Author Topic: Nieuw: FTD 3.8.5-topic

Daniël

• Moderator
Nieuw: FTD 3.8.5-topic
« on: 13 March 2009, 21:14:26 »
FTD 3.8.5

Er is een nieuwe versie door FTD uitgebracht, FTD 3.8.5. Hier op Binaries4all verschijnen regelmatig vragen over downloaden, dit vanwege het verwijderen van de NZB-knop.

Een mogelijkheid is om even de beginnershandleiding te bekijken en te kijken op welk punt je "vast loopt" met je huidige kennis van nieuwsgroepen.

De beginnershandleiding is hier te vinden:
http://www.binaries4all.nl/beginners/

De vernieuwde handleiding over FTD 3.8.5 is hier te vinden:
http://www.binaries4all.nl/ftd/
« Last Edit: 09 January 2010, 11:58:27 by Daniël »

Mr.Laptop

• Just Arrived
  • *
Re: Nieuw: FTD 3.8.5-topic
« Reply #1 on: 16 March 2009, 19:55:02 »
De veranderingen in "FTD 3.8.5" slaat helemaal nergens op, in ons huishouden/kennisenkringen/vrienden gebruikt bijna iedereen ftd.
Maar nu met deze F**** update, kan ik bijna een klas/cursus beginnen om ze opnieuw alles uit te gaan leggen hoe ftd ook alweer werkt / hoe ze hun bestanden nou moeten krijgen....

... ook hebben meeste pas voor een jaar betaald, om van nieuwsgroepen gebruik te kunnen maken. en nu ze het niet volgens de gebruikelijke manier kan is het einde, en wordt ik lastig gevallen met een berg telefoontje van "De NZB-knop is weg"

voor wat mij betreft hebben jullie het voor jullie zelf verne**t en kan ik net zo goed via de website gaan zoeken
dus het maakt jullie geheel overbodig

suc6 in de toekomst  (hopelijk herzien jullie dit nog eens)

Red Dwarf

• Donator
« Reply #2 on: 16 March 2009, 22:46:01 »
Uhm, FTD is niet van binaries4all. Als je dus je ei kwijt wilt zul je naar het FTD forum moeten. :D

Wantos

• Forum expert
« Reply #3 on: 16 March 2009, 23:59:20 »
De veranderingen in "FTD 3.8.5" slaat helemaal nergens op, in ons huishouden/kennisenkringen/vrienden gebruikt bijna iedereen ftd.
Maar nu met deze F**** update, kan ik bijna een klas/cursus beginnen om ze opnieuw alles uit te gaan leggen hoe ftd ook alweer werkt / hoe ze hun bestanden nou moeten krijgen....

... ook hebben meeste pas voor een jaar betaald, om van nieuwsgroepen gebruik te kunnen maken. en nu ze het niet volgens de gebruikelijke manier kan is het einde, en wordt ik lastig gevallen met een berg telefoontje van "De NZB-knop is weg"

voor wat mij betreft hebben jullie het voor jullie zelf verne**t en kan ik net zo goed via de website gaan zoeken

De NZB knop heeft maar ongeveer een jaar in FTD gezeten. In de 6 jaar daarvoor (FTD bestaat 7 jaar) zat er ook geen NZB knop in het programma en toen kon ook iedereen zonder problemen downloaden.

Als je de moeite had genomen om het verhaal op http://www.ftd.nu/upd/ te lezen voordat je blindelings op de download link voor de nieuwe versie geklikt had, dan had je geweten dat er een goede reden is om de NZB knop te verwijderen en dat het niet gedaan is om mensen te pesten.

Je doet net of het een recht is om het programma te mogen gebruiken, maar FTD is niks meer dan een uit de hand gelopen hobby van 1 persoon en die zit er niet op te wachten om allerlei rechtzaken tegen anti-piraterij organisaties te voeren.

Eigenlijk is het een zegen dat de NZB knop verdwenen is, omdat mensen nu weer de moeite moeten nemen om zich te verdiepen in Usenet. De kwaliteit van FTD is het afgelopen jaar drastisch achteruit gegaan vanwege al die onwetende mensen die niet verder kunnen denken dan op een knopje klikken.

Bovendien zijn er allerlei add-ons voor FTD, zelfgemaakt door leden, die de NZB knop weer terugzetten, dus als je de moeite had genomen om naar een oplossing te zoeken inplaats van hier te klagen, dan had je de NZB knop inmiddels weer terug gehad. Zoek binnen FTD maar eens op 'nzb' of 'search' en je krijgt tientallen oplossingen.. (maarja, klagen is gemakkelijker dan eventjes goed nadenken)

Succes verder.
« Last Edit: 17 March 2009, 00:16:24 by Wantos »

jaapf

• Moderator
« Reply #4 on: 17 March 2009, 08:04:18 »

Tjonge jonge.... jij weet ook precies waar je het over hebt zeg.....

Mr.Laptop

• Just Arrived
  • *
« Reply #5 on: 19 March 2009, 12:23:01 »
Mijn excuses als ik op het verkeerde forum kacht heb gepost.

Voor mij gaat het gebruik van nieuwsgroepen gewoon verder of nou met of zonder ftd/nzb-knop
De frustartie kwam van al die telefoonjes van vrienden, kennisen..enz
Die zijn namelijk niet zo IT gericht als ik/jullie.

Btw On3.. ty :respect: ik zal er eens naar kijken
« Last Edit: 19 March 2009, 12:25:03 by Mr.Laptop »

l2boy

• Just Arrived
  • *
« Reply #6 on: 25 May 2009, 21:47:36 »
krijg nu ook de foutmelding dat er geen bannerdata gevonden kan worden, al geprobeerd opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet, iemand een oplossing hiervoor gevonden?

callie

• Just Arrived
  • *
« Reply #7 on: 25 May 2009, 22:09:16 »
krijg nu ook de foutmelding dat er geen bannerdata gevonden kan worden, al geprobeerd opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet, iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Volgens mij zijn er probs bij ftd..als ik naar de website ga dan krijg ik ook geen reply..
even afwachten dus.. ( krijg dezelfde foutmelding die jij hebt overigens)

gr
Callie

hjb012

• Just Arrived
  • *
« Reply #8 on: 25 May 2009, 22:10:47 »
Zelfde probleem hier :P

callie

• Just Arrived
  • *
« Reply #9 on: 25 May 2009, 22:12:46 »
Zelfde probleem hier :P
De website doet het soms wel soms niet.. het is retetraag.. zou me niets verbazen als ze weer eens last hebben van een dos-attack ofzo..
gr
callie :+

Condor527

• Just Arrived
  • *
« Reply #10 on: 16 July 2009, 02:39:28 »
post verplaatst
« Last Edit: 16 July 2009, 02:40:58 by Condor527 »

Geraldine

• Just Arrived
  • *
« Reply #11 on: 20 August 2009, 17:13:21 »
hallo,

Ik gebruik windows vista ultimate en Ftd v3.8.5 en meerdere keren per week krijg ik een foutmelding als ftd wil updaten.
De foutmelding : gebruikersnaam en wachtwoord onjuist. Ik weet dat dit wel de juiste gegevens zijn.
Heeft iemand dit ook een keer aan de hand gehad? Zo ja hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

groeten van Geraldine

Red Dwarf

• Donator
« Reply #12 on: 20 August 2009, 17:59:48 »
Ik weet bijna zeker dat 't niet de juiste gegevens zijn. Maak anders een nieuwe account aan.

marl

• Just Arrived
  • *
« Reply #13 on: 19 September 2009, 16:38:12 »
Jammer dat het knopje is weggehaald!  :(

Gelukkig zijn er een paar slimmeriken geweest...
Ga naar > http://www.nzbuddy.nl/

Bedankt!  :respect: :respect:

germain1

• Donator
« Reply #14 on: 24 October 2009, 09:10:04 »
krijg meldind: "sql error or missing database"

Red Dwarf

• Donator
« Reply #15 on: 24 October 2009, 11:54:23 »
Opnieuw installeren?

Darkling

• Forum expert
« Reply #16 on: 24 October 2009, 12:18:51 »
Heb je al je .ftddb bestand verwijderd? Dat heeft hier ooit gewerkt. Je kan daarna op het forum een nieuw bestand downloaden. http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=435953
« Last Edit: 24 October 2009, 12:20:49 by Darkling »

germain1

• Donator
« Reply #17 on: 24 October 2009, 12:34:46 »
heb er niks aan verandert  heb ook al 2x opnieuw geinstalleerd

Darkling

• Forum expert
« Reply #18 on: 24 October 2009, 16:26:39 »
Haal van ftd eens een nieuw database bestand (link heb ik eerder gegeven. Misschien helpt dit wel. Het heeft met je database er maken zoals ik de melding lees.

germain1

• Donator
« Reply #19 on: 26 October 2009, 13:52:41 »
heb ftd verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dan als administrator

dit is dus uiteindelijk nodig geweest i v m vista

Darkling

• Forum expert
« Reply #20 on: 26 October 2009, 14:37:08 »
Je hebt dus UAC aanstaan? Staat hier standaard uit. Geeft alleen maar gelazer met sommige programma's. Maar mooi dat het werkt. :)