Author Topic: post niet te vinden op Usenet, post wel oke:240

jackske1994

• Just Arrived
  • *
post niet te vinden op Usenet, post wel oke:240
« on: 14 July 2010, 16:03:39 »
Hallo,
Ik heb een z*ggo server en heb al een aantal keer geprobeerd te uploaden naar Usenet maar op een of andere manier lukt dat niet. Ik dacht dat ik de enigste was maar zie dat het niet zo is. Wat zou ik hier aan kunnen doen? Heb alle handleidingen netjes gevolgd maar heeft geen baat. Kan iemand mij helpen? :)

Darkling

• Forum expert
Re: post niet te vinden op Usenet, post wel oke:240
« Reply #1 on: 14 July 2010, 16:46:23 »
Een payserver nemen?

1 van de voordelen is dat je dan ook nog eens anoniem bent. Je provider zend je ip adres mee in de header.  8)

Red Dwarf

• Donator
« Reply #2 on: 14 July 2010, 17:18:15 »
Wat voor foutmeldingen krijg je?

jackske1994

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 14 July 2010, 17:52:00 »
Wat voor foutmeldingen krijg je?

Ik krijg geen foutmelding dat is het net.
Hij zegt post ''oke:240 thanks!''
maar kleine bestanden onder de 20 mb lukken.
Maar die wat ik wilde doen is een navigatie kaart van 850mb en die lukt niet. Al 3 keer geprobeerd.
En als je op bins. zoekt op: verwijderd vind je hem maar die is maar 7 mb en hoop bestanden missend.

Belangrijk: lees even de forumregels! - Important: please read the forum rules!
« Last Edit: 18 July 2010, 12:34:37 by jaapf »

Wantos

• Forum expert
« Reply #4 on: 14 July 2010, 19:10:49 »
Het probleem is dat alles wat geupload wordt naar de Ziggo nieuwsserver niet (goed) verspreid wordt naar andere nieuwsservers (waarschijnlijk onder druk van stichting BREIN).

Met ander woorden, als je iets upload naar de Ziggo server, dan kunnen meestal alleen andere Ziggo klanten het goed downloaden. NZB sites gebruiken payservers (Giganews, UsenetServer, etc) om de headers te downloaden en daardoor zijn de uploads naar de Ziggo nieuwsserver vrijwel niet te vinden op de NZB sites.

De enige manier om jouw uploads wel zichtbaar te krijgen voor iedereen, is door naar een andere server te uploaden.

jackske1994

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 14 July 2010, 19:16:17 »
Het probleem is dat alles wat geupload wordt naar de Ziggo nieuwsserver niet (goed) verspreid wordt naar andere nieuwsservers (waarschijnlijk onder druk van stichting BREIN).

Met ander woorden, als je iets upload naar de Ziggo server, dan kunnen meestal alleen andere Ziggo klanten het goed downloaden. NZB sites gebruiken payservers (Giganews, UsenetServer, etc) om de headers te downloaden en daardoor zijn de uploads naar de Ziggo nieuwsserver vrijwel niet te vinden op de NZB sites.

De enige manier om jouw uploads wel zichtbaar te krijgen voor iedereen, is door naar een andere server te uploaden.

Oke dan misschien toch maar overwegen om een payserver te nemen.
Maar als ik u goed begrijp dan kunnen andere mensen met ziggo hem wel downloaden, maar hoe willen die hem dan vinden?

Wantos

• Forum expert
« Reply #6 on: 14 July 2010, 21:31:43 »
Door de headers uit de desbetreffende nieuwsgroep te downloaden, maar de meeste mensen doen dat niet meer, tenzij het een kleine groep is waar weinig in gepost wordt. Headeren van grote dumpgroepen zoals a.b.boneless en a.b.nl is niet te doen... dan moet je vele GB's downloaden alleen om de uploads van de afgelopen week te kunnen zien.

jackske1994

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 14 July 2010, 23:55:57 »
Door de headers uit de desbetreffende nieuwsgroep te downloaden, maar de meeste mensen doen dat niet meer, tenzij het een kleine groep is waar weinig in gepost wordt. Headeren van grote dumpgroepen zoals a.b.boneless en a.b.nl is niet te doen... dan moet je vele GB's downloaden alleen om de uploads van de afgelopen week te kunnen zien.
Ah oke, dan weet ik dat ook.

Wat is een goede payserver? Heb de naam Eweka bij wat mensen horen vallen.
Weet niet of hij duur is vergeleken met anderen.
Hoor het wel.

Red Dwarf

• Donator
« Reply #8 on: 15 July 2010, 06:13:32 »
Misschien heb je hier wat aan. http://www.binaries4all.nl/payservers/

jackske1994

• Just Arrived
  • *
« Reply #9 on: 15 July 2010, 13:13:53 »
bedankt, zal het eens gaan uitzoeken.

Darkling

• Forum expert
« Reply #10 on: 15 July 2010, 21:39:28 »
Dit is niet bedoeld als reclame maar ik lees op het moment veel goede berichten over http://www.lightningusenet.com/ kost €2,50 per maand. Dit is volgens mij echt wel de goedkoopste.  :d

jackske1994

• Just Arrived
  • *
« Reply #11 on: 16 July 2010, 16:36:37 »
ik heb me eweka gepakt werkt goed, en uploaden gaat ook goed.
Bedankt!!

jaapf

• Moderator
« Reply #12 on: 18 July 2010, 12:33:53 »
Uit je bericht blijkt dat je vraag te maken heeft met het downloaden of verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Zoals in de forumregels beschreven staat, sluiten we dit topic omdat we ons daar niet mee inlaten op dit forum.