Author Topic: weet iemand waarom een paswoord wordt gevraagd  (Read 6258 times)

math564

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 1
weet iemand waarom een paswoord wordt gevraagd
« on: 28 July 2011, 12:48:29 »
hallo kan iemand me uitleggen waarom er requires password deze staat er dan rood onder bij vermeld als ik de nzb heb binnen gehaald kan ik deze gewoon uitpakken en dan geef de spot aan requires password ik heb dit al meerder keren gehad en weet niet wat er me bedoeld wordt kan iemand me helpen graag uitleg over hoe ik aan het gevraagde password kan komen :tongue:

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: weet iemand waarom een paswoord wordt gevraagd
« Reply #1 on: 28 July 2011, 19:12:55 »
Als je een password voor een archive nodig hebt zit er vaak ook wel een tekst file bij (.info) met daarin een url voor de website waarop je dat wachtwoord kunt vinden. Je moet daar wel mee uitkijken, want je loopt het risico dat je naar een site wordt verwezen die malware op je computer probeert te zetten, of je twijfelachtige software probeert te verkopen.

Mijn beleid is om zo'n download te negeren. Ik probeer dan een soortgelijke post te vinden die niet beschermd is met een wachtwoord.

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: weet iemand waarom een paswoord wordt gevraagd
« Reply #2 on: 28 July 2011, 19:18:10 »
Dit betekend dat er een wachtwoord nodig is om te kunnen uitpakken.
Meestal betreft dit een bestand om je naar een site te lokken met kans op een virus.
Het openen van de genoemde site kan al genoeg zijn om het virus te krijgen.

Meestal zit in de ingepakte bestanden ook niet wat je zocht.

Dit soort bestanden niet downloaden en kijken voor een versie die geen wachtwoord nodig heeft.

Om bestanden met een onbekend wachtwoord te voorkomen kan een community gebruikt worden.
Mocht een spot een wachtwoord nodig hebben dan word deze meestal vermeld bij de spot.
De meeste community's werken met spots zonder wachtwoorden.
Bijkomend voordeel is dat er betere filter mogelijkheden zijn.