Author Topic: overgestapt van ftd+grabit naar spotnet  (Read 4590 times)

bouncer1980

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 8
overgestapt van ftd+grabit naar spotnet
« on: 15 February 2011, 21:06:35 »
vanwege het wegvallen van ftd ben ik overgestapt naar spotnet.
Ik ben nu met dit programma aan het downloaden, echter ik krijg regelmatig foutmeldingen:


 
Het vreemde is dat ik telkens bij aantal connecties 2 invul, maar het
programma er automatisch weer 3 van maakt

downloaden lukt wel, maar zodra ik een nieuwe spot wil openen geeft hij bovenstaande error

2396597

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 251
Re: overgestapt van ftd+grabit naar spotnet
« Reply #1 on: 15 February 2011, 21:51:53 »
Als er ook een andere newsreader (newsleecher, GrabIt, enz.) actief is het aantal lijnen verdelen.
Spotnet heeft ook een forum. http://www.spot-net.nl/forums/
Daar staan al diverse reacties en topics.

jaapf

  • Forum expert
  • *****
  • Posts: 3040
Re: overgestapt van ftd+grabit naar spotnet
« Reply #2 on: 16 February 2011, 07:36:50 »
Schijnbaar is 3 connecties het minimum voor spotnet. Is ook wel iets bij te bedenken voor wat betreft snelheid.

Overigens hoop ik dat de gebruikersnaam die je hebt ingesteld hebt op het plaatje niet je echte is. Anders maak je het hackers wel erg makkelijk.

Daniel

  • Moderator
  • *****
  • Posts: 1475
Re: overgestapt van ftd+grabit naar spotnet
« Reply #3 on: 16 February 2011, 10:57:34 »
Spotnet werkt volgens mij wel met 1 verbinding, maar zodra je "1" intypt, prefillt hij standaard '12', waarna je de '2' dus even moet weghalen. Raar dat er niet standaard met 1 verbindinging gewerkt wordt: bij een fatsoenlijke server geeft ook 1 verbinding een prima snelheid.


Maar de foutmelding geeft duidelijk aan dat je 3 verbindingen maakt, terwijl er maar 2 zijn toegestaan op die server.

bouncer1980

  • Just Arrived
  • *
  • Posts: 8
Re: overgestapt van ftd+grabit naar spotnet
« Reply #4 on: 16 February 2011, 21:55:24 »
met 2 servers haal ik bij grabit een snelheid van +-650 kb/sec, dus zo slechts vind ik dat niet, zeker niet als mijn max snelheid door mijn provider 700 kb/sec is