Author Topic: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?  (Read 6587 times)

RuudM123

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« on: 30 March 2011, 20:35:42 »
Hallo allemaal,


Ik ben nieuw op dit forum maar niet geheel onbekend met gebeuren rondom ftd en spots etc.
Onlangs heb ik mezelf getrakteerd op een iMac waarbij ik wil gaan stoppen met het gebruik van Spotnet windows.


Nu kwam ik er al vrij snel achter dat iets soortgelijks voor de mac bestaat als spotlite.
Op het oog ziet het er goed en vereenvoudigd uit, maar als ik spotlite open dan krijg ik een databaseJE van stuk of 30 spots.
Dat is dan gebaseerd op bijvoorbeeld het afgelopen kwartier.


Ik wil zo graag, zoals ik bij ftd gewend was, gebruik maken van een database dat bijvoorbeeld alle spots van 2010 tot nu bevat.


Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen, krijg het niet voor elkaar?


Ik maak gebruik van een eweka server in samenwerking met unison. Als iemand hier nog enige suggesties of aanbevelingen voor heeft ben ik daar ook super blij mee!


Ik hoor graag van iemand..


Groet Ruud

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #1 on: 31 March 2011, 08:18:10 »
Toen ik Spotlite installeerde, kreeg ik veel meer spots te zien. Ik vermoed dat het te maken heeft met het max aantal headers dat binnengehaald wordt. Je zou dit eens kunnen proberen te verhogen in de instellingen?

RuudM123

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #2 on: 31 March 2011, 14:32:57 »
Bedankt voor je reply maar mijn aantal headers staat op 1000000000 en aantal dagen op 99999.
Nu net open ik het vandaag voor het eerst en wat ik te zien krijg zijn spots vanaf 29-03 tot en met nu...


Lijkt alsof het database gewoon pas is begonnen op 29-03.


Zou zo graag willen dat ik een aantal maanden daarvoor ook mijn database kan toevoegen.

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #3 on: 31 March 2011, 16:10:11 »
Het enige dat ik kan verzinnen is dat er maar zo weinig headers door je nieuwsserver doorgegeven worden dat je enkel van de laatste paar dagen spots ziet. Kan dat het geval zijn?

RuudM123

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #4 on: 31 March 2011, 19:27:01 »
Ik gebruik eweka, hoe kan eweka me de toegang blokkeren op de spots voor 29 maart.
Voor zover ik weet kan eweka dat niet eens blokken.


Ik vind het echt vreemd.. HELP

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #5 on: 01 April 2011, 21:26:10 »
Spotlite haalt zijn gegevens uit de nieuwsgroepen door de headers op te halen. Als jouw nieuwsserver maar een beperkt aantal headers doorgeeft, kan het zijn dat dat alleen de laatste paar dagen zijn. Nu is Eweka een payserver, dus lijkt het me sterk dat het daaraan zou liggen...

Heb je misschien een andere nieuwsserver ter beschikking die je in Spotlite kunt gebruiken?

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #6 on: 02 April 2011, 02:55:47 »
Het klopt dat Eweka maar een paar dagen headers heeft. Dit is het geval bij:
news.eweka.nl, newsreaderXX.eweka.nl en sslreader.eweka.nl.

De enige met meer headers is textnews.eweka.nl.
Deze toont echter geen bestandsnamen/nieuwsgroepen in SpotLite.

SpotLite en Eweka werken hierdoor niet goed samen. Extra informatie staat op het spot-net.nl forum.

Blanche

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2834
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #7 on: 02 April 2011, 10:33:03 »
Kijk, probleem verklaard :-)

RuudM123

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: Spotlite database, mogelijkheid om te vergroten?
« Reply #8 on: 13 April 2011, 14:22:19 »
Sorry heren, late reactie.. druk met tentamens gehad.


Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb nog tijdje lopen prutsen met die textreader van eweka maar vind het allemaal niet zo gemakkelijk. Ik houd het nu bij spotnet dat op zich prima werkt!


Bradje is weer terug dus dan vind ik het al lang goed..


Maar desalniettemin bedankt voor jullie replies!