuperSearch om te vinden wat ik wil downloaden. Voor zover ik weet is Spotnet niet bedoelt om bestanden mee te downloaden. Het verschil is dan dat je met Spotnet niet kunt downloaden (0 kB/s) en met Newsleecher wel. Een behoorlijk verschil.  :d

Als je een waarschuwing wilt horen over Supersearch. Het is niet gezegd dat wat je daar vind ook te downloaden is van jouw nieuwsserver. Dat nadeel kan ook de andere kant op werken, dat wat op jouw nieuwsserver staat is niet te vinden met SuperSearch. Deze waarschuwing geldt ook voor de search in GrabIt en andere programma's.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #9 on: 20 November 2011, 13:55:05 »
Met spotnet kun je prima downloaden. Ik dénk via SABnzbd maar dat weet ik niet zeker. In C:\ProgramData\Spotnet zit dan ook een bestand sabnzbd met de configurartie-instellingen (.INI??). Daarvoor hoef je sabnzbd niet apart te installeren. (Ook verwijderen van sabnzbd heeft geen effect op de werking van Spot-Net en/of dit bestand.)
-Ik had gisteren Spot-Net, SABnzbd, Lewsleecher en nog 4 search engines geďnstalleerd en gedeeltelijk weer verwijderd.-
Ook in het register, diverse malen opgeschoond, blijft SABnzbd vermeld staan!! (??)
« Last Edit: 20 November 2011, 14:08:08 by Fred Bond »

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #10 on: 20 November 2011, 18:19:30 »
In dat geval is het sabnzbd waarmee je download niet met Spotnet zelf, toch? Het zou best kunnen dat je met Spotnet ook kunt downloaden. Ik heb zelf nooit van dat programma gebruik gemaakt. Ik had de indruk dat dit alleen voor spots was.

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #11 on: 20 November 2011, 18:28:23 »
klopt spotnet is voor spots maar er is idd sabnzb geintregeert die nzb's download en gelijk repareert en uitpakt

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #12 on: 21 November 2011, 10:04:05 »
Ander subject op dit forum: Re: Download snelheid met newsleecherDe door Newsleecher aangegeven downloadsnelheid ligt beduidend lager dan die welke Spot-Net vermeldt.
Dit verschil is groot....
Wilde controleren of van het juiste aantal connecties gebruik wordt gemaakt. Hoe/waar kan ik dit controleren/wijzigen?
http://tweakers.net/meuktracker/21844/newsleecher-40-beta-9.html : 2 jaar geleden is al tegen dit "probleem" opgelopen.

Ik loop regelmatig tegen de volgende melding aan: "Maximum Number of Search Results Reached. To get more Results, please refine your Search Query." Hoe/waar kan ik dat veranderen. Wordt hier bedoeld "Het aantal dagen" naar beneden bijstellen of is er "een Search Query" (?) naar boven te veranderen? Hinderlijk om die melding telkens wég te moeten klikken.

Waar vind ik een leesbare users-manual vwb. Newsleecher? Is nl. complexer dan Grabit en zonder manual weet ik waarschijnlijk de mogelijkheden die Newsleecher biedt niet te gebruiken en blijf ik tegen "problemen" aanlopen.

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #13 on: 21 November 2011, 17:56:17 »
Het maximum aan resultaten dat terug gegeven wordt is 15000. Dit kun je terug brengen door:
- meer woorden te gebruiken
- kleiner aantal dagen af zoeken
- zoeken in een specifieke groep
- grootte van de geretourneerde bestanden
- zoeken op een specifieke poster

In het zoekveld druk twee keer op F3 of selecteer "Adv. searching" als je op het kleine driehoekje drukt (rechterkant van zoekveld) dat een pulldown lijst naar voren brengt. "Adv. Searching" staat onderaan."
Een handleiding, die is er niet. Je zult het moeten doen met tutorials zoals op deze site. Op de Newsleecher site is een forum met Frequently Asked Questions. En je kunt op de verschillende Fora natuurlijk altijd vragen stellen.

Aantal connecties in Newsleecher heb je ingesteld toen je de server configureerde, zou ik zo denken. Het aantal connecties dat gebruikt wordt en wat ze op dit moment doen staan onderaan in het "botwindow". Hoe dit bij Spotnet of sabnzbd werkt kan ik je niet vertellen. Maar ook daar moet je het zelf geconfigureerd hebben, schat ik zo. Zoek de menu's af in die programma's voor de instellingen. Voor Newsleecher kun je de serverinstellingen veranderen in de manager-tab. Je mag niet verbonden zijn met de server als je de serverinstellingen wilt wijzigen. Je kunt de server "uit/aan-zetten" door op de "connect" button bovenaan het scherm te drukken.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #14 on: 21 November 2011, 19:21:38 »
Hallo Red Dwarf,
Aantal connecties in Newsleecher heb je ingesteld toen je de server configureerde, zou ik zo denken. Het aantal connecties dat gebruikt wordt en wat ze op dit moment doen staan onderaan in het "botwindow". Hoe dit bij Spotnet of sabnzbd werkt kan ik je niet vertellen. Maar ook daar moet je het zelf geconfigureerd hebben, schat ik zo. Zoek de menu's af in die programma's voor de instellingen. Voor Newsleecher kun je de serverinstellingen veranderen in de manager-tab. Je mag niet verbonden zijn met de server als je de serverinstellingen wilt wijzigen. Je kunt de server "uit/aan-zetten" door op de "connect" button bovenaan het scherm te drukken.
Uiteraard heb ik dit ingesteld toen ik de server configureerde en bij mijn weten heb ik daar 8 ingevuld. Ook bij Grabit was dit 8 (en een paar maanden  24) en dientengevolge zag ik in het betreffende "botwindow" dan ook 8 (en een paar maanden  24) verbindingen maar in Newsleecher zie ik er maar ééntje (!!!!). Vandaar dat ik het door mij opgegeven aantal threads gaarne wil controleren maar dat lukt dus niet. Ik kan dat (het aantal opgegeven threads) nergens vinden, ook niet in de manager-tab en ook niet niet-verbonden met de server!!!!!!
Stel dat ik overstap naar een andere server en daar, na verloop van tijd, overstap naar een account met een ander aantal threads. Hoe pas ik dat dan aan anders dan dmv het instellen van een compleet nieuwe server. Dit gemis zou uiteraard ook onderdeel van de trail-versie kunnen zijn maar dan wil ik wel weten of dit in de buy-versie ook zo is. Ook Newsleecher 4 Beta 9 had dit probleem al! (Zoals ik lees op internet).
Ook 2x F3 sorteert geen effect en zonder uw aanwijzingen zou ik Advanced Searching dan ook nooit gevonden hebben. Geen handleiding: dan hoop ik dat ik nog veel vragen aan U mag stellen.

In Newsleecher Serverinstellingen is het aantal Bots in te stellen. Dát blijkt 't aantal threads te zijn. Wist ik niet. Dit aantal bots stond inderdaad op 1 en staat nu op 8 en de downloadsnelheid ligt weer op het niveau wat ik gewend was.
« Last Edit: 21 November 2011, 22:03:10 by Fred Bond »

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #15 on: 22 November 2011, 08:11:27 »
En aangezien ik een goede payserver gebruik, al is die wel vrij duur, kan ik heel vaak wel downloaden wat ik wil hebben.
Waar en hoe kan ik "zo'n goede usenet payserver" vinden? Recente test/vergelijkend onderzoek/overzicht? Uw ervaring? Nú kan ik nl. zo'n tweede uitproberen náást LightningUsenet.....

germain1

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 274
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #16 on: 22 November 2011, 09:51:25 »
heb goede ervaringen met hitnews  eweka is ook goede payserver

Alphawezen

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #17 on: 22 November 2011, 15:51:22 »
ik heb hele goede ervaringen met alle drie de nieuwsgroepen servers op http://gratisnieuwsgroepen.nl/gratis-nieuwsgroepen-servers/
Haal makkelijk 120Mbit/s en het mooie is dat je ze 2 weken gratis kan testen.

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #18 on: 22 November 2011, 17:28:06 »
Met Eweka heb ik prima ervaringen en ook met mijn huidige payserver GigaNews ben ik zeer tevreden. Als je die zou nemen moetje wel zo'n 25$ per maand betalen (19 euro). En das nie niks!

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #19 on: 25 November 2011, 18:36:55 »
Ben voornemens "Eweka" maar 'ns 30 dagen uit te proberen. Heb geen idee wat te verwachten?
Er is te kiezen voor 50Mb/s of 100Mb/s maar de betreffende test wijst uit dat ik niet verder kom dan 9,3Mb/s!!!
Nu is m'n hardware wel niet van recente datum maar dat verschil is wel héél groot. Wat kan de oorzaak zijn/waar moet ik wat dit betreft op letten bij de aankoop van een nieuwe pc? Deze ADSL-verbinding komt binnen op een ZyXEL P 2602 HW-D1A modem/router welke ook niet tot de laatste generatie behoort maar welke vérder prima werkt. Kan het zo zijn dat deze 9,3Mb/s het gevolg is van de draadloze verbinding tussen dit modem en de pc? Hoe pak ik dit aan? Heb snelheid van de internetverbinding nog nooit laten meewegen bij de aankoop van 'n pc. Altijd genomen zoals het was. Kinderen internetten draadloos, zonder problemen en met héél veel plezier mee op nog oudere notebooks waarop openSUSE 11.3 draait. Alle tips welkom.

Dit forum: login-profile-forum profile; avatar in te voeren from gallery/by URL. Laatste heb ik gedaan (by URL) maar waar kan ik überhaubt op dit forum een avatar vinden?

Nog een vraag: Wat is account-sharing? Letterlijk vertalen lukt mij ook wel maar hoe moet ik dit zien in relatie tot nieuwsgroepen?
« Last Edit: 25 November 2011, 19:03:48 by Fred Bond »

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #20 on: 25 November 2011, 20:30:41 »
Voor de zekerheid: verwar MB niet met Mb (ook wel Mbit genoemd). 1MB/s = 12Mb/s (oftewel 12 Mbps). (misschien doe je het al goed, maar het wordt vaak door elkaar gehaald).

Account sharing houdt in dat het toegestaan is om je abonnement (en dus je kosten) te delen met bijvoorbeeld een vriend. Concreet houdt dit in dat er gekeken wordt vanaf hoeveel IP-adressen je tegelijktijdig verbinding maakt met de server

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #21 on: 25 November 2011, 21:34:06 »
Hallo Daniël,

Ik ben blij dat je me weer 'ns wakkergeschud hebt. Ik was het helemaal vergeten. Is 30 jaar geleden dat ik dat ooit gehad heb.
Niettemin: Eweka adverteert met een downloadsnelheid van 50 of 100 Mbit/s waarbij staat "NB: De maximum snelheid die u kunt halen, afhankelijk is van het maximum wat uw internetverbinding ondersteunt. Om de snelheid van uw internetverbinding te controleren, voer een snelheidstest uit op www.speedtest.net. " en deze resultaten zijn:

Speedtest   Ping                     :   57 ms
                   Download speed :     9.71 Mb/s
                   Upload speed      :     0.80 Mb/s

By the way: 9.71 x 12 = 116.52    (met een 20Mb Telfort account)

Wat gaat er hier verkeerd, of is m'n hardware gewoon niet meer van deze tijd?

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #22 on: 26 November 2011, 10:21:03 »
Je 20 Mbps (megabit per seconde) internetabonnement is een theoretische limiet, die lang niet overal gehaald wordt (in veel dorpen haal je bijvoorbeeld maar 8 Mbps). Het hangt infeite af hoe ver je van de centrale af woont. Het lijkt er dus op dat jij ongeveer 9,71Mbps kan halen met jouw internetabonnement (kan goed kloppen, ik haalde zelf 8Mbps toen ik nog Telfort had). En dat blijkt ook de snelheid te zijn die je met Eweka haalt. Dat klopt dus allemaal.

Mocht een snellere snelheid gewenst zijn, kijk dan eens hier naar een aanbieder van kabelinternet:
http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

Op die pagina zijn het Ziggo, UPC en Caiway. Elk bestrijken ze een eigen gebied (deel van Nederland), helaas hebben we in NL dus niet de mogelijkheid om te kiezen tussen kabelaanbieders.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Newsreader zoekmachines. News search
« Reply #23 on: 26 November 2011, 11:14:49 »
Hallo Daniël,

Op die pagina zijn het Ziggo, UPC en Caiway. Elk bestrijken ze een eigen gebied (deel van Nederland), helaas hebben we in NL dus niet de mogelijkheid om te kiezen tussen kabelaanbieders.

Met dank. Ziggo was de laatste tijd volop in het nieuws, UPC lijkt sinds kort eindelijk wat minder negatief in het nieuws te komen en een Caiway-account heb ik al vaak overwogen. Wordt hier aangeboden via de kabel(maatschappij) welke volgens mij een 100% dochter van UPC is (!!!) maar zónder de UPC-problemen van weleer.
Blijft de vraag: Hoe weet ik of mijn hardware deze snelheid wel aankan? Ik kan hier wel een "extreme" internet of alles-in-een pakket nemen (100 Mbit/s) waardoor ik, als ik alles goed begrijp, ook het snelle account van Eweka kan benutten maar als m'n hardware niet geschikt is? Ik gebruik 'n Medion AKOYA P7350D (met Realtek Wireless LAN 802.11n adapter). Zou die die internetsnelheid zonder verdere aanpassingen, kunnen behappen?
Kabelmaatschappij levert deze internetaansluiting met Sitecom WL-342 modem/router. Is volgens mij niet van deze tijd. Waar vind ik een test/vergelijkend onderzoek? Wie kan me iets beters adviseren?

ps. 'n paar dagen geleden op het Telfort forum: "Een openbaar "geheim" wordt prijsgegeven: telfort fuseert per 1 jan. 2012 met de kpn. Met andere woorden de kpn slokt geruisloos telfort op......". Een reden te meer om nu bij Telfort te vertrekken. XS4All, HCCnet en nu Telfort weer..........
« Last Edit: 27 November 2011, 10:01:37 by Fred Bond »

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Meerdere internetaanbieders op één kabel al mogelijk?
« Reply #24 on: 03 December 2011, 15:46:20 »
 
Op die pagina zijn het Ziggo, UPC en Caiway. Elk bestrijken ze een eigen gebied (deel van Nederland), helaas hebben we in NL dus niet de mogelijkheid om te kiezen tussen kabelaanbieders.
 
Hallo Daniël,
 Met dank. Ziggo was de laatste tijd volop in het nieuws, UPC lijkt sinds kort eindelijk wat minder negatief in het nieuws te komen en een Caiway-account heb ik al vaak overwogen. Wordt hier aangeboden via de kabel(maatschappij) ……
 ps. 'n paar dagen geleden op het Telfort forum: "Een openbaar "geheim" wordt prijsgegeven: telfort fuseert per 1 jan. 2012 met de kpn. Met andere woorden de kpn slokt geruisloos telfort op......". Een reden te meer om nu bij Telfort te vertrekken. XS4All, HCCnet en nu Telfort weer..........
 
Telfort-account is inmiddels beëindigd per 28/12 en heb een nette bevestiging daarvan ontvangen.
Als alternatief kon via kabelmaatschappij KBG voorheen altijd voor een kabelinternetaccount bij Caiway gekozen worden maar wat blijkt: kabelfirma KBG (kabelmedia.nl) levert internet niet langer mbv Caiway maar doet dat voortaan zélf. Waarschijnlijk dientengevolge is het nauwelijks duidelijk waarmee je in zee gaat, de site www. kabelmedia.nl is érg onduidelijk, welke modem/router is onduidelijk, de eisen vwb een e-mailadres zijn onduidelijk (underscores?), geen beveiligingspakket leverbaar en de klantenservice is niet zoals je verwacht van een firma waarvan we al meer dan 20 jaar het TV-pakket afnemen. Dat terwijl we nb. éigenlijk geďnteresseerd waren in hun duurste internetpakket.
Uiteraard heb ik om eea te verifiëren ook geďnformeerd bij Caiway en zoals de sfeer aangaande dit hele verhaal/de weinig coöperatieve houding van KBG al deed vermoeden; er zijn twee aanbieders van kabelinternet bij ons in het dorp op één en dezelfde kabel. Er zijn vwb kabel-internet accounts momenteel contracten af te sluiten zowel via kabelmedia.nl (kbg) als via caiway.nl. Op een en dezelfde kabel de keuze uit resp. 3 en 6 héél verschillende accounts. Wie kent dit? Heb ik iets gemist? Meerdere internetaanbieders op één kabel al mogelijk? Zojuist ontvangen mail:
 Geachte heer .
 In uw e-mail heeft u een vraag over de abonnementen van Caiway.
 Het televisie gebeuren in verloopt via KBG inderdaad en staat in zijn geheel los van de abonnementen van Caiway.
 U kunt dus via de website van Caiway de verschillende snelheden bekijken om een keuze te maken voor uw eigen gebruik.
 Zo kunt u kiezen uit 3 verschillende abonnementen, deze zijn Ultra, Super en Standaard.
 Voor meer informatie kunt u terecht op devolgende website http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/internet
 
Hulp welkom…