IE (helemaal) verwijderen zal niet lukken. Er zijn teveel andere onderdelen in windows die gebruik maken van de functionaliteit in IE. In Windows 7, weet ik dat er een optie is om IE min of meer te verwijderen, het uitvoerbare bestand wordt dan weggehaald. In ieder geval is het, zoals Blanche al zei, niet nodig om IE te verwijderen.
Ik gebruik FireFox. Ik vermoed zo dat Chrome (Google) nog wel een opmars gaat maken. Een groot voordeel van FireFox vind ik dat het erg makkelijk uit te breiden is met zijn overvloed aan 'extensions'.
Als ik niet 'verslaafd' was aan de vele mogeljkheden/extensions van FireFox, denk ik dat ik Chrome zou gebruiken. Chrome is eenvoudig in te stellen, zonder de overvloed aan mogelijkheden op dat gebied in programma's als IE en ook FireFox. Chrome is een veilige browser, dat komt onder andere doordat het een 'klein' doelwit is voor hackers. Maar het programma zelf is ook 'veilig'. Als je het programma hebt opgestart doet de Grafische Gebruikers Interface (GUI) eenvoudig en overzichtelijk aan. Chrome bouwt de pagina's snel op. Als je niet aan allerlei uitbreidingen doet heb je aan Chrome een goeie browser, denk ik.