Author Topic: Downloadprobleem met KPN

DonWoozy

• Just Arrived
  • *
Re: Probleem met KPN nieuwsserver.
« Reply #50 on: 27 February 2010, 15:54:08 »
ik kan helemaal niet downloaden! Ik ben vanaf HetNet naar KPN gekomen vanwege samenvoeging
maar ik heb niets. Is er al zicht op wanneer het weer werkt of dat niet?

gijsbertus

• Just Arrived
  • *
« Reply #51 on: 27 February 2010, 16:37:46 »
Bij mij loopt die nog steeds op news.kpn.nl ! (ongeveer 500 kb/s max.)

KevinD

• Just Arrived
  • *
Re: Downloadprobleem met KPN
« Reply #52 on: 27 February 2010, 18:59:57 »
Goed nieuws mensen,

Ik download met 3 lijntjes tussen de 500 en 550 kb. zo ongeveer wat ik normaal ook heb.
Lijkt er dus op dat het probleem verholpen is, check allemaal dus even of het werkt 8)

Fijne avond nog allemaal!

Heb momenteel 3 lijntjes van 250 kb bij kpn server ! 8)

gijsbertus

• Just Arrived
  • *
« Reply #53 on: 27 February 2010, 19:36:27 »
Helaas, hij doet het niet meer ! (Your host connection limited is reached, wat een onzin)  :embarrassed:

Ik was een beetje voorbarig, heel voorzichtig toch weer 1 lijntje 250 kb/s !
« Last Edit: 27 February 2010, 19:38:59 by gijsbertus »

BeNbEn

• Regular visitor
« Reply #54 on: 28 February 2010, 10:31:43 »
hier is t nog steeds niet over... k*t kpn... ben er volgende week gelukkig vanaf, dan UPC + payserver :)

potjebierman

• Just Arrived
  • *
« Reply #55 on: 28 February 2010, 11:42:32 »
heb ook problemen sinds een paar dagen geen enkel draadje

potjebierman

• Just Arrived
  • *
« Reply #56 on: 28 February 2010, 11:52:53 »
trouwens ff vraagje als ik nu payserver neem bv eweka dan moet ik toch als hostname ook kpn invullen ? heb ik dan geen probleem ? of heeft eweka zelf een hostname? hij geeft nml bij mij niet aan van limiet maar fout met 119 terwijl dit gewoon open staat op de rounter

Daewoo

• Just Arrived
  • *
« Reply #57 on: 28 February 2010, 12:20:57 »
Hallo allemaal,

Ik zit bij het Net, maar deze is overgenomen door KPN. Eigenlijk was het altijd al KPN. Ik had speciaal deze provider gekozen, omdat deze gratis binary nieuwsgroepen aanbood. Het heeft altijd goed gewerkt met 3 lijntjes. Sinds 23 februari werkt het niet goed meer. Op vrijdag heb ik de helpdesk van KPN gebeld met het probleem dat de binary nieuwsgroepen niet meer werkte. Ik werd in de wacht gezet, maar naar 10 minuten heb ik opgehangen. Daarna werkte de binairie nieuwsgroepen weer. s'Avonds werkte het ineens niet meer. Toen heb ik weer opgebeld en toen werd mij verteld dat er een probleem was met de nieuwsgroepen en dat de storing zo spoedig mogelijk verholpen zou zijn. Vandaag had ik 1 lijntje, maar deze is weer gestopt.

De melding die ik krijg is:"Unable to connect to binaries.news.hetnet.nl:119 200 news.kpn.nl: Your host connection limit reached - newsmaster@planet.nl".

Volgens mij gaan ze over op een pay-server. Dan is het dus de vraag of je nog wel bij deze provider moet blijven. Het voordeel van deze provider is dat de binary nieuwsgroepen gratis was.
Laten we maar van het positieve uitgaan dat het snel weer zal gaan werken.
groeten,
Daewoo.

germain1

• Donator
« Reply #58 on: 28 February 2010, 12:23:59 »
trouwens ff vraagje als ik nu payserver neem bv eweka dan moet ik toch als hostname ook kpn invullen ? heb ik dan geen probleem ? of heeft eweka zelf een hostname? hij geeft nml bij mij niet aan van limiet maar fout met 119 terwijl dit gewoon open staat op de rounter

nee als je eweka krijg je mailtje met gegevens van eweka die moet je dan invullen bij hostname

gijsbertus

• Just Arrived
  • *
« Reply #59 on: 28 February 2010, 13:14:31 »
Hallo allemaal,

Ik zit bij het Net, maar deze is overgenomen door KPN. Eigenlijk was het altijd al KPN. Ik had speciaal deze provider gekozen, omdat deze gratis binary nieuwsgroepen aanbood. Het heeft altijd goed gewerkt met 3 lijntjes. Sinds 23 februari werkt het niet goed meer. Op vrijdag heb ik de helpdesk van KPN gebeld met het probleem dat de binary nieuwsgroepen niet meer werkte. Ik werd in de wacht gezet, maar naar 10 minuten heb ik opgehangen. Daarna werkte de binairie nieuwsgroepen weer. s'Avonds werkte het ineens niet meer. Toen heb ik weer opgebeld en toen werd mij verteld dat er een probleem was met de nieuwsgroepen en dat de storing zo spoedig mogelijk verholpen zou zijn. Vandaag had ik 1 lijntje, maar deze is weer gestopt.

De melding die ik krijg is:"Unable to connect to binaries.news.hetnet.nl:119 200 news.kpn.nl: Your host connection limit reached - newsmaster@planet.nl".

Volgens mij gaan ze over op een pay-server. Dan is het dus de vraag of je nog wel bij deze provider moet blijven. Het voordeel van deze provider is dat de binary nieuwsgroepen gratis was.
Laten we maar van het positieve uitgaan dat het snel weer zal gaan werken.
groeten,
Daewoo.

Hoi Daewoo,
Iedereen zit met het zelfde probleem, ik zit bij planet (ook kpn dus) heb pas mijn snelheid verhoogd, en nu heb ik tussen de 250 - 500 kb/s ipv 1000kb/s !
Dat is dus balen ! :embarrassed:

KevinD

• Just Arrived
  • *
« Reply #60 on: 28 February 2010, 13:33:14 »
Goedenmorgen allemaal,

Ik heb gistermiddag/nacht tot ongeveer 02.00 goed kunnen downloaden met ongeveer 500-550 kb.
Vervolgens wil ik nu weer iets binnen halen en krijg ik weer "server response: "400 news.kpn.nl: Your host connection limit has reached - newsmaster@planet.nl (400)".
Soms verbind ie wel maar download ie niks. Ik begin er flink de pest in de krijgen bij dat k*t KPN.

pimiej

• Just Arrived
  • *
« Reply #61 on: 28 February 2010, 13:35:09 »
http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm

ze zeggen bij die link dat ze het zo snel mogelijk oplossen maar het kan ook heel goed wezen dat ze overgaan op pay servers :embarrassed:

BeNbEn

• Regular visitor
« Reply #62 on: 28 February 2010, 14:01:10 »
heb sinds een uurtje ofzo weer wat lopen... 3 lijnen, totaal 700 kbs ipv 1400. Maar goed, beter dan niets ;)

jotter

• Just Arrived
  • *
« Reply #63 on: 28 February 2010, 15:42:37 »
bij mij doet ie het ook weer  :)

TomzzzInc

• Just Arrived
  • *
« Reply #64 on: 28 February 2010, 18:07:11 »
Hallo,

ik heb ook kpn en sinds een paar dagen heb ik problemen met het downloaden, ik maak gebruik van SABnzbd.
Ik heb SABnzbd geupdate een paar dagen geleden maar kreeg geen verbinding, waarbij ik gebruik maakte van de server van hetnet: binaries.news.hetnet.nl. Deze server gebruikte ik voor de update.
Maar deze werkte op de een of andere manier niet meer. Dus ik ging kijken bij binaries4all bij de newsserver adressen en kwam tot de ontdekking dat die van hetnet er niet meer bij staat. Dus ik voerde de server van kpn in: news.kpnplanet.nl.
En nu krijg ik zeer wisselende downloadsnelheden en soms helemaal niets.
Voorheen ging het standaard met 800 kb/s en nu ergens rond de 500 kb/s welke zeer varieert van tijd tot tijd. Daarnaast krijg ik deze melding: "2010-02-28 17:52:18,328 ERROR: Too many connections to server news.kpnplanet.nl:119". in drievoud. Dat komt waarschijnlijk doordat het aantal connections op 3 staat.[/size]
Hm. ik kijk net en is de snelheid gedaald naar 30 kb/s en dalende. 10 seconden daarna staat hij op 2 B/s...
Bij connections staan 2 connections vermeldt.
(enkele minuten later is hij weer aan het downloaden, maar met 200 kb/s en extra meldingen van too many connections en één actieve connection)

Wat is het probleem, doe ik iets verkeerd, of is kpn een bende oplichters?
Bij voorbaat dank.

gijsbertus

• Just Arrived
  • *
« Reply #65 on: 28 February 2010, 20:32:36 »
Hallo,

ik heb ook kpn en sinds een paar dagen heb ik problemen met het downloaden, ik maak gebruik van SABnzbd.
Ik heb SABnzbd geupdate een paar dagen geleden maar kreeg geen verbinding, waarbij ik gebruik maakte van de server van hetnet: binaries.news.hetnet.nl. Deze server gebruikte ik voor de update.
Maar deze werkte op de een of andere manier niet meer. Dus ik ging kijken bij binaries4all bij de newsserver adressen en kwam tot de ontdekking dat die van hetnet er niet meer bij staat. Dus ik voerde de server van kpn in: news.kpnplanet.nl.
En nu krijg ik zeer wisselende downloadsnelheden en soms helemaal niets.
Voorheen ging het standaard met 800 kb/s en nu ergens rond de 500 kb/s welke zeer varieert van tijd tot tijd. Daarnaast krijg ik deze melding: "2010-02-28 17:52:18,328 ERROR: Too many connections to server news.kpnplanet.nl:119". in drievoud. Dat komt waarschijnlijk doordat het aantal connections op 3 staat.
Hm. ik kijk net en is de snelheid gedaald naar 30 kb/s en dalende. 10 seconden daarna staat hij op 2 B/s...
Bij connections staan 2 connections vermeldt.
(enkele minuten later is hij weer aan het downloaden, maar met 200 kb/s en extra meldingen van too many connections en één actieve connection)

Wat is het probleem, doe ik iets verkeerd, of is kpn een bende oplichters?
Bij voorbaat dank.

Hallo,
Momenteel loopt het weer aardig met 3 lijntjes van 250 kb/s 8)

BeNbEn

• Regular visitor
« Reply #66 on: 28 February 2010, 21:25:42 »
en weer uit... super irritant dit, ga zo door kpn...

iemand die al toevallig een antwoord van kpn heeft gehad ?

gijsbertus

• Just Arrived
  • *
« Reply #67 on: 28 February 2010, 23:42:54 »
Ik heb ook maar eens een klacht ingediend bij de kpn, misschien helpt dit als dit genoeg mensen doen ! :embarrassed:

Als ik antwoord krijg hoor je wat van mij !

jaapf

• Moderator
« Reply #68 on: 01 March 2010, 07:16:19 »
Ik heb de drie "KPN" topics samengevoegd om het geheel wat overzichtelijker te maken.

xploderrr

• Just Arrived
  • *
« Reply #69 on: 01 March 2010, 19:55:06 »
ik heb er net als jullie last van,
de storing is bij kpn bekent en ze werken eraan!
zie:  http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm
[/size]
"Storing feed Nieuwsgroepen

Sinds enkele dagen is de dienst News (SuperNova, nieuwsgroepen) instabiel. Het kan voorkomen dat artikelen niet volledig kunnen worden gedownload. Er wordt hard gewerkt om de dienst weer stabiel te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2010-02-25 16:00 Eindtijd: onbekend"
[/size]

mailen heeft dus denk ik niet zoveel zin,  maar proberen kan altijd wel.
hier is nog een forum over hetzelfde onderwerp:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1357555/1

tip: misschien tijdelijk een proefaccountje nemen op een payserver?

alexjoke

• Just Arrived
  • *
« Reply #70 on: 02 March 2010, 10:24:26 »
hallo allen,heb de volgende newsserver toegevoegd "textnews.kpn.nl" en nu werkt het wel.ik heb newsleecher.ik had als adres binaries.news.hetnet.nl en heb deze als server laten staan en het "textnews.kpn.nl als 2e server toegevoegd en dan begint deze te downloaden bij de binaries.news.hetnet.nl.Ik heb een 8mb downloadsnelheid en de snelheid van nu 370kb :d :d

koen

• Just Arrived
  • *
« Reply #71 on: 06 March 2010, 16:17:29 »
Ik heb goed nieuws! (voor zo lang als het duurt...) Met kpnglasvezel haal ik weer 3000 kB/s ipv 250 afgelopen week. Nu maar hopen dat dit zo blijft

Sentido

• Just Arrived
  • *
Antwoord KPN m.b.t. mijn schrijven. Downloadprobleem met KPN
« Reply #72 on: 09 March 2010, 19:17:48 »
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: KPNADSL.nl [mailto:info@kpnadsl.nl]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 8:18 AM
Aan: Onderwerp: Re: prive/klacht/internet/kpn/anders (

Geachte heer Sentido

Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u als volgt informeren:

Het e-mailcenter beschikt niet over de benodigde informatie om u van een volledig antwoord te kunnen voorzien. Tevens achten wij een mondelinge toelichting noodzakelijk.

Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw
vervolgvragen reageren.
De technische helpdesk is bereikbaar via het telefoonnummer 0900- 0244 (Eur
0,10 per minuut dagelijks bereikbaar van 08.00-22.00 uur).

Wanneer u door dit probleem onterecht kosten heeft moeten maken dan kunt u
na oplossing van dit probleem een verzoek tot restitutie indienen, voorzien
van uitleg en redenen.

Onze excuses voor de overlast.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Jeannet Clare
KPN

Allen 8)

Het lijkt mij zinvol om allen een soortgelijke mail te zenden aan KPN, misschien valt het kwartje dan wel....

Ik ga rustig door met herhalen van mijn klacht totdat ze doodziek van worden...en ga dit via bijvoorbeeld Tros Radar aanhankelijk maken. Hoe meer zielen, hoe sneller de reactie van KPN....
:d
« Last Edit: 09 March 2010, 19:20:26 by Sentido »

dbeusink

• Just Arrived
  • *
« Reply #73 on: 07 June 2010, 09:37:38 »
NNTP: news.kpn.nl
GB en WW niet nodig
poort is std: 119
let wel op de firewall!
en downloaden maar:P