Author Topic: welke webbrowser

carpeyes

• Regular visitor
welke webbrowser
« on: 04 April 2010, 06:01:44 »
Tegenwoordig krijg je de mogenlijkheid om te kiezen tussen div web browsers.Kun je die ook installeren als je IE8 erop heb staan of moet je die eerst vewijderen.IE8 staat niet bij programma's verwijderen.Iemand anders al ervaring met andere web browsers?

Blanche

• Moderator
Re: welke webbrowser
« Reply #1 on: 04 April 2010, 10:47:53 »
Je kunt gewoon naast IE8 een andere webbrowser installeren, geen probleem. Veelal kun je in de nieuwe browser zelfs kiezen om de instellingen en bookmarks van je oude browser te importeren...

Red Dwarf

• Donator
« Reply #2 on: 04 April 2010, 12:49:12 »
IE (helemaal) verwijderen zal niet lukken. Er zijn teveel andere onderdelen in windows die gebruik maken van de functionaliteit in IE. In Windows 7, weet ik dat er een optie is om IE min of meer te verwijderen, het uitvoerbare bestand wordt dan weggehaald. In ieder geval is het, zoals Blanche al zei, niet nodig om IE te verwijderen.

Ik gebruik FireFox. Ik vermoed zo dat Chrome (Google) nog wel een opmars gaat maken. Een groot voordeel van FireFox vind ik dat het erg makkelijk uit te breiden is met zijn overvloed aan 'extensions'.

Als ik niet 'verslaafd' was aan de vele mogeljkheden/extensions van FireFox, denk ik dat ik Chrome zou gebruiken. Chrome is eenvoudig in te stellen, zonder de overvloed aan mogelijkheden op dat gebied in programma's als IE en ook FireFox. Chrome is een veilige browser, dat komt onder andere doordat het een 'klein' doelwit is voor hackers. Maar het programma zelf is ook 'veilig'. Als je het programma hebt opgestart doet de Grafische Gebruikers Interface (GUI) eenvoudig en overzichtelijk aan. Chrome bouwt de pagina's snel op. Als je niet aan allerlei uitbreidingen doet heb je aan Chrome een goeie browser, denk ik.

carpeyes

• Regular visitor
« Reply #3 on: 04 April 2010, 16:14:54 »
Ok bedankt .Heb Chrome er net opgezet even een paar dagen aankijken.Ik gebruik zelf de laatste jaren een zoekmachine die niet je ip adres opslaat en ben daarom ook nooit en voorstander geweest van google zoekmachine.

jaapf

• Moderator
« Reply #4 on: 04 April 2010, 20:45:39 »
Ik ben overgestapt op Opera (voorheen gebruikte ik firefox). Eén van de prettige dingen van Opera is dat je een "prive-tab" of "prive-venster" kunt openen. Als je die gebruikt wordt er geen enkele info bewaart.

Daarnaast staan gewoon firefox en ie op de pc's voor het geval dat er weer eens een website is de moeilijk doet.

Darkling

• Forum expert
« Reply #5 on: 05 April 2010, 00:58:22 »
Ik ben overgestapt op Opera (voorheen gebruikte ik firefox). Eén van de prettige dingen van Opera is dat je een "prive-tab" of "prive-venster" kunt openen. Als je die gebruikt wordt er geen enkele info bewaart.
Firefox (recente versie) heeft dit ook onder: Extra > Privénavigatie starten8)

carpeyes

• Regular visitor
« Reply #6 on: 17 April 2010, 23:46:16 »
ik gevruik nu een paar weken google chrome en het is wel ok maar ik surf liever anomiem zonder dat er allemaal gegevens worden opgeslagen wat je doet,dus Opera is dus een aanrader?

Darkling

• Forum expert
« Reply #7 on: 18 April 2010, 02:49:19 »
Het enige wat anoniem surfen doet is geen gegevens op je pc opslaan. Echter zo gauw je het internet opgaat is nog steeds je ip adres zichtbaar. Als je echt anoniem wilt surfen zal je dit toch met andere middelen moeten doen.

Als het je inderdaad om gaat dat er geen gegevens op de pc opgeslagen wordt, kun je volgens mij iedere "favoriete" browser pakken die je wilt. Ze hebben ondertussen allemaal zo'n private knop ingebakken.

BinariesUser

• Forum expert
« Reply #8 on: 26 May 2010, 09:59:30 »
Hallo,

Ik hoop dat deze reactie niet te laat komt.
http://www.chromeplus.org/
Dit is een soort van alternatief van Google Chrome met extra privacy dingen.

In tegenstelling tot Chrome, stuurt de browser geen (anonieme) data door   aan Google. Bovendien zijn in ChromePlus diverse privacyopties in te   stellen, zoals het automatisch verwijderen van geschiedenis, cookies en   cache bij het afsluiten van de browser.

http://computertotaal.nl/article/20885/vier-alternatieve-google-chrome-versies/2.html

Succes!