Author Topic: Andere programma dan FTD

SirJohn

• Explorer
  • **
Andere programma dan FTD
« on: 11 September 2009, 05:47:24 »
Hoi

nou het lijkt er dus op dat ik plotseling gebant blijkt te zijn bij FTD.
dus vroeg ik mij af of er nog meer mogelijkheden zijn dan alleen FTD?
zo niet, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die ban weer kwijt raak bij FTD?

dank

Red Dwarf

• Donator
Re: Andere programma dan FTD
« Reply #1 on: 11 September 2009, 06:43:59 »
FTD is vrij uniek omdat er een programma bij hoort. Maar je kunt natuurlijk op meer sites terecht. Ik denk dat er nog wel wat berichten zullen volgen met suggesties.

SirJohn

• Explorer
  • **
« Reply #2 on: 11 September 2009, 13:12:42 »
er is geen schijn van kans dat ik van me ban kan afkomen op FTD?
me payserver is nu dus waardeloos :'(
« Last Edit: 11 September 2009, 13:14:05 by SirJohn »

on3

• Just Arrived
  • *
« Reply #3 on: 11 September 2009, 13:25:18 »
Je kan natuurlijk op een ander IP adres, dus niet thuis, een account aanmaken op FTD zodat je weer kan inloggen. Als dat niet werkt, vanwege een IP ban, kan je de helpdesk van je provider vragen om een nieuw IP adres aangezien deze meestal dynamisch zijn.

Als dat allemaal niet werkt, probeer programma's zoals FTN, DBP etc.
Zie: http://usenet.startpagina.nl/

SirJohn

• Explorer
  • **
« Reply #4 on: 11 September 2009, 13:41:25 »
mijn ip changen heb ik al geprobeerd...
maar kwam er achter dat dit niet mijn wan ip adres is waar ik mee zat te klote.
als ik mijn provider op bel (kpn) zullen ze dan mijn ip-adres veranderen?
En stel dat ze vragen wat de reden is?

Wantos

• Forum expert
« Reply #5 on: 11 September 2009, 21:44:12 »
Je wordt heus niet zomaar gebanned op FTD. Je wordt pas gebanned als je 50 strafpunten hebt en die krijg je niet allemaal ineens. Er zijn bijna 550.000 leden en in 8 jaar tijd zijn er geloof ik iets meer dan 100 mensen gebanned geworden, terwijl er door genoeg mensen rotzooi getrapt wordt.

Als je dus echt gebanned bent, dan heb je het ook verdiend. Weet je zeker dat je niets fout gedaan hebt, dan moet je contact opnemen met een modje via de FTD chat. Er is verder niemand op deze site die daar echt mee kan helpen.

SirJohn

• Explorer
  • **
« Reply #6 on: 11 September 2009, 22:10:30 »
tjah in de chat vroeg ik een beetje om help.
was een beetje gefrustreerd omdat ik niet verder kon komen met het posten...
nadat ik in de chat maar geen antwoord kreeg op mijn vraag tjah toen floepte er even iets uit wat er beter in kon blijven :)
thats me can happen hm.
op zich best wel oprecht maar ik vind wel dat ie mij even een waarschuwing kon geven in plaats van gelijk een ban.

ik heb mn excuus aangeboden aan de mod en hij heeft dit aanvaard.
dus na het weekend kan ik er gewoon weer op.

in de tussen tijd ben ik even bezig met DBP maar het lijkt erop dat die down is kan dit kloppen?
wel jammer want ik zag er veel leuke dingen tussen staan  :D
« Last Edit: 11 September 2009, 22:12:29 by SirJohn »

Wantos

• Forum expert
« Reply #7 on: 11 September 2009, 22:27:21 »
Wat er met DBP aan de hand is weet ik ook niet. Waarschijnlijk hebben ze even een server probleem.

Of misschien hebben ze de stekker er wel uitgetrokken. Voor zover ik kon zien was het een kloon van FTD, alleen met een wat frisser uiterlijk. Ik ben vorig jaar een keer lid geworden toen versie 1 er nog was en toen waren er maar 13 aanmeldingen gedaan door 2 personen in drie maanden tijd. Toen versie 2 kwam was er veel aandacht voor, maar dat is later minder geworden. Een week of drie geleden ben ik even op het forum geweest en daar was toen bijna niets te doen.

SirJohn

• Explorer
  • **
« Reply #8 on: 11 September 2009, 22:29:29 »
de laatste tijd dat ik keek was er heel veel posts.
vergelijkbaar idd met FTD wel ja.
en had met een update te maken...
want alles posts zijn redelijk recent..

wila42

• Regular visitor
« Reply #9 on: 04 October 2009, 20:07:41 »
dbp is een alterntief voor ftd maar dan moeten er meer mensen wat plaatsen nu zijn dat er maar een stuk of 60 verschillende.
De opbouw ziet er goed uit.
antoinette

SirJohn

• Explorer
  • **
« Reply #10 on: 04 October 2009, 20:45:17 »
Er word daar tenminste wel met een beetje respect gereageerd. Op FTD is er totaal geen sprake van respect als je als poster iets plaatst. Dat vind ik zon terleurstelling.
ik zit tegenwoordig wat vaker op FTN daar zijn zat posters en je krijg geen gezeur naar je hoofd als je een fout postje heb gemaakt zeg maar...

Wantos

• Forum expert
« Reply #11 on: 04 October 2009, 22:09:56 »
FTD is nu eenmaal de grootste Usenet community van Nederland met 550.000 leden en daardoor een doorsnee van de maatschappij. Des te kleiner de community, des te knusser, gezelliger en vriendelijker het is. Als FTD verdwijnt en DBP alle FTD leden overneemt, dan krijg je daar precies dezelfde situatie.

Volgens mij kan DBP zoveel leden helemaal niet aan. Het programma is geschreven met VB6, wat al meer dan 10 jaar oud is. Je kunt er nog best goede programma's mee schrijven, maar voor zoiets grootschaligs is het te langzaam. Het programma is nu al retetraag, als je op een filter klikt duurt het 5 seconden voordat alles getoond wordt. Ik wil het wel eens zien met 500.000 leden en 1000 aanmeldingen per dag.

jaapf

• Moderator
« Reply #12 on: 05 October 2009, 07:37:50 »
Mja... zolang iedereen zich sociaal en netjes gedraagt is er niets aan de hand. En het kan ook best een uitzondering zijn. Maar vele uitzonderingen maken natuurlijk wel een probleem. Onze huidige maatschappij verhard. Sommige mensen vinden dat alles maar moet kunnen, dat je alles maar mag zeggen. Anderen slaan weer totaal door naar de andere kant en dan mag er direct niets meer, denk aan de "Negerzoenen" waar een bepaalde groep mensen zo een enorm probleem van gemaakt hebben. Wat mij betreft was dat een aktie van "hoe maak ik van iets onschuldigs iets discriminerends". Ik zal echter weer niet worden opgepakt als ik met een vriendelijke ondertoen een autochtone nederlander voor "kaaskop" uitmaak...

Ook in een community als FTD gebeuren natuurlijk dergelijke dingen. Het ene zal overdreven lijken, het ander wellicht juist wat onderkoeld. Wij als gebruikers weten echter (gelukkig?) niet wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt. Het enige wat we kunnen doen is ons naar eer en geweten sociaal en fatsoenlijk gedragen.

Denk in dat opzicht maar eens aan die postbus 51 spotjes van "onbewust asociaal" ;)

arendmulder1998

• Just Arrived
  • *
« Reply #13 on: 30 May 2010, 13:45:55 »
nou, ik ben er zonder enige waarschuwing uitgegooid voor niets,
het ging via de mail. ik had een mail gestuurd naar multivitamine of hij me kon helpen en ik kon het programma beter dan hij :lipsrsealed:
toen stuurde ik een mail van lekkere survice hebben jullie als de gebruiker zelf z'n problemen mag oplossen, en daar onder harstikke bedankt.
toen ben ik gebanned met de tekst graag gedaan.

Red Dwarf

• Donator
« Reply #14 on: 30 May 2010, 14:37:24 »
Het is altijd makkelijk iets te zeggen/beweren zonder dat iemand weerwoord kan geven. Misschien was een ban op basis van dat ene berichtje wel wat overdreven. Maar het zou me niet verbazen als hier meer aan vooraf gegaan is dan jij nu doet voorkomen.

jaapf

• Moderator
« Reply #15 on: 30 May 2010, 16:23:07 »
En gezien de toon van je reactie kan ik mij daar iets bij voorstellen.

Probeer altijd netjes te blijven. Dat helpt je niet alleen op het web, maar later als je groot bent ook in het dagelijks leven. Iemand zal je sneller helpen als je het vriendelijk vraagt dan wanneer je de wijsneus uithangt.

Hopelijk lukt het je via de IRC-chat om vrede te sluiten met Multivitamine en kan je de ban ongedaan maken.

Blauwbek

• Just Arrived
  • *
« Reply #16 on: 22 June 2010, 16:06:00 »
tja dat heeft ook iets met ftd te maken he, zie ftd als een prikbord, niet als een groot ik heb hulp nodig met mn crack forum ofzo  :) alle service die ze bieden is ook het samengooien van wat mensen zien, meer bieden ze ook niet want ze gaan niet de problemen van een ander oplossen waar ze niks aan kunnen doen