Powerpost zelf gaat van de standaard uit, dat betekend maximaal 132 karakters. Bij overschreiding daarvan krijg je een melding. Dat geldt ook voor de groepnamen. Hoewel er geen enkele groepnaam tegen de 132 karakters aanloopt, is dat wel het maximum.
In hoeverre de problemen waar de topicstarter mee komt, gerelateerd zijn aan fouten van powerpost, danwel usenet is opzich nog de vraag. Het is in ieder geval verre van nodig een lange omschrijving mee te geven. Hoe lang wil je het hebben dan?
De volgende omschrijving geeft geen probleem in ieder geval:
freeware posting met veel toffe Windows software! FTD#123456 [$1/$2] - "$F"
Dat lijkt me lang genoeg...
Mijn opmerking was trouwens als volgt bedoeld:
De topicstarter zegt alles volgens de handleiding te doen...
Mijn reactie is dan op jouw bericht:
...maar dat staat toch ook niet in de handleiding (dat je er 'bezoek onze website voor meer geweldige software en we zoeken nog spotters' bij dient te plaatsen?
Maargoed...
Mijn idee is dat het geen toegevoegde waarde heeft en de 'reclame' totaal niet wordt opgepakt. Je zoekt immers een (freeware) programma of muziek (waar geen rechten op berusten) en als je het juiste pakketje gevonden hebt, begin je het te downloaden. Wat er verder voor onzin in de omschrijving staat, joh.. daar kijk je niet eens naar. Als de omschrijving maar begint met de inhoud, incl. versienummer en aanduidingen zoals NL, 32bit, 64bit...
Kijk, als het nou zo ontzettend nodig is om die reclame erin te zetten, houd het dan netjes...
voorbeeld: Freeware brandprogramma's 32bit (By Teamname.nl) [$1/$2] - "$F"
wat ook vaak voorkomt is dat men neerzet: Appie in de war post: Freeware pakket x [$1/$2] - "$F"
Ook nutteloos, zijn naam staat al aan de andere kant namelijk...
Maargoed, lekker offtopic allemaal...
Om het allemaal wat kracht bij te zetten ga ik zometeen een megalange omschrijving gebruiken, zal het resultaat even hier neerzetten. Ik ben benieuwd...
Ik ga als test het volgende freeware brandprogramma posten....
Oke, ik heb powerpost opgestart en het volgende als omschrijving ingegeven:
CD Burner XP setup 4.2.7.1849 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc
Meer kan ik ook niet typen, want er kunnen niet meer karakters getypt worden.
Posting: CD Burner XP setup 4.2.7.1849 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc
en CD Burner XP setup 4.2.7.1801 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc
beide Succesvol gepost en gedownload (met newsleecher)
dus wat mij betreft een BROODJE AAP VERHAAL.