Author Topic: Grote filmbestanden op DVD branden  (Read 5426 times)

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Grote filmbestanden op DVD branden
« on: 12 April 2011, 07:24:09 »
Sinds een paar weken weet ik hoe ik makkelijk (mbv. IMGBurn) filmbestanden op DVD kan branden. Een probleem daarbij is dat die het formaat van 4.7Gb niet te boven mogen gaan. Nu heb ik hier nog mappen met BUP en IFO-bestanden, VIDEO_TS mappen én ISO-, AVI-, -MKV en -MPG bestanden élk véél groter dan 4,7Gb. Hoe brand ik daar een video-dvd van?
DVDShrink: Ingewikkeld en de uitleg die ik op internet vind is veelal stokoud (en voor mij niet toereikend). Ook vwb. alternatieven (?) vind ik geen/nauwelijks uitleg van recente datum. Wie kan me daarbij helpen?
Double Layer DVD+R gekocht en willen gebruiken mbv IMGBurn: "Maak Laagonderbreking Positie"verschijnt. Daar kan ik kiezen uit de opties "Naadloos" en "Werk de IFO/BUP bestanden" (??) én ik kan kiezen voor "Negeer Laagonderbreking Opties". Heb géén idee waarvoor ik moet kiezen en uitleg nog steeds niet kunnen vinden. Heb ook al ergens gelezen dat ik hiervoor in IMGBurn de laagonderbreking op 1913760 sectoren moet zetten. Ís dat nog zo? Beide artikelen (op internet) waren al "wat ouder". Omdat ik IMGBurn makkelijk te gebruiken vind, zou ik zomogelijk het liefst dát programma blijven gebruiken. Ik ben bv. ook al namen van programma's als DVD-Remake Pro en -Rebuilder Pro tegengekomen. Ik ken deze programma's verder niet en zou het liefst alles opgelost zien mbv. IMGBurn.
BvD

Fred

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Grote filmbestanden op DVD branden
« Reply #1 on: 12 April 2011, 07:36:12 »
Ik zou kiezen voor "naadloos"

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Grote filmbestanden op DVD branden
« Reply #2 on: 12 April 2011, 08:19:24 »
"Ik zou kiezen voor "naadloos"": uiteraard. Ik dacht ook dat dat voor de hand zou liggen. Dan verschijnt echter de tekst
"You should ONLY enable this option if you know for a fact thar your player does not need the layer break cell to be marked as non-seamless.
Are you sure you want to enable it?"
Wat is non-seamless en hoe weet ik of the layer break cell als zodanig gemarkeerd moet worden (Medion-pc).
« Last Edit: 12 April 2011, 08:23:42 by Fred Bond »

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Grote filmbestanden op DVD branden
« Reply #3 on: 12 April 2011, 12:53:35 »
Op je PC zal het geen probleem zijn. Vermoedelijk op en standalone DVD-speler ook niet. Je eerste gebrande DVD afspelen op je losse DVD-speler en je weet het.
Seemless zorgt er voor dat de DVD niet (even) stopt wanneer van layer gewisseld wordt tijdens het afspelen. Dat kijkt dus wel het fijnste. De meeste DVD-spelers ondersteunen het.

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Grote filmbestanden op DVD branden
« Reply #4 on: 12 April 2011, 13:44:47 »
Oké, met dank, maar dan moet ik nog steeds zélf een laagonderbreking positie aangeven. Ik kan wel wat aanklikken, ik heb dan toch ruimte genoeg op de DL DVD, maar ik heb ook nog andere te branden bestanden die maar net op een DL DVD passen. Dán is het waarschijnlijk wel makkelijk wat meer te weten omtrent de criteria betreffende het kiezen van zo'n punt. Waar kan ik die kennis vergaren?Verder (nogmaals): DVDShrink; Ingewikkeld en de uitleg die ik op internet vind is veelal stokoud (en voor mij niet toereikend). Ook vwb. alternatieven (?) vind ik geen/nauwelijks uitleg van recente datum. Wie kan me daarbij helpen? Ook hierbij moet ik nl. kiezen uit files die ik wég wil laten maar dat zal toch wel aan regels gebonden zijn. Waar vind ik die regels en tips vinden?