Author Topic: DVD converteren naar HD  (Read 5749 times)

bea3uty

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
DVD converteren naar HD
« on: 15 March 2011, 00:19:39 »
Hallo,

Ik heb een hele televisie-serie op DVD aangeschaft. Vooral de niet te negeren reclamefilmpjes, wetsteksten en zieke opmerkingen van Brein zijn onderdelen waar ik niet dagelijks naar wil kijken als ik mijn legaal aangeschafte DVD's wil bekijken. Daarom wil ik die DVDs graag kopiëren naar mijn HD en er avi9 van maken. Dit forum geeft daarover tips, maar volgens mij dienen die pagina's wat aanpassing. Want DVDFab HD Decrypter werkt niet op Windows 7 64bits. Ook het pakket Avi.net is inmiddels een aantal versies verder en weigert eveneens op Windows 7 64bits.

Graag ontvang ik tips voor betere programma's of adviezen om beide programma's werkende te maken onder Windows 7?

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #1 on: 15 March 2011, 12:35:38 »
http://www.doom9.nl/guides.htm

Een site die speciaal voor videobewerking is.

bea3uty

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #2 on: 15 March 2011, 20:02:34 »
Dank je maar de laatste tekst edit is van 2003. Dat is bijna 10 jaar terug.

Last edited on: 12-12-2003 | Dutch translation by: Nocturno | Content by Doom9.net - The definitive DVD backup resource

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #3 on: 16 March 2011, 08:07:38 »
http://www.doom9.org/gknot-main3.htm
Dat iets oud is wil niet zeggen dat het niet werkt.
Een beetje eigen initiatief zal je sowieso nodig hebben anders ga je gegarandeerd vastlopen. Zoek anders eens met google op bijvoorbeeld DVD2AVI.


PS: 3-2011 en 12-2003 = 7 jaar en 9 maanden terug. Is toch aanzienlijk minder als 10 jaar  :d
« Last Edit: 16 March 2011, 08:09:48 by jaapf »

bea3uty

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #4 on: 16 March 2011, 08:32:00 »
Beste Jaap,

Ik heb de beschrijvingen gevolgd die op binaries4all staan. Ik heb er goede ervaring mee, waardoor ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden.
Nu echter ontdek ik dat de aangeboden informatie sterk verouderd is. DVDfab decrypter werkt gewoon niet op Windows 7. Net zo min als avi.net.
De informatie op Doom9 gaat over Windows XP. Die computers staan bij mij in het museum.

Ik heb inmiddels een redelijke hoeveelheid gratis software geprobeerd, en vind gewoon betalen voor goed werkende software ook niet erg.
Maar 80 euro uitgeven voor rommel gaat me net even te ver. Naast alle ergernis om steeds je pc schoon te moeten maken van spyware omdat programma's zogenaamd gratis zijn.

Nogmaals. Welke programma's werken wel op 64-bits Windows7?


Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #5 on: 19 March 2011, 15:25:55 »
DVDFab HD Decrypter werkt volgens de site van DVDFab gewoon met Windows 7, ook 64-bit.

avi.net werkt volgens de site enkel op een 32-bit Windows 7:
http://www.clonead.co.uk/

Maar afgezien daarvan, kijk eens naar Handbrake! Hoop dat die voldoet:
http://www.binaries4all.nl/handbrake/
« Last Edit: 19 March 2011, 15:34:23 by Daniël »

bea3uty

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 4
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #6 on: 20 March 2011, 13:38:27 »
Dank je Daniel,

Inmiddels heb ik een correspondentie met dvdfab over 64 bits. Nog steeds is het niet gelukt om dat programma aan de praat te krijgen.
De ene keer werkt de ondertiteling niet, de andere keer doet de audio het niet synchroon. Kortom voorlopig werkt het nog steeds niet zoals beloofd op de website.

Je suggestie van Handbrake zal ik ook uitproberen. Al is mij nog steeds niet helemaal duidelijk welk voordeel mp4 of mkv heeft ten opzichte van avi.

Ik heb gewoon een stapel DVD's die ik op een harde schijf wil zetten zodat ik die overal in huis met hulp van een mediabox kan bekijken.
Zonder me te ergeren aan, niet te vermijden, reclamefilms, breingezeur en andere ergerlijke bijverschijnselen.

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: DVD converteren naar HD
« Reply #7 on: 20 March 2011, 14:20:04 »
MKV of AVI zijn eigenlijk alleen 'containers' (bundelen van video, audio, ondertiteling binnen 1 bestand) die niks zeggen over de daadwerkelijke videocodec die er gebruikt wordt. Handbrake bevalt mij erg goed, die de x264 videocodec gebruikt.

Voor HD is de x264-codec erg populair omdat deze een sterkere compressie behaalt ten opzichte van bijvoorbeeld Xvid of DivX (vaak gebundeld tot een AVI). Dat betekent dus een kleiner bestand bij dezelfde kwaliteit, of een betere kwaliteit bij dezelfde bestandsgrootte.