Author Topic: Video's omzetten naar DVD

niki1385

• Just Arrived
  • *
Video's omzetten naar DVD
« on: 03 December 2009, 19:10:43 »
Of hier al een topic van is en/of er iemand is die hier ervaring mee heeft, weet ik niet. Graag wil ik vragen of iemand tips heeft over dit onderwerp.
Ik heb een behoorlijk aantal video's (VHS) die ik wil omzetten naar DVD's.
Een tijdje geleden heb ik zo'n video grabber gekocht (weet niet precies hoe zo'n ding heet) om mijn videobanden om te zetten naar dvd's en dus naar een voor DVDspelers leesbaar formaat.
Oké uitgeprobeerd, en ik vind het helaas een behoorlijk slechte kwaliteit. De videobanden zijn op zich best nog om aan te zien maar eenmaal omgezet met zo'n 'videograbber' naar de PC vind ik de kwaliteit behoorlijk verslechterd. Als ik zonder geluid omzet gaat het nog, maar met geluid erbij krijg ik gelijk een soort van slow-motion beeld, haperend dus. (Blijkbaar behoorlijk zwaar programma???)
Toen ben ik maar eerst gaan omzetten van videorecorder naar de harde schijf van de dvdrecorder. Dan maak ik daarna die slag wel met die 'grabber' om via de harde schijf van dvdrecorder de film op mijn PC te zetten en te bewerken met die 'grabber'. Is wel dubbel werk maar misschien betere kwaliteit omdat het alvast digitaal is.
Helaas dat is niet zo. Net zo'n slechte kwaliteit.
Wie weet of er 'grabbers' bestaan die een goeie kwaliteit leveren?

Als ik van videorecorder opneem op een dvd via de dvdrecorder kan de PC het weer niet lezen. Kan ik dus niets mee.
Weet iemand hoe ik een dvd opgenomen op dvd-recorder kan omzetten naar een voor PC leesbaar bestand. Is dat misschien met DVDFab HD Decryptor? Mond vol, maar ben degene die hier antwoord op weet erg dankbaar.
Groet,
Monique

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
Re: Video's omzetten naar DVD
« Reply #1 on: 04 January 2010, 01:21:53 »
wat ik heb gedaan met filmpjes van m'n dochter
van vhs c op vhs band gezet en de video aangesloten op de dvd recorder schijf
en walla perfect beeld en geluid
MAAR ik er niets mee op de pc helaas
gr PB

Red Dwarf

• Donator
« Reply #2 on: 04 January 2010, 07:22:24 »
hoe zien de filmpjes er dan uit op DVD? Gewoon .VOB bestanden, enzo? Of zijn het .ts bestanden?

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 04 January 2010, 13:07:55 »
volgens mij vob ik heb ze al een tijd niet bekeken

Red Dwarf

• Donator
« Reply #4 on: 04 January 2010, 17:54:49 »
en de map waar ze in zitten, VIDEO_TS? In dat geval zouden ze op iedere DVD speler te bekijken moeten zijn . Het gaat toch niet om DVD-RAM schijven? Die worden niet altijd door DVD spelers ondersteund, geloof ik. Ze komen wel vaker voor op camcorders en DVD recorders.

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 04 January 2010, 22:58:55 »
ik heb er even een gepakt maar wordt niet gelezen in de pc
kan alleen afgespeeld worden in de dvdrecorder in de woonkamer

Camelsystem

• Forum expert
« Reply #6 on: 04 January 2010, 23:37:43 »
Om een videoband proper digitaal op te slaan, heb je een aantal dingen nodig...
Ik neem aan dat je al een analoge video capture kaart hebt of een tv tunerkaartje waar een svideo ingang op zit...

De beste aansluitmethode is svideo in dit geval.
Je kan ook gebruik maken van de composiet ingang, (gele tulp aansluiting) maar de kwaliteit daarvan is minder dan die van svideo.
Er zijn verloopjes van scart naar svideo, of gebruik zo'n scartblokje waar een svideokabel in past.

Begin met een zo netjes mogelijke bron, dus goede kabels, schone videokoppen etc.
Voor het capturen van video raad ik zeker aan om Pinnacle Studio 12 te gebruiken.
Als daarin het voorbeeld goed is, dus geluid en beeld, dan moet het capturen lukken. Daarna kan je naar hartelust croppen, intro's maken, scene's verwijderen etc.
Het uiteindelijk wegschrijven van je compilatie duurt lang, maar mits goed ingesteld geeft dit een goede kwaliteit. Selecteer als bestand natuurlijk een dvd op hoge kwaliteit.
Mocht je geen capture card hebben, of is je beeld bij het voorbeeld al matig, kijk dan eens of je tweedehands een Pinnacle DC10 ofzo kan kopen, kost heel erg weinig en doet prima zijn werk.

Mocht het resultaat slecht zijn, kijk dan eens of je systeem het wel trekt... Misschien wel aardig om dat eerst even te vermelden ook, wat voor computer is het? snelheid, geheugen, heeft het een losse geluidskaart? (ook aan te bevelen namelijk)

succes!

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 05 January 2010, 00:19:08 »
Het probleem is ik heb oude vhs banden op dvdschijf gezet door de videorecorder aan te sluiten op de dvdrecorder met schijf
nu is dat prima gelukt maar ik kan het niet in mijn pc afspelen alleen op de standalone dvdrecorder
ook als ik een film opneem van tv kan ik hem nergens afspelen alleen in de woonkamer
er zijn wel eens dingen op tv die ik wil opnemen en dan als het zou kunnen de reklame eruit halen

Camelsystem

• Forum expert
« Reply #8 on: 05 January 2010, 00:41:32 »
Dat heeft te maken met het type dvd speler/brander welke in je computer zit.
Deze moet dan DVD-RAM ondersteunen, niet te verwarren met DVD-ROM...
Dat is een waarschijnlijk antwoord.

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #9 on: 05 January 2010, 00:58:31 »
heeft dat met ouderdom te maken of is dat apart
laptop is ongeveer jaar toshiba satellite

jaapf

• Moderator
« Reply #10 on: 05 January 2010, 07:29:56 »
Meestal moet je een DVD uit een DVD-recorder eerst in die recorder afsluiten (ook wel finaliseren genoemd) voordat je hem elders kan gebruiken. Dat geldt zowel voor DVD-R, DVD+R als DVD-RW en DVD+RW.

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #11 on: 05 January 2010, 20:02:58 »
laat maar ik dacht ze nog te kunnen bewerken maar dit wordt te
bedankt

jaapf

• Moderator
« Reply #12 on: 06 January 2010, 08:10:17 »
Wel, als je de DVD eenmaal op je PC kunt lezen, kan je hem daar ook bewerken. Moet je hem echter wel nog een keer branden op een nieuwe DVD of DVD RW.

Pietje Bell

• Just Arrived
  • *
« Reply #13 on: 06 January 2010, 16:36:28 »
en dan kan ik ze wel lezen denk je ??

Camelsystem

• Forum expert
« Reply #14 on: 06 January 2010, 17:25:06 »
Inderdaad, dat is een hele goeie...
Die dvd's worden standaard niet gefinaliseerd...
Er zit vast in het menu van de dvd-hd recorder een optie om de disc te finishen/ finalize disc o.i.d.
Daarna zal het vast te lezen zijn op je laptop...

Ik weet het niet zeker, maar misschien kan je hem ook finalizen met een brandprogramma? iemand een idee over?

Red Dwarf

• Donator
« Reply #15 on: 06 January 2010, 18:03:22 »
Finalizen is meestal (altijd?) een optie bij het branden van een DVD. Even zoeken in het programma dat je gebruikt om te branden.

jaapf

• Moderator
« Reply #16 on: 08 January 2010, 10:08:21 »
Bij vrijwel alle DVD-recorders moet je dat in de recorder zelf doen. Waar de optie staat is wellicht wel anders.

Bij mijn LG zit het in "setup".