Author Topic: Iso via USB naar mediplayer??

waneda

• Explorer
  • **
Iso via USB naar mediplayer??
« on: 27 December 2009, 14:03:05 »
Inmiddels al een poosje via deze briljante site aan het branden. Het hele huis staat vol dvd's dus nu via mediaplayer Apacer en een USB stick 16gig geformateerd naar NTFS, eindelijk HD zou je denken. Maarrr na downloaden HD krijg ik een ISO met een DVD icoon. Deze is wel te slepen naar de stick, komt er ook op te staan maar speelt niet af in de mediaplayer. Wat doe ik fout? Ik ben absoluut niet handig met computers dus graag tips in makkelijk taal :) Alvast bedankt voor jullie hulp.

germain1

• Donator
Re: Iso via USB naar mediplayer??
« Reply #1 on: 27 December 2009, 14:18:21 »
iso mounten met img burn oftewel video-ts (dvd-video) van maken

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #2 on: 27 December 2009, 15:51:42 »
Bedankt voor je reactie! Hmmmm even zien hoor. Dus het programma ImgBurn downloaden en dan een video ts ervan maken. Is hier een beschrijving of uitleg ergens van te vinden op het net. Als het goed staat uitgelegd kom ik een eind.

germain1

• Donator
« Reply #3 on: 27 December 2009, 16:11:18 »

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #4 on: 29 December 2009, 16:03:10 »
OK imgburn gedownload. Alles geprobeerd maar lukt nog steeds niet. Er zullen toch wel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Je kunt anders geen HD downloaden en afspelen met een mediaplayer, toch?

Misschien doe ik iets verkeerd met Imgburn?

germain1

• Donator
« Reply #5 on: 29 December 2009, 16:52:14 »
als je media player geen blue-ray speler nee

imgburn gaat automatisch naar je brander die veranderen naar je usb-stick

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #6 on: 29 December 2009, 17:59:07 »
Bedankt voor je snelle reactie. Zoals jij het zegt klinkt het erg makkelijk maar jammer genoeg lukt het mij niet. Zoals ik al zei ik ben een pc analfabeet :)

Ik ga het nog wel even proberen. Mijn speler speelt af:NTSC, PAL, 480p, 576p, 720p, 1080i en 1080p. en verder alle soorten avi, iso, ifo, xvid etc etc

grt ed

germain1

• Donator
« Reply #7 on: 29 December 2009, 18:48:49 »
bij screenshot "write" vind je destination de brander

die moet je veranderen naar verwisselbare schijf

die vind je onder via start naar computer te gaan

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #8 on: 29 December 2009, 20:23:05 »
wederom veel geprobeerd, maar ik krijg de destionation niet aangepast. Wat ik ook doe de DVD brander blijft erin staan.

Hoe krijg ik de verwisselbare schijf bij destination?

jaapf

• Moderator
« Reply #9 on: 30 December 2009, 13:41:13 »
Je moet kiezen voor het maken van een ISO (ofwel branden naar bestand).

Dat doe vanuit het snelkeuze menu, als je het programma start. Je hebt daar verschillende mogelijkheden.

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #10 on: 03 January 2010, 19:04:30 »
Allereerst de beste wensen!

Echt van alles geprobeerd maar het lukt echt niet. Nogmaals ik mij niet voorstellen dat ik de enige ben die dit moeilijk vind. Ik krijg geen enkele 1080 film gekopieerd naar de USB stick. Elke andere dvd5 die ik via ftd/binsearch binnen haal en laat uitpakken door grabit gaat prima, wordt altijd keurig een videoTS bestand. Zodra ik dvd9 en of hd binnenhaal wordt het bestand een kant en klaar dvd disk icoontje en valt niets mee te beginnen. Ja branden maar ja daar heb ik de media player niet voor. Help wat doe ik fout!

germain1

• Donator
« Reply #11 on: 03 January 2010, 19:45:23 »
hoe groot is opslag ruimte op je stick?

als je kunt branden op dvd dan wordt het video-ts bestand

probeer die is te kopieren naar usb-stick

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #12 on: 03 January 2010, 19:56:50 »
Dat gaat prima. Ik sleep simpel het video TS bestand naar de stick. Zonder dat ik gebruik maar van een programma. De stick is 16 gig. Ik kan er zelfs twee films van 4.3 gig opzetten. Maar zodra ik dat "dvd" icoontje van laten we zeggen 7 gig (1080 film) dan gaat het niet.

germain1

• Donator
« Reply #13 on: 03 January 2010, 20:30:38 »
dan lijkt erop dat je usb-stick geen hd aan kan

Red Dwarf

• Donator
« Reply #14 on: 04 January 2010, 07:17:12 »
En je hebt je USB-stick wel geformateerd met NTFS?

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #15 on: 04 January 2010, 09:28:57 »
ja heb ik ook gedaan. Ik heb een Scandisk Cruzer U3 smart 16gig. Geformateerd naar NTFS!

Heeft het niets te maken met het DVD icoontje? Die krijg ik alleen met downloaden van dvd9 en HD. Het is mij 1 keer gelukt en dan herkend de mediaplayer het bestand niet. M.a.w. start niet op. Het is echt jammer. Ik dacht juist op een simpele manier films te bekijken via stick samen met een mediaplayer. De media player kan wel iso en 1080 aan. Hopelijk weet een van jullie de oplossing want anders eindigt het HD avontuur voor mij hier.

germain1

• Donator
« Reply #16 on: 04 January 2010, 15:59:38 »
wat ik al eerder opmerkte en nog gezocht blijkt deze stick geen hd aan

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #17 on: 04 January 2010, 16:53:32 »
Waarschijnlijk heb je gelijk. Morgen geef ik de stick aan een computerfreak en die gaat de stick testen. Wat hebben we geleerd.....geen Scandisk Cruzer 16gig gebruiken voor HD films enzo. Ondanks dat het zelfs op de verpakking staat!

Red Dwarf

• Donator
« Reply #18 on: 04 January 2010, 17:57:08 »
Wel raar, vind ik, als een USB-stick dat niet aan kan, het is tenslotte niets meer dan een opslag-medium.

waneda

• Explorer
  • **
« Reply #19 on: 04 January 2010, 19:17:53 »
Ik heb zelfs gebeld naar Scandisk en ook die gaven toe dat deze stick niet geschikt is voor iso bestanden. Meerdere USB sticks trouwens niet. Let dus goed op wat je koopt.

de laatste tip die ik kreeg is ISObuster downloaden de boel uit laten pakken en alle videoTS bestanden slepen naar de stick. Dit ga ik uit proberen.