Author Topic: converteren externe harde schijf (G:) lukt niet (ik gebruik de handleiding!)

superierie

• Just Arrived
  • *
Help please? ik voer in bij 'uitvoeren' : convert g: /fs:ntfs. En het lukt niet:(...

Groetjes iris

Camelsystem

• Forum expert
doe het eens via de command promt, dan zie je wat er mis gaat wellicht.

dus:
uitvoeren
tik in: CMD
dan krijg je het dosscherm, tik daar in:
convert g: /fs:ntfs

wellicht moet je even /x erbij zetten achter /fs:ntfs om alle ingangen te ontkoppelen...

superierie

• Just Arrived
  • *
Tnx voor je reactie!
Krijg te zien dat ik niet gemachtigd ben. Het is wel mijn pc.. Enig idee wat ik hieraan kan doen?

jaapf

• Moderator
Als administrator inloggen

Red Dwarf

• Donator
Druk op de start-knop en zoek eens naar cmd. Als het goed is kun je daarna door daar met de rechtermuis-knop op het resultaat (cmd.exe) te klikken, kiezen voor de optie "uitvoeren als beheerder" dan wel "Run as administrator". De shell (cmd.exe) wordt dan, denk ik, wel gestart met voldoende rechten om de "convert" operatie te doen.

Blanche

• Moderator
Kent de command prompt in windows geen sudo commando? Anders zou eenvoudig 'sudo convert ...' wel moeten werken. Vervolgens zou je dan gevraagd moeten worden om je administrator wachtwoord in te voeren...

Red Dwarf

• Donator
Niet van nature, voor zover ik weet. Maar er zijn oplossingen om die functionaliteit aan windows toe te voegen. Voor Vista en ik geloof ook Windows 7 heb je bijvoorbeeld:
http://brandontools.com/files/folders/startplusplus/default.aspx. Ik weet niet of dat ook voor XP werkt, maar in dat geval zou je dit (http://sudown.sourceforge.net/) eens kunnen proberen.

jaapf

• Moderator
feitelijk is de "run as administrator" en vrijwel gelijkwaardige optie. Om het simpel te maken heb ik een snelkoppeling gemaakt naar cmd. Die kan dan eenvoudig als admin worden gestart indien nodig is.

En dit kan je voor ieder programma doen.