Author Topic: Lengte Naam Posting doet er toe ! Error: "Article not found"

ghost168

• Just Arrived
  • *
Wat me verbaast is dat in alle tutorials over posten, ik nergens las dat de naamlengte effect heeft
op de mogelijkheid om te kunnen downloaden. Vele keren deed ik een upload met de naam:
"******* ***** ******* 100120" en wijzigde ook nog soms de laatste twee cijfers in 22 of 23.
Yabse en NZB lieten de nzb file wel zien, maar Grabit-downloaden kon niet want er verscheen
voortdurend de melding "Article not found"
Na enig experimenteren vond ik uit dat slechts het inkorten van de naam tot "***** ******* 100123"
gunstig bleek. Eerst natuurlijk weer opnieuw een voorbereiding en upload, maar nu werkte downloaden.

Zegt het voort, zegt het voort: GEEN LANGE NAMEN IN UPLOADS !
« Last Edit: 21 January 2010, 05:06:42 by ghost168 »

Camelsystem

• Forum expert
Re: Lengte Naam Posting doet er toe ! Error: "Article not found"
« Reply #1 on: 21 January 2010, 13:36:31 »
Lengte van de omschrijving is maximaal 132 karakters.
Kom je daar overheen, krijg je een foutmelding.
Gebruik je ook [$1/$2] - "$F" yEnc achter je omschrijving?

ghost168

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 21 January 2010, 22:04:07 »
Ja ik vul alles in wat moet volgens de handleiding.

jaapf

• Moderator
« Reply #3 on: 22 January 2010, 13:03:10 »
Tja, met al die reclame die tegenwoordig in de naamgeving van een post wordt meegegeven.... Vroegah, toen alles beter was ;) hadden we dat probleem niet. Toen posten we nog gewoom met "naam post - naam van het bestand.rar". Tegewoordig is alles "sponsered by" en "look at our site" of zelfs al deze tezamen. ;)

Camelsystem

• Forum expert
« Reply #4 on: 22 January 2010, 18:12:12 »
Tja, met al die reclame die tegenwoordig in de naamgeving van een post wordt meegegeven.... Vroegah, toen alles beter was ;) hadden we dat probleem niet. Toen posten we nog gewoom met "naam post - naam van het bestand.rar". Tegewoordig is alles "sponsered by" en "look at our site" of zelfs al deze tezamen. ;)

Maar dat staat toch ook niet in de handleiding dat dat moet?  :d

jaapf

• Moderator
« Reply #5 on: 23 January 2010, 16:36:25 »
Uiteraard heb je daar helemaal gelijk in.

Wat ik bedoel te zeggen is dat, zoals zo vaak, het pas een probleem wordt wanneer door welke oorzaak dan ook, de behoefte veranderd.

Aan de andere kant: waarom wordt er door de postserver geen foutmelding gegenereerd bij een te lange naamgeving, of wordt de post met afgebroken naam geaccepteerd?  Hoe gaan andere nieuwsreaders hier mee om?

Camelsystem

• Forum expert
« Reply #6 on: 23 January 2010, 17:15:34 »
Powerpost zelf gaat van de standaard uit, dat betekend maximaal 132 karakters. Bij overschreiding daarvan krijg je een melding. Dat geldt ook voor de groepnamen. Hoewel er geen enkele groepnaam tegen de 132 karakters aanloopt, is dat wel het maximum.

In hoeverre de problemen waar de topicstarter mee komt, gerelateerd zijn aan fouten van powerpost, danwel usenet is opzich nog de vraag. Het is in ieder geval verre van nodig een lange omschrijving mee te geven. Hoe lang wil je het hebben dan?

De volgende omschrijving geeft geen probleem in ieder geval:
freeware posting met veel toffe Windows software! FTD#123456 [$1/$2] - "$F"

Dat lijkt me lang genoeg...

Mijn opmerking was trouwens als volgt bedoeld:
De topicstarter zegt alles volgens de handleiding te doen...
Mijn reactie is dan op jouw bericht:
...maar dat staat toch ook niet in de handleiding (dat je er 'bezoek onze website voor meer geweldige software en we zoeken nog spotters' bij dient te plaatsen?

Maargoed...
Mijn idee is dat het geen toegevoegde waarde heeft en de 'reclame' totaal niet wordt opgepakt. Je zoekt immers een (freeware) programma of muziek (waar geen rechten op berusten) en als je het juiste pakketje gevonden hebt, begin je het te downloaden. Wat er verder voor onzin in de omschrijving staat, joh.. daar kijk je niet eens naar. Als de omschrijving maar begint met de inhoud, incl. versienummer en aanduidingen zoals NL, 32bit, 64bit...

Kijk, als het nou zo ontzettend nodig is om die reclame erin te zetten, houd het dan netjes...
voorbeeld: Freeware brandprogramma's 32bit (By Teamname.nl) [$1/$2] - "$F"

wat ook vaak voorkomt is dat men neerzet: Appie in de war post: Freeware pakket x [$1/$2] - "$F"
Ook nutteloos, zijn naam staat al aan de andere kant namelijk...

Maargoed, lekker offtopic allemaal...

Om het allemaal wat kracht bij te zetten ga ik zometeen een megalange omschrijving gebruiken, zal het resultaat even hier neerzetten. Ik ben benieuwd...

Ik ga als test het volgende freeware brandprogramma posten....
Oke, ik heb powerpost opgestart en het volgende als omschrijving ingegeven:
CD Burner XP setup 4.2.7.1849 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc

Meer kan ik ook niet typen, want er kunnen niet meer karakters getypt worden.

Posting: CD Burner XP setup 4.2.7.1849 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc

en CD Burner XP setup 4.2.7.1801 omdat ik wil testen of een lange omschrijving problemen geeft! [$1/$2] - "$F" yEnc

beide Succesvol gepost en gedownload (met newsleecher)
dus wat mij betreft een BROODJE AAP VERHAAL.
« Last Edit: 23 January 2010, 17:58:20 by Camelsystem »

jaapf

• Moderator
« Reply #7 on: 23 January 2010, 20:46:22 »
Kijk, nu komen we ergens. Wellicht dan eerder een probleem van Grabit.