Author Topic: grabit/ 2 downloads tegelijk lukt niet

edje

• Just Arrived
  • *
grabit/ 2 downloads tegelijk lukt niet
« on: 20 June 2010, 18:51:12 »
Ik was iets met Grabit naar binnen aan het halen en dacht ook een tweede artikel mee te laten lopen maar dat lukt niet:(
Heb de instellingen standaard zoals aangegeven bij de uitleg.
Volgens mij deed hij dit in het begin wel (gaf dan gewoon aan dat hij met 2 batches bezig was) maar zodra ik nu een tweede wil doen stopt hij met die waar hij mee bezig was. Dit moet toch mogelijk zijn of vergis ik me nu?

Red Dwarf

• Donator
Re: grabit/ 2 downloads tegelijk lukt niet
« Reply #1 on: 20 June 2010, 21:46:32 »
Je moet dan wel meerdere connecties/draadjes/threads naar de server hebben om meerder bestanden tegelijkertijd te downloaden.

Darkling

• Forum expert
« Reply #2 on: 21 June 2010, 01:05:30 »
Als je het hebt ingesteld zoals in het voorbeeld dan moeten er 3 threads aan het downloaden zijn. Bij Grabit zijn dit dus 3 (rar/zip/par2)bestanden tegelijk.

Het is newsserver afhankelijk hoeveel threads ofwel connecties je open mag zetten.

Met 2 batches downloaden werkt alleen als je 2 servers gebruikt. Het heeft alleen geen nut want het duurt dan zelfs 1x zolang voor een batch klaar is, omdat hij er met 2 bezig is. Het is niet zoals met torrents dat je 10 downloads tegelijk download.

edje

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 23 June 2010, 20:52:00 »
Ik kan er 8 open zetten maar vraag me af of dat ook scheelt want ook dan moet het volgens mij verdeeld worden.
Ben er in ieder geval achter dat ik er wel 2 aparte zaken kan doen maar dan zet hij de tweede gewoon onder de eerste om zo af te werken. Dat scheelt dus verder niet nee want het is inderdaad vanaf dezelfde server.

Darkling

• Forum expert
« Reply #4 on: 24 June 2010, 00:00:56 »
Als je er max 8 open kan zetten moet je gewoon kijken met hoeveel threads je een stabiele download hebt. Al wat meer is, is overbodig en vraagt alleen maar meer van je pc. Zeker grabit.

germain1

• Donator
« Reply #5 on: 27 June 2010, 13:20:37 »
heb zelf van de 8 meestal 6 open en is vrij stabiel