Author Topic: Waar ligt het aan?

verhaeg

• Just Arrived
  • *
Waar ligt het aan?
« on: 24 July 2010, 13:45:59 »
Ik heb newsleecher, eweka, fdt, quickpar. Als ik via de nzb-knop gebruik begint het te downloaden, Als ik in de downloadmap ga kijken heeft hij een deel van de parts in grote letters en een deel kleine letters erin gezet. Als ik quickpar laat nakijken ziet hij alleen of de grote letters of de kleine leters.
HOE KAN DAT!  Als ik voor het downloaden de parts op internet bekijk zijn ze allemaal met kleine of grote letters.
Ik heb alle programma's die ik gebruik nagekeken en kan het niet vinden, het heeft nou helemaal geen zin om iets te downloaden.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, please?! :embarrassed:

jaapf

• Moderator
Re: Waar ligt het aan?
« Reply #1 on: 24 July 2010, 15:56:07 »
Je kunt de bestanden in quickpar handmatig toevoegen.

Darkling

• Forum expert
« Reply #2 on: 24 July 2010, 16:11:30 »
Als er bestanden in hoofdletters wordt weggeschreven op je pc, dan zijn dat incomplete bestanden. Let er wel dit is alleen van toepassing als de bestandsnaam niet in hoofdletters is geschreven.

Btw. als je quickpar hebt ingesteld dan zal als je dubbelklikt op een par2 bestand quickpar beginnen te controleren en eventueel kan je dan repareren.
« Last Edit: 24 July 2010, 16:15:15 by Darkling »

verhaeg

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 24 July 2010, 17:01:06 »
Als er bestanden in hoofdletters wordt weggeschreven op je pc, dan zijn dat incomplete bestanden. Let er wel dit is alleen van toepassing als de bestandsnaam niet in hoofdletters is geschreven.

Btw. als je quickpar hebt ingesteld dan zal als je dubbelklikt op een par2 bestand quickpar beginnen te controleren en eventueel kan je dan repareren.

Online staan de bestanden compleet aangegeven. Vroeger had ik dit probleem niet.
Quickpar controleert de bestanden met hoofdletters niet eens, hij geeft ze als lege bestanden aan. WHY?

Red Dwarf

• Donator
« Reply #4 on: 24 July 2010, 17:54:15 »
Ik denk omdat er niet 1 compleet blok in dat corrupte bestand aanwezig is.
Het kan zijn dat de post door de uploader mislukt is. In dat geval heeft iedereen die dit probeert te downloaden hetzelfde probleem. Het kan zijn dat de mensen die hetzelfde probleem hebben op het FTD forum gereageerd hebben bij de spot. Een andere mogelijkheid is dat de post op de grens van de retentie zit van Eweka. De post is dan gedeeltelijk incompleet. Nog een mogelijkheid is dat je internet verbinding kuren vertoont. Probeer de download eens opnieuw.

Darkling

• Forum expert
« Reply #5 on: 24 July 2010, 18:58:52 »
Als de bestanden bij de indexer wel compleet staan, wil nog niet zeggen dat het bij Eweka compleet is. Het kan zomaar zijn dat er een probleem bij eweka zijn of zoals Red Dwarf al zegt iets met je verbinding, zoals packetloss. Ook programma's die op de achtergrond draaien kunnen je download beïnvloeden. Denk aan antivirus/firewall.

Een tip is om met je account eens te testen op een andere verbinding. Als dit wel goed gaat dan zul je het thuis moeten zoeken.

verhaeg

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 24 July 2010, 23:04:48 »
Ik denk omdat er niet 1 compleet blok in dat corrupte bestand aanwezig is.
Het kan zijn dat de post door de uploader mislukt is. In dat geval heeft iedereen die dit probeert te downloaden hetzelfde probleem. Het kan zijn dat de mensen die hetzelfde probleem hebben op het FTD forum gereageerd hebben bij de spot. Een andere mogelijkheid is dat de post op de grens van de retentie zit van Eweka. De post is dan gedeeltelijk incompleet. Nog een mogelijkheid is dat je internet verbinding kuren vertoont. Probeer de download eens opnieuw.

Aan de retentie zal het niet liggen,hij doet het met 100 dagen maar ook met 1 dag en ik heb al verschillende opnieuw gedownload bijv. geboortejaar die staat erop van 1929 t/m 2008, een enkele krijg ik wel binnen maar de meeste niet

Red Dwarf

• Donator
« Reply #7 on: 24 July 2010, 23:17:56 »
Probeer het eens met een ander programma. Of schakel je anti-virus of firewall eens uit, en probeer je download dan nog eens. Gebruik eens een NZB van een andere site, misschien is de NZB niet goed.
« Last Edit: 24 July 2010, 23:20:13 by Red Dwarf »

Darkling

• Forum expert
« Reply #8 on: 25 July 2010, 00:48:35 »
Als je wilt testen of er een programma in de weg zit kun je het beste testen in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Sommige programma's draaien door op de achtergrond ook al zijn ze uitgeschakeld.