Author Topic: Winzip Video-files  (Read 3482 times)

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Winzip Video-files
« on: 28 February 2011, 16:00:33 »
Ben 'n leek op het gebied van nieuwsgroepen.
Heb mbv GrabIt een aantal beeldbestanden (DVD's) gedownload, elk een 80 Winzip-files groot. Hoe brand ik daar nou een bruikbare video-dvd van. In de betreffende mappen staan buiten de WinZip-files alleen wat PAR2-herstelbestanden. Ik maak gebruik van GrabIt v1.7.2 en Nero Multimedia Suite v10.5 Platinum

Red Dwarf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 2339
Re: Winzip Video-files
« Reply #1 on: 28 February 2011, 18:30:34 »
Je zult eerst winzip/7zip/winrar, whatever, moeten gebruiken om de bestanden uit te pakken. Pas daarna kun je ze branden. Quickpar downloaden om met behulp van de par bestanden de download te controleren is misschien ook wel handig. BTW GrabIt kan dit trouwens tegenwoordig allemaal voor jouw doen (het controleren en uitpakken) Het branden zul je zelf moeten doen. De handleidingen op deze site (hoofdpagina, linkerkant) zijn ook een heel aardig startpunt om wijzer te worden over downloaden via nieuwsgroepen.
« Last Edit: 01 March 2011, 18:56:06 by Red Dwarf »

Fred Bond

  • Explorer
  • **
  • Posts: 22
Re: Winzip Video-files
« Reply #2 on: 01 March 2011, 12:36:55 »
  • Dank voor uw antwoord. Winzip/winrar etc. ken ik al jaren (indertijd zélfs PKZip onder MsDOS) en ook Quickpar gebruik ik sinds kort. Alles is gecontroleerd en goed bevonden door QuickPar. Is het nu de bedoeling dat ik álle 80 Winzip-files “Unzip”/uitpak op een lege DVD? Dat zal toch niet. Op een willekeurige video-DVD zie ik slechts énkele files van een paar kB groot en 4 mappen (assets/AUDIO_TS/js/VIDEO_TS) opgeslagen staan. Moet ik die zelf maken of wordt die indeling automatisch voor me gemaakt op de lege DVD? Hoe kan ik dat dan bewerkstelligen?
    “De handleidingen op deze site” mbt het uitpakken mbv WinRAR (“Hoe kan ik .001-bestanden uitpakken”) hád ik al gelezen maar zijn voor mij te beperkt. Het uitpakken van het eerste WinZip-bestand geeft nl. een nette map VIDEO_TS maar daar houdt het dan mee op. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik 80 files apart dien uit te pakken en het uitpakken van de tweede lukt zowiezo al niet.
    “GrabIt kan dit trouwens tegenwoordig allemaal voor jouw doen (het controleren en uitpakken)”; klopt maar niet aan gedacht omdat ik dat steeds mbv Winzip (wat ik al veel langer ken) heb kunnen doen.
    Nu blijken er alleen .VOB, .IFO en .BUP bestanden ingepakt en ik kan klikken wat ik wil maar niets heeft het gewenste resultaat. Ook het bekijken van de film lukt niet. Ondanks de mogelijkheden die Grabit biedt zou ik dit graag toch mbv bv Winzip willen oplossen. Bij alle nieuwe downloads zal ik aan de extra mogelijkheden van Grabit denken.

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: Winzip Video-files
« Reply #3 on: 01 March 2011, 16:33:39 »
http://www.binaries4all.nl/nero/video.php
http://www.binaries4all.nl/imgtool/
Op onze startsite staan een heleboel handleidingen.
PS: Gewoon de eerst rar uitpakken. De overige worden automatisch meegenomen.