Author Topic: Wil niet downloaden vanuit Eweka.

Giallonero

• Just Arrived
  • *
Wil niet downloaden vanuit Eweka.
« on: 26 November 2009, 05:27:33 »
Hallo,

Heb me vandaag maar eens verdiept in nieuwsgroepen, en bevalt me prima. Ik heb eerst gedownload vanuit mijn provider: KPN Planet ongeveer 300 KB/s. Niet snel genoeg voor mij. Dus heb ik een SMS gestuurd naar Eweka voor 24 uur. Heb alles aangepast in server properties, maar hij blijft nog downloaden vanaf KPN Planet. En geeft een foutmelding access denied. Zie print screen:

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt

Red Dwarf

• Donator
Re: Wil niet downloaden vanuit Eweka.
« Reply #1 on: 26 November 2009, 07:36:51 »
Je moet die KPN server nog even uitzetten/verwijderen. Ik zie ook een access denied melding van eweka, dat duidt meestal op een verkeerde inlog. Let op, dat je wel onderscheid maakt tussen hoofd en kleine letters bij het invoeren van je login.

germain1

• Donator
« Reply #2 on: 26 November 2009, 09:11:20 »
probeer ook bij profile name eweka te zetten

Giallonero

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 26 November 2009, 15:22:40 »
Ok bedankt, hij doet het.

Had verwacht dat het een stuk sneller zou gaan met Eweka, maar het is nauwelijks sneller dan met de KPN Planet server.

Ik heb een 8 MB internet verbinding en download draadloos, maar dan nog is 300 KB/s te langzaam lijkt mij?

pluk

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 26 November 2009, 17:42:07 »
Ik zie, dat je grabit; daarbij kan je max 4 treads gebruiken, vink de rest uit, strandaard staan er waarschijnlijk meerdere aangevinkt. Dit geeft conflicten.
In het begin kan het ff stroef gaan, maar heb geduld. Ik heb ook grabit/eweka en ook 8MB;
geen problemen

Red Dwarf

• Donator
« Reply #5 on: 26 November 2009, 18:14:09 »
Ik meen dat je met Eweka gebruik kunt maken van 8 connecties.

pluk

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 27 November 2009, 14:28:15 »
Klopt, alleen met grabit niet, max. 4, maar Grabit werkt slechts met 3. staat ook ergens in de brief die je van Eweka heb gehad en anders wel op hun website.
Newsleecher werkt wel met 8 treads, maar dat is betaalde software. Wat ik begrepen heb,
een goed programma met veel mogelijkheden. Maar om de kat uit de boom te kijken, en aan eea te wennen, is grabit helemaal niet verkeerd
groet Pluk

Darkling

• Forum expert
« Reply #7 on: 27 November 2009, 17:51:34 »
In de opties van de server kun je de aantal verhogen. Deze staat standaard op 3 ingesteld.  :D In je screenshot aan het begin staat het wel op 8 ingesteld. Heb je misschien de vinkjes voor de threads weggehaald?
« Last Edit: 27 November 2009, 17:53:24 by Darkling »

Giallonero

• Just Arrived
  • *
« Reply #8 on: 27 November 2009, 22:23:26 »
In de opties van de server kun je de aantal verhogen. Deze staat standaard op 3 ingesteld.  :D In je screenshot aan het begin staat het wel op 8 ingesteld. Heb je misschien de vinkjes voor de threads weggehaald?

Nee ik heb deze zelf op acht gezet. Omdat ik op de site las (van Eweka) dat maximaal 8 connecties toegestaan zijn. Inmiddels schommelt de snelheid op 500 KB/s dat vind ik snel zat. Alleen ik downloadde eerst altijd met torrents. Niet snel natuurlijk. Maar ik vind de nieuwsgroepen zo onoverzichtelijk. Nu probeer is Seizoen 4 van Heroes binnen te halen. Maar echt duidelijk vind ik het niet.

En hoe kan het dat een aflevering soms wel 2 GB is terwijl ik gewend ben dat een aflevering van een uur 350 MB is max 400..?

jaapf

• Moderator
« Reply #9 on: 28 November 2009, 10:28:35 »
Uit je bericht blijkt dat je vraag te maken heeft met het downloaden of verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Zoals in de forumregels beschreven staat, sluiten we dit topic omdat we ons daar niet mee inlaten op dit forum.