Author Topic: Supernews en accountsharing binnenshuis?  (Read 3453 times)

Nick

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Supernews en accountsharing binnenshuis?
« on: 18 July 2011, 16:42:09 »
Hallo,
 
Ik zit te denken om over te stappen naar supernews, zoals ik begrepen heb is dat weer van giganews, maar dan stukken goedkoper  :)
 
Onlangs zijn we overgestapt op het 120mbit internet van Ziggo. Toen heb ik een tijdje Astraweb gebruikt, wat op zich goed werkte maar de accountsharing heeft me doen beslissen over te stappen op een andere provider, puur alleen al om het feit dat spotnet/spotlite niet eens tegelijkertijd naast Newsleecher kan draaien. Dan wordt er al gezeurd om ''maximale aantal gebruikers overschreden''. Daarnaast gebruiken we hier in huis 2 computers om te downloaden dus zou het wel handig zijn als die tegelijk kunnen downloaden. Nou is bij supernews accountsharing niet toegestaan, maar zou dit wel binnen 1 huis kunnen? En heeft supernews ook een beetje een degelijke retentie, waar ze wel mee adverteren?
 
Alvast bedankt!

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Supernews en accountsharing binnenshuis?
« Reply #1 on: 18 July 2011, 20:58:44 »
Zolang het om maar 1 IP adres gaat is er geen probleem. En omdat je waarschijnlijk geen meerder Internet Service Providers binnen 1 huis gebruikt heb je maar 1 extern IP adres. Wat blijft is dat er een maximum aantal verbindingen is dat je kunt leggen. Dat is bij iedere usenet server provider zo. En die max is absoluut, dus niet 20 per computer(programma), maar 20 in totaal. Om hier niet tegen aan te lopen zou je meerdere abonnementen af moeten sluiten voor usenet.

Nick

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 2
Re: Supernews en accountsharing binnenshuis?
« Reply #2 on: 18 July 2011, 22:04:00 »
Oke, komt dus neer op 10 verbindingen per PC.
 
Bedankt voor je antwoord!