Author Topic: newsreader en spotgrid  (Read 5744 times)

Goudzwaard

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
newsreader en spotgrid
« on: 17 August 2011, 16:24:51 »
Hallo

Allereerst wil ik kwijt dat ik mijzelf schaar onder noobs op het gebied van downloaden, excuses hiervoor, ben bezig met leren..
Inmiddels heb ik Spotgrid, nu begrijp ik dat ik hieraan nog een nieuwsgroep moet koppelen? Op dit moment heb ik spotgrid en launcher (al snap ik het nut van de launcher niet maar goed) echter de knop SABnzbd is niet opgelicht. Ook niet wanneer ik een film aanklik.
Heb geprobeerd grab it te installeren echter door de laatste drie stappen werd ik niet wijzer. Op een gegeven moment moest ik FTD watchdog gaan zoeken alleen  gebeurde er totaal niets. Instellingen gecontroleerd en al maar op een gegeven moment heb ik dat programma maar ik de prullenbak gedumpt.

Ter info: ik gebruik Windows 7, heb een 64 bit comp, heb een abonnement bij Eweka. Deze heeft mij een port 119 gegeven echter ik gebruik vanwege SSL 563. Kan iemand mij het eea toelichten aangaande bovenstaande. Alvast erg bedankt!

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: newsreader en spotgrit
« Reply #1 on: 17 August 2011, 21:17:10 »
Site van SpotGrit: http://www.spotgrit.org/
"nieuwsgroep moet koppelen" is niet nodig.
De launcher is extra (controleert of er een nieuwe versie is) en is niet gemaakt door de makers van Spotgrit.
Het gebruik van FTD wachdog  heeft weinig nut omdat het werkt i.c.m. FTD.
De FTD servers tonen geen spots meer. Er is alleen nog een forum en irc.

Voor gebruik Eweka in spotGrit kan beter gewacht worden op de volgende versie van Spotgrit.
Bij die versie word het mogelijk om 3 servers in te stellen. Dit is voor Eweka nodig.

Er is inmiddels ook een nieuwe SpotGrit "gelekt". Deze heeft diverse toevoegingen.
Echter werkt nog niet alles en heeft het geen installer. Beter kan gewacht worden op
de volgende versie.

Er zijn programma's die i.p.v. GrabIt gebruikt kunnen worden.
Bijvoorbeeld NNTPGrab, binreader, Newsleecher enz.

Probeer anders µSpotted. Hierin kunnen 3 aparte servers ingevuld worden.
Headerserver (poort 563 ssl) = textnews.eweka.nl
Downloadserver (poort 563 ssl) = sslreader.eweka.nl
Uploadserver (poort 119) = upload.eweka.nl

Dit is ook een Spotnet client en gebruikt dezelfde database als spotnet, SpotLite, SpotWeb en SpotGrit.
« Last Edit: 28 August 2011, 23:57:08 by 2396597 »

Goudzwaard

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: newsreader en spotgrid
« Reply #2 on: 19 August 2011, 11:20:20 »
2396597Ok bedankt ik ga ermee bezig!

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: newsreader en spotgrit
« Reply #3 on: 28 August 2011, 15:31:17 »
Er is een nieuwere versie van Spotgrit uitgebracht. Hiermee is het mogelijk om 3 servers in te stellen.
Extra info over instellen 3 servers (Download2day, Eweka, Hitnews, UsenetXL, XS News, Dommel, KPN en XS4ALL)
« Last Edit: 28 August 2011, 23:57:41 by 2396597 »