Author Topic: foutmelding Camelsystem Powerpost

prikbil

• Just Arrived
  • *
foutmelding Camelsystem Powerpost
« on: 02 November 2009, 20:40:28 »
Ik probeer mijn eerste post te maken en nu krijg ik bij de PAR2 bestanden in het programma Camelsystem Powerpost de volgende foutmelding: "Waarschuwing: PAR2 pakket grootte 1280068 niet compatibel met lijnen/deel". Kan ik mijn post nu toch gewoon starten of lukt de upload dan niet? Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Camelsystem

• Forum expert
Re: foutmelding Camelsystem Powerpost
« Reply #1 on: 02 November 2009, 23:22:04 »
je kan het posten starten, maar waarschijnlijk zijn je par bestanden niet zo waardevol.

Volgens mij krijg je dat als het aantal yEnc regels (blockgrootte) niet overeenkomen. Dat dient in beide programma's op bijvoorbeeld 5000 te staan. Ik ga er gemakshalve van uit dat je QuickPAR gebruikt hebt om de par bestanden aan te maken. Het staat in ieder geval standaard in beide programma's op 3000 (sinds powerpost 1.7 ofzo)

Als het dat niet is, weet ik niet wat je niet goed doet.
Wat overigens (bij mij) prima werkt, is het maken van par bestanden met Powerpost zelf, maar dat is eerder omdat ik lui ben)  ;)

prikbil

• Just Arrived
  • *
« Reply #2 on: 03 November 2009, 23:58:06 »
Dank voor je reactie. Maar volgens mij heeft het programma zelf al een en ander geregeld. De film is inmiddels geüpload en ik heb hem gecontroleerd en de PAR bestanden werkten prima. Eén gecorrumpeerd RAR bestand is gerepareerd en de film is uitgepakt. Maar ik denk inderdaad dat het met de instellingen te maken heeft die jij ook al suggereerde. Ik ga gewoon nog een keer post plaatsen en dan de instellingen beter op elkaar afstemmen. Al doende leert men, toch? Thanx. :respect:

Youri

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 06 December 2009, 15:06:52 »
Ik heb nu dezelfde foutmelding, maar ik weet zeker dat ik beide waardes op 5000 heb staan. Ik heb exact de handleiding van deze site gevolgd, inclusief die over Optimaal Posten.
Verificatie met QuickPar geeft aan dat alles in orde is. Iemand nog een idee?

89 RAR-files, op laatste na zijn ze elk 49920000 bytes
yEnc regels in QuickPar op 5000, 640000 bytes per segment
Recorvery File Size heb ik op Variable tot max de grootte van de rarfiles.

prikbil

• Just Arrived
  • *
« Reply #4 on: 06 December 2009, 22:59:44 »
Hallo Youri, ik heb nu al diverse post gemaakt en steeds krijg ik dezelfde melding. Maar de posts staan gewoon compleet (met de ene zoekmachine wat meer dan de andere) op de servers. Ik negeer het maar. :tongue: