Author Topic: NZB's vinden  (Read 4942 times)

goltec

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
NZB's vinden
« on: 23 March 2011, 12:59:55 »
Ik kan nu al de "nee he"s  en "dat je dat nou nog niet snapt"s horen maar ik kom er echt niet uit.


Voorheen gebruikte ik altijd de nzb knop in ftd, maar dat is sinds kort niet meer mogelijk zoals een ieder inmiddels duidelijk is.


Nu ben ik vandaag voor het eerst spotlite gaan gebruiken en begrijp dat ik zelf op zoek moet naar de juiste bestanden in bijvoorbeeld "jabsearch"  of  " NZB index"  en zo zijn er natuurlijk nog een paar.


Ik plak daar de bestandsnaam van wat ik heb gevonden in spotlite in het zoekveld maar krijg bij geen van allen resultaat.
Dit heb ik bij alle zoekmachines en met elke spot.


Ik vind gewoon helemaal niets!!


vul ik bijvoorbeeld alleen de naam in van bijvoorbeeld de film die ik op het oog heb dan krijg ik zoveel resultaten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.


In die hele waslijst vind ik vervolgens niet de exacte spot die ik via spotlite op het oog heb (ik vergelijk bijvoorbeeld de bestands grootte).


Ik zal wel simpel zijn in de ogen van sommigen maar kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik fout doe???


Alvast hartelijk bedankt voor het juiste antwoord.

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: NZB's vinden
« Reply #1 on: 23 March 2011, 21:10:10 »
spotnet heeft wel een nzb-knop.


2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: NZB's vinden
« Reply #2 on: 23 March 2011, 21:35:10 »
Zoek met de bestandsnaam voor de partx.rar, rar, zip, 001 enz.
Bij voorbeeld.part1.rar t/m voorbeeld.part10.rar zoeken met voorbeeld.
Om het aantal resultaten te verlagen alleen zoeken in de opgegeven nieuwsgroep(en).
Let op de nieuwsgroep(en), aantal bestanden en poster als deze vermeld is.
Als er 2 resultaten veel op elkaar lijken (ook aantal bestanden) kies dan de oudste.
Die minder oude versie bevat dan waarschijnlijk niet wat gezocht word.

Op o.a.Binsearch en NZBIndex word vermeld als de kans bestaat dat er een wachtwoord nodig is.
Gebruik deze alleen als je het wachtwoord weet. Zoek anders voor een andere versie.

goltec

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 3
Re: NZB's vinden
« Reply #3 on: 24 March 2011, 03:34:05 »
O.K. , gelukt nu. hartelijk bedankt!


Wat "Spotnetnet" betreft overigens,
Dit heb ik op 3 verschillende computers thuis uitgeprobeerd maar na het updaten van de database (weet uit m'n hoofd niet of ik dat goed zeg) wat verschrikkelijk lang duurt, krijg ik aan het eind van dat proces een foutmelding met iets in de trend van: " .........heeft geresulteerd in een overflow".
Daarna zit alles muurvast.
Vandaar dat ik "Spotlite" ben gaan proberen.

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: NZB's vinden
« Reply #4 on: 25 March 2011, 11:16:01 »
Welkom op het forum! Je bent hier om te leren, dus domme vragen bestaan niet :)


Goed om te zien wat de oorzaak was (teveel van de titel gebruikt bij het zoeken) en de oplossing. Ik zal dit ook aan de SpotLite-handleiding toevoegen.