Author Topic: FTD en Ziggo

marloess

• Explorer
  • **
FTD en Ziggo
« on: 16 January 2009, 19:01:03 »
Ik ben net voor kerst overgestapt naar Ziggo. Maar nu doet mijn FTD en Grabit het niet meer.
Wie kan en wil mij helpen?????

Alvast bedankt.

Groetjes,
Marloes

jaapf

• Moderator
Re: FTD en Ziggo
« Reply #1 on: 16 January 2009, 22:02:26 »
FTD en Ziggo is absoluut geen probleem. Zou ook niet weten waarom....

Wellicht dat het een firewall probleem is?

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #2 on: 17 January 2009, 19:40:41 »
Hoi Jaap,

Toen ik nog bij HETNET zat (voor 19 dec.) had ik er geen problemen mee, dus dat lijkt me niet.

Als jij geen problemen hebt met Ziggo en FTD, misschien zou je mij dan kunnen zeggen welke dingen ik waar moet invullen?

jaapf

• Moderator
« Reply #3 on: 18 January 2009, 11:12:55 »
Enige dat ik mij zou kunnen voorstellen is dat voor het net een proxy-server ingesteld is geweest?
Als dat zo is moet je die verwijderen. Voor de rest hoeft er helemaal niets aangepast te worden.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #4 on: 18 January 2009, 14:52:29 »
Waar kan ik dat dan vinden???
« Last Edit: 18 January 2009, 14:53:40 by marloess »

jaapf

• Moderator
« Reply #5 on: 18 January 2009, 17:49:34 »
Configuratie van FTD?

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #6 on: 18 January 2009, 18:23:17 »
Daar heb ik wat aan :( Ik weet echt niet waar ik dat kan vinden.

De hulp hier is voor mij niet echt geweldig. Ene Daniel adviseerde mij om mijn probleem hier te melden, zodat ze konden helpen. Hij had er ook beter even bij kunnen zeggen dat ze waarschijnlijk niet helpen.

Nu heb ik net bij Mijn gegevens het adres van de server verandert in news.ziggo.nl. Ik heb dit ook bij Default server in Grabit ingevuld. En nu doet ie het nog niet. Grabit meld de error-code 480. Wat dat ook mogen betekenen.

Graag betere uitleg zodat ik het ook beter begrijp. Ik ben niet zo thuis in dit soort dingen.

Daniël

• Moderator
« Reply #7 on: 18 January 2009, 18:55:14 »
Marloes, dat is wel heel kort door te bocht. Want als je niet weet hoe je FTD moet configureren, zou ik eerst eens de FTD-handleiding lezen. Ik vind het wat ondankbaar om te roepen dat de hulp hier slecht is, terwijl iedereen hier in zijn/haar vrije tijd anderen probeert te helpen.

Het werken met nieuwsgroepen kost even wat tijd om te leren.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #8 on: 18 January 2009, 19:36:32 »
Ik ben na kerst begonnen om FTD weer aan de praat te krijgen, maar het lukt me gewoon niet. En daar baal ik enorm van!!! Ik heb via een collega de handleiding gekregen en gelezen maar ook daar snap ik niet veel van. Ik heb nu bij FTD en bij Grabit als server-adres staan; news.ziggo.nl. Volgens de handleiding zou dat moeten kloppen maar hij doet het gewoon niet.
Of moet ik een ander adres invullen???

Toen ik nog bij HETNET zat wist ik hoe ik moest downloaden, en deed ie het ook gewoon. Maar nu niet meer. Die Jaap schreef iets over een proxy-serevr, ik weet echt niet wat dat is en waar ik die moet zoeken.

Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan/moet doen.

Sorry, als ik iets gezegd heb dat niet mocht. Maar een help-desk is toch om mensen te helpen?? En stap voor stap uit te leggen wat ze kunnen proberen te doen als iets niet werkt naar behoren.

Wantos

• Forum expert
« Reply #9 on: 18 January 2009, 19:58:44 »
Je moet bij FTD geen server-adres invoeren. FTD heeft niets direct met Usenet te maken en maakt dus ook geen verbinding met een nieuwsserver. Alle informatie in FTD wordt door de FTD leden zelf ingevuld.

Als je in FTD bovenaan bij de knoppen op "Config" klikt en dan naar het laatste tabblad "Geavanceerd" gaat, dan moet je bij "Verbinding" alles leeg laten.

::Edit::

"Mijn Gegevens" is alleen maar de informatie die andere FTD over jou kunnen zien. Vul je daar je nieuwserver in, dan heeft dat geen invloed op het programma. Het is alleen maar informatie voor andere leden.
« Last Edit: 18 January 2009, 20:02:09 by Wantos »

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #10 on: 18 January 2009, 20:13:20 »

Als je in FTD bovenaan bij de knoppen op "Config" klikt en dan naar het laatste tabblad "Geavanceerd" gaat, dan moet je bij "Verbinding" alles leeg laten.

Daar staat niks.

Bij opties, mijn gegevens, nieuwsservers stond news.ziggo.nl. Dat heb ik nu weggehaald, maar hij doet het nog steeds niet.

Bij Grabit
staat bij default server, server properties, hostname, wel news.ziggo.nl

Hij doet het gewoon niet. Ik snap er echt helemaal niks meer van. Zo heb ik er echt geen zin meer in. Terwijl ik het wel een leuk programma vind. Ook een stuk goedkoper dan cd's kopen  ;)

Wantos

• Forum expert
« Reply #11 on: 18 January 2009, 20:24:04 »
Natuurlijk staat daar wel wat.

FTD opstarten. Dan heb je bovenaan allerlei knoppen "Updaten", "Config", "Toevoegen", "Mail".

Klik op "Config" en ga naar het laatste tabblad, genaamd "Geavanceerd". Zorg dat daar bij "Verbinding" alles leeg is zoals op onderstaand plaatje.

http://www.binaries4all.nl/ftd/images/config/geavanceerd.png

Krijg je soms ook foutmeldingen? Wat heb je precies allemaal geprobeerd? Door alleen te zeggen "Hij doet het niet" wordt het erg moeilijk om te helpen.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #12 on: 19 January 2009, 17:21:39 »
Natuurlijk staat daar wel wat.
FTD opstarten. Dan heb je bovenaan allerlei knoppen "Updaten", "Config", "Toevoegen", "Mail". Klik op "Config" en ga naar het laatste tabblad, genaamd "Geavanceerd". Zorg dat daar bij "Verbinding" alles leeg is zoals op onderstaand plaatje.
http://www.binaries4all.nl/ftd/images/config/geavanceerd.png

Krijg je soms ook foutmeldingen? Wat heb je precies allemaal geprobeerd? Door alleen te zeggen "Hij doet het niet" wordt het erg moeilijk om te helpen.

Dat is inderdaad zoals op het plaatje. Er staat niks.

De foutmelding die ik rechtsonder krijg is;
error while selecting group. 480 authentication required

Wantos

• Forum expert
« Reply #13 on: 19 January 2009, 17:27:05 »
Dat is een melding van de nieuwsserver dat je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen in Grabit. Je moet je volledige email adres van Ziggo invullen als gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord als wachtwoord in Grabit.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #14 on: 19 January 2009, 18:21:06 »
Dat is een melding van de nieuwsserver dat je een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen in Grabit. Je moet je volledige email adres van Ziggo invullen als gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord als wachtwoord in Grabit.

Nu krijg ik melding 482.
Ik heb als hostname; news.quicknet.nl

Of moet dat
news,ziggo.nl zijn??

Wantos

• Forum expert
« Reply #15 on: 19 January 2009, 18:52:38 »
Melding 482 krijg je als de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is. Waarschijnlijk heb je daar iets fout ingevuld.

news.quicknet.nl is denk ik wel goed, want anders zou je ook geen 482 melding terug krijgen van de nieuwsserver.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #16 on: 19 January 2009, 19:10:47 »
Melding 482 krijg je als de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is. Waarschijnlijk heb je daar iets fout ingevuld.

news.quicknet.nl is denk ik wel goed, want anders zou je ook geen 482 melding terug krijgen van de nieuwsserver.

Kheb het nog een keer ingevuld en blijf dezelfde melding krijgen.
Bij FTD is mijn emailadres van gmail, maakt dat uit??

Wantos

• Forum expert
« Reply #17 on: 19 January 2009, 20:06:07 »
Nee, bij FTD niet, daar kun je een gmail adres gebruiken. Bij Grabit moet je wel je quicknet/ziggo gegevens invullen. Welke gebruikersnaam en wachtwoord je daar in moet vullen kun je alleen zelf weten. Wij weten niet welk email adres en wachtwoord je hebt.

sevensheaven

• Just Arrived
  • *
« Reply #18 on: 19 January 2009, 23:38:08 »
Je moet bij grabit zoeken naar de server instellingen,en evt toevoegen.
Daar vul je je inlog gegeven in die je van ziggo hebt gekregen(dezelfde die je voor je mail gebruikt.)
dus:
server name: willekeurige naam.
server adres: news.ziggo.nl (dit staat waarschijnlijk in de brief van ziggo,of is te vinden op internet.
username xxxxxx die je hebt gekregen van ziggo
password xxxxxx die je hebt gekregen van ziggo

port 119

aantal poorten (moet je ff proberen..hier is dat 8.

Verder hoef je niks in te vullen.in grabit

bij ftd vul je alleen je inlog gegevens in,die jezelf aangemaakt hebt bij ftd.

dus inlognaam en password.

Je proxy kan je vinden bij de internet instellingen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

MvG stef

jaapf

• Moderator
« Reply #19 on: 20 January 2009, 07:37:19 »
Aanvulling: bij Ziggo is het aantal verbindingen 4, en moet je bij FTD geen proxy gegevens invullen.

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #20 on: 20 January 2009, 15:19:06 »
Dank je wel voor de informatie.
Ik zal er van het weekend eens voor gaan zitten.

U hoort nog van mij  :D

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #21 on: 24 January 2009, 18:52:09 »
Hallo,

HIJ DOET HET!!!

Groetjes,
Marloes

chrips

• Forum expert
« Reply #22 on: 24 January 2009, 20:11:12 »
Ha Marloess

Super voor je dat je eruit bent gekomen.
Ik zou zeggen veel plezier en Have Fun. En als er nog vragen zijn hoop ik me eerder er mee te kunnen bemoeien op het forum.

Mede forum schrijvers goed werk van jullie.

Gr Chrips

jaapf

• Moderator
« Reply #23 on: 24 January 2009, 21:18:58 »
Top dat het allemaal uiteindelijk gelukt is. Zo zie je maar dat volhouden beloond wordt.

Overigens nog een kleine opmerkingen om misverstanden te voorkomen: Een aantal posts terug had je het erover dat een helpdesk er is om mensen te helpen en stap voor stap uit te leggen wat te doen.

Wellicht heb je gelijk, maar een helpdesk is over het algemeen een verlengstuk van een dienst die je bij een bedrijf  afneemt en derhalve commercieel. De medewerkers die daar zitten worden betaald voor een over het algemeen twijfelachtig resultaat.

Wij zijn geen helpdesk maar een forum. Daar helpen gebruikers elkaar. Veel mensen zijn problemen van anderen al eens tegengekomen. Het zijn echter allemaal vrijwilligers, mensen zoals jij, die wellicht al wat langer met nieuwsgroepen bezig zijn. Er wordt ook niemand betaald (ook wij moderatoren niet) om hulp te verlenen. Alles wat we doen doen we in eigen tijd zonder vergoeding. Sterker nog, het kost uiteindelijk geld want er staat wel een PC aan.

Maar in elk geval: veel plezier en als er eens iets is: vraag gerust! Als we kunnen zullen we je graag helpen!
En misschien komt er een moment dat je een andere gebruiker ergens mee kunt helpen...

marloess

• Explorer
  • **
« Reply #24 on: 24 January 2009, 21:44:34 »
en als er eens iets is: vraag gerust! Als we kunnen zullen we je graag helpen!

Nou, dat zullen we dan maar gelijk doen  :)

Kan ik ook verzoekjes aanvragen? Zo ja, waar kan dat?
Mijn vader is namelijk al een tijdje op zoek naar een film uit zijn jeugd. Tijdje geleden dus......... Ik weet nu effe niet hoe die heet, maar zal dat wel navragen.

Groetjes,
Marloes