Author Topic: Eweka doet aan censuur, doen andere payservers dit ook?

OneDayFly

• Just Arrived
  • *
Na een zeer lange tijd gebruik te hebben gemaakt van Eweka, heb ik dit weekend voor het eerst gemerkt dat deze payserver bepaalde bestanden verwijderd.
Na wat op Google te hebben gezocht ben ik te weten gekomen dat ze al een tijdje bestanden op verzoek van auteursrechthebbende verwijderen.

Is het bekend of andere payservers dit ook doen en zo ja welke?

Blanche

• Moderator
Re: Eweka doet aan censuur, doen andere payservers dit ook?
« Reply #1 on: 20 April 2010, 12:21:29 »
Het is voor het eerst dat ik hier van hoor. Heb je ook een bron waarin staat dat eweka aan censuur doet?

Wat betreft andere payservers, zoals gezegd, ik hoor er nu voor het eerst van.

OneDayFly

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 20 April 2010, 14:00:41 »
Eerste link die ik via Google vond:
http://www.webhostingtalk.nl/overige/154535-eweka-verwijderd-usenet-posts.html

Ik weet niet of het hier is toegestaan om naar nzb bestanden te linken maar ik kan thuis even kijken op welke bestande ik gezocht heb.

Het viel mij op dat alle bestanden met een specifieke naam verwijderd waren. Dus zowel de .rar en de .par en de .nfo. In verschillende binary groepen.

Edit:
Voorbeeld: alle bestanden met de naam verwijderd zijn verwijderd.
Dit zou te maken kunnen hebben met het volgende nieuwsbericht:
http://tweakers.net/nieuws/64804/brein-start-procedure-tegen-betaalde-usenetprovider.html

Opmerking van moderator: lees even de forumregels!Daarin staat duidelijk dat het niet de bedoeling is om te melden wat je probeert te downloaden:dit is voor het oplossen van je vraag niet relevant, en we zijn hier niet in geïnteresseerd!
« Last Edit: 21 April 2010, 06:49:50 by jaapf »

Darkling

• Forum expert
« Reply #3 on: 20 April 2010, 14:45:34 »
Als een dergelijke verzoek door auteursrechthebbende gedaan wordt, wordt hier (meestal wel) gehoor aan gegeven. Hoe vaak dit gebeurt is mij niet bekend. Mooi voorbeeld was vorig jaar bij verwijderd. Daarna heb ik het niet meer meegemaakt. (hopelijk is de naam toegestaan door de forumregels, anders sorry :embarrassed: )

Dit is bij iedere payserver hetzelfde.

Edit:Heeft niks met brein te maken, dit roepen ze al jaren  :d . Ook bij Astraweb zijn ze er niet. Ze zijn denk ik gewoon op verzoek verwijderd.

Maar heb je al aan Eweka om uitleg gevraagd?
Opmerking van moderator: lees even de forumregels!Daarin staat duidelijk dat het niet de bedoeling is om te melden wat je probeert te downloaden:dit is voor het oplossen van je vraag niet relevant, en we zijn hier niet in geïnteresseerd!
« Last Edit: 21 April 2010, 06:50:29 by jaapf »

OneDayFly

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 20 April 2010, 17:21:38 »
Dit is slechts één voorbeeld uit velen waarbij mij opviel dat Eweka bepaalde bestanden verwijderd.

Het gaat mij niet om dit ene specifieke bestand maar of Eweka nu wel of niet bepaalde bestanden verwijderd.
Ik heb dit na maanden/jaren gebruik nog niet eerder meegemaakt. En met het boven gelinkt nieuwsbericht in mijn achterhoofd dacht ik dat het misschien alleen voor Eweka gold.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Eweka, maar ik ben dan ook meer geïnteresseerd in de ervaring van anderen.

Red Dwarf

• Donator
« Reply #5 on: 20 April 2010, 18:00:50 »
Ik heb zelf nooit gemerkt dat iets verwijderd is op mijn nieuws server. Maar dat zegt natuurlijk niets. Dat kom je alleen te weten als je toevalligerwijs net het bestandje probeert te downloaden dat verwijderd is. En je moet dan ook nog weten dat het wel op andere servers staat. Het zou mij niet erg verbazen als een groot deel van de Eweka klanten dit niet merkt.