Author Topic: verkleinen lukt niet

edje

• Just Arrived
  • *
verkleinen lukt niet
« on: 21 May 2010, 19:56:58 »
Hallo, ik heb een film die behoorlijk groot is. Krijg deze echter niet verkleind. Heb al gekeken in dit forum en geprobeerd te slepen naar dvd shrink maar dat lukt ook niet. Krijg dan de melding  "invalid filename".
Misschien dat het er nog mee te maken heeft dat windows na het downloaden er meteen het windows mediaplayer icoontje op heeft geplakt want kan ook niet bij de inhoud komen. Bij openen laat hij meteen de film afspelen. Ben er nog niet heel erg in thuis dus misschien doe ik iets behoorlijk verkeerd maar mogelijk dat iemand uitleg kan geven.

germain1

• Donator
Re: verkleinen lukt niet
« Reply #1 on: 22 May 2010, 00:27:22 »
probeer eens dvdfab

Darkling

• Forum expert
« Reply #2 on: 23 May 2010, 10:31:46 »
Ik weet niet of je Nero op je pc hebt staan? Je kan kijken of je dan ook Nero Recode geďnstalleerd hebt. (kun je vinden onder programma's > Nero)

Dit programma verkleind voor je kan het ook meteen branden voor je.

Red Dwarf

• Donator
« Reply #3 on: 23 May 2010, 13:38:47 »
Toen ik de melding "invalid filename" zag staan was mijn eerste gedachte, dat het geen DVD/disk-image is. DVDShrink kan er niets mee.

Darkling

• Forum expert
« Reply #4 on: 23 May 2010, 14:51:32 »
Je probeert toch geen .ISO/IMG te verkleinen? Is het een VIDEO_TS map?

edje

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 23 May 2010, 20:51:40 »
Ik kan niets vinden aangeduid als  iso of iets dergelijks. De map zelf heeft 9 cijfers gekregen en verder niets. Als ik de map in ga heb ik alleen het icoontje van mediaplayer en daaronder de filmnaam met daarachter 1080p.Bluray.DTS.x264-shitsony. 

Heb ondertussen Nero Recode dus zal ook eens kijken of het daar mee lukt.
« Last Edit: 23 May 2010, 20:59:16 by edje »

jaapf

• Moderator
« Reply #6 on: 23 May 2010, 23:09:36 »
Het is geen DVD die je probeert te verkleinen. Een programma om DVD's te verkleinen helpt dus niet.

Je zult een programma moeten zoeken dat bluray naar DVD kan omzetten en verkleinen.

germain1

• Donator
« Reply #7 on: 24 May 2010, 09:16:19 »
wat ik eerder aan gaf nieuwste dvdfab is volgens mij goede optie

edje

• Just Arrived
  • *
« Reply #8 on: 24 May 2010, 11:23:45 »
Ik heb de nieuwste dvdfab maar die ziet niets in de map staan. Waarschijnlijk omdat het dan geen video-ts is (ziet het prog. wel bij een andere map)

jaapf

• Moderator
« Reply #9 on: 24 May 2010, 13:48:10 »
Even op de site van DVDFab kijken leert dat deze er in allerlei smaken is, behalve  Bluray to DVD.
Deze kan het wel: http://www.dvd-cloner.com/blu-ray-to-dvd/

Red Dwarf

• Donator
« Reply #10 on: 25 May 2010, 07:02:27 »
Ik gok erop dat je iets nodig hebt als ConvertXtoDVD. Of DVDFlick als je een gratis programma zoekt. Ik denk namelijk dat je geen DVD of blu-ray bestand hebt maar iets als bijvoorbeeld .avi/.mkv/vidx/xvid. En dat is geen Blu-ray of DVD. De bron kan dan wel een blu-ray of DVD zijn, maar dat betekent nog niet dat je een bestandstype te pakken hebt dat door DVDShrink, DVDFab, nero-recode of dvd-cloner "begrepen" wordt.

Darkling

• Forum expert
« Reply #11 on: 26 May 2010, 18:41:46 »
1080p.Bluray.DTS.x264-shitsony.
Dit zal denk ik inderdaad een .MKV bestand zijn.  Zoals Red Dwarf al aangeeft ConvertXtoDVD of DVDFlick is voor jou de oplossing.  :d

edje

• Just Arrived
  • *
« Reply #12 on: 14 June 2010, 10:08:21 »
Het heeft even geduurd maar ben er uit. Het is inderdaad een mkv (matroesjka?) bestand. dvdflick begreep het ook niet, toen geprobeerd met mkv>dvd toen Super@ maar uiteindelijk werkte het meteen goed met CovertxtoDvd.
Dank u! :d